Ga naar inhoud


harde landing topfield 4000


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Na ongeveer 10 uur aan te hebben gestaan viel gisteren plotseling mijn topfield uit. Eerst viel beeld weg, geluid ging door, vervolgens viel alles weg en volgde een reset. Daarna ging hij wel aan maar er gebeurde naast wat veranderingen in het display helemaal niets. Na ongeveer 15 minuten deed hij het weer alleen ben ik een aantal settings kwijt, favorieten lijst, tijdinstellingen ....

Herkent iemand dit of moet ik het als incident beschouwen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ik ook gehad. Favorietenlijst weg en de beeldinstellingen

ook. Hij had misschien twee uur aan gestaan toen het gebeurde,

en het gebeurde spontaan, zonder dat ik aan de afstansbediening zat. Hij deed het daarna wel weer meteen.

 

Dit schijnt meer voor te komen. Bij mij nog maar een keer in

een jaar tijd, en tot nu toe nog niet met de september software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit komt vaker voor,bij mijn Topfield is het ook verschillende keren gebeurd.Favorieten zijn eruit ook worden enkele andere instellingen teruggezet.

Ik zet er geen favorietenlijst meer in hoor,gewoon de zenders die ik bekijk onder elkaar.Ziezo probleem weg.

In ieder geval lijkt het mij dus niet zo dat jou ontvanger niet goed zou zijn.

Waardoor die storing optreed weet ik niet,maar zelf denk ik niet door de warmte.Dit is het enige manco wat ik aan de ontvanger vind.

 

Martins

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen blijkt uit al die links niet dat het om hetzelfde

probleem gaat, nl een crash met verlies van favorieten.

 

Die van mij staat helemaal vrij en wordt niet bijzonder

heet. En hij heeft vaak heel lang (bijv een hele nacht)

aangestaan zonder problemen. Bij die crash stond hij pas

twee uur aan. Dus ik ben nog niet zo overtuigd van die

warmte theorie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn idee heeft het niets met de warmte te maken.

De diode theorie al helemaal niet.Ook het uitvallen kan gebeuren wanneer de ontvanger maar enkele minuten aanstaat en er van warmte geen sprake is.

Velen denken dit en plaatsen extra koelmateriaal of ventilatoren.Dit zou niet zo moeten zijn en denk niet dat daarmee het probleem over is.

 

Martins

Link naar reactie
Delen op andere sites

De warmte ontwikkeling heeft ook te maken met de cam die je gebruikt.

De MM wordt behoorlijk warm namelijk.

Bij een warme zomerdag valt bij mijn topfield het beeld uit en krijg ik wat gebrom. Hoe dan ook het is altijd goed om even de voedingsprint goed door te solderen met een beetje mazzel zijn de problemen verholpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik geen favorietenlijst dus weet ik dat niet.

Hoe dan ook kan zo een storing veroorzaakt worden dor slechte verbindingen.

Dus zoals ik al schreef, doorsolderen dat is sowieso goed voor je topfield.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat er nog redelijk verdeelt wordt gereageerd op het verschijnsel. Voedingen doorsolderen klinkt nogal drastisch.

Ik blijf het echter voor zo'n klasse ontvanger niet normaal vinden dat dit voorkomt, ik dacht namelijk eerst dat het einde oefening was.

Verder draait mijn toppie weer perfect en heb ik de voorkeuze er weer ingezet.

Ik heb overigens boven mijn mm een ventilator omdat mijn kaart behoorlijk krom werd door de warmte. Ik wilde tevens een nieuwe hd erin zetten maar wacht voorlopig effe tot ik zeker ben dat eea goed werkt.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voedingen doorsolderen klinkt nogal drastisch.

 

Nee hoor,

 

het merendeel van storingen in de elektronika komt door de voeding.

Juist als de kaarten krom trekken van de warmte geeft dat al een dat er flinke stromen lopen. Juist bij die grote stromen gebeurt het dat solderingen geen goed kontakt meer maken. Doorsolderen is een simpele ingreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen nu ik deze topic zo ff doorlees dat ik ook 1x al mijn favorieten kwijt was.

Daar was absoluut geen aanleiding voor, want ik had hem net aangezet. Warm was-ie dus nog niet. Ik dacht in eerst instantie dat ik een bedienings fout maakte, want ik zat ff lekker te pielen met dat ding.

 

Ik had wel een koeler op de CI`s, maar het zaakje kon echt nog niet warm zijn.

Is verder nooit meer voorgekomen??!!!

 

Heb inmiddels de koeler onder de HDD gezet, omdat ik vd Magic`s afgestapt ben, want die HDD wordt toch echt wel een stuk warmer dan die in mijn PC zit.

 

Grz, Sky

 

Gebruik inmiddels de software van Nov.2003.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is dan toch wel een behoorlijke tekortkoming wanneer consumenten de voeding van hun ontvanger moeten gaan doorsolderen.Zeker voor een Topfield ontvanger.

Ik weet niet of Topfield het onderkend maar denk van niet.

 

Toch vind ik het nog steeds een van de beste ontvangers.

Zelf denk ik niet dat het probleem van die uitval door de voeding komt,zeker niet door warmte.

 

Martins

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...