Ga naar inhoud


wijzigen naar monoblock


boarder

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een 7072 met ZIBI8plus FX met de settings van M_Z. Alles werkt prima maar ik wil een monoblock aansluiten. Aangezien ik enkel serieel kan laden vraag ik me af welke file(s) ik moet inladen? De mono 512k en .... of de volledige 2MB file? Ik heb reeds gezocht maar dit vind ik niet duidelijk terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er een losse flash512k monoblok bij zit dan kan je die er appart in proggen, wil je een monoblok lijst gebruiken die in een firmware zit dan kan je alleen de data areas proggen met die complete firmware, het programma haalt er dan alleen de kanalenlijst uit.

Vergeet op het laatst niet de Eeprom te proggen die bij de flash512k hoort, of bij de firmware waarvan je de kanalenlijst gebruikt hoort.

 

Lex

http://www.lexfiles.nl/monoblokinstall.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omzetten naar monoblock is geen probleem met de juiste file... Maar waarom wordt deze file niet altijd gebruikt? Op een enkele LNB ontvang je toch de juiste zenders en op een draaibaar systeem ook ?!!! Dus ik zou voorstellen één zelfde file voor alle mogelijkheden ?!! Of is mijn redenering fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

maakt toch niets uit ik he astra op a en de rest draaibaar op b net als mijn voorganger . als je een monoblok gebruit kun je als je een FW hyebt gewoon de diseq omdraaien in flshcvt door op swap diseq(monoblock) te klikken staat erbij en is simpel.

maakt dan niet uit welke kanalen lijst je hebt je kunt hem altijd aanpassen.

om te contoleren kun je in mediasat editor kijken hoe je diseq staat

 

gr.

Jamrox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...