Ga naar inhoud


hdisk instaleren


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb via een twee raid aansluitingen op mijn moederboard 3 hdisks aangesloten

deze zijn bij het opstarten van de computer te zien maar als ik in windows kijk zie ik er maar twee deze zijn op een raidslot aangesloten.

De derde saat op een tweede raidslot en deze zie ik niet hoe kan dit ?

Moet ik ergens de tweede raidaansluiting aanzetten ?

In de bios setup utility's zie ik ze ook alle drie.

Ik heb op deze compter een diskette station een dvd station een cd writer een dvd writer en drie h.disks aangesloten.

Het moederboard is van epox type 8k3a+ met twee raidaansluitingen en 1800+ amd processor.

 

Ik hoop dat het duidelijk is zo.

 

gr peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat voor soort raid configuratie heb je

raid 0 (striping ) of raid 1 (mirroring)

raid 0 ,dan ga je voor dubbele snelheid en daarvoor kun je het beste 2 identieke hd's gebruiken de capaciteit wordt dan verdubbeld b.v 2 80 gb hd windows ziet dan 1 hd van 160 gb

bij mirroring (raid 1)ga je voor zekerheid , je hebt dan 2 exact dezelfde hd's . crasht er 1 dan heb je altijd de andere nog

dus wat jij wilt kan niet je moet dus 2 of 4 drives plaatsen en dan kun je beslissen wat je wilt striping of mirroring

als je wilt gaan mirroren dan moet je in de raid bios wel eerst even de schijven dupliceren , daarna kun je zowel in raid 1 als 0 gewoon de boel formatteren

 

kijk hier ook eens voor nog meer info http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/706460

 

groeten erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar uw configuratie scherm, dan systeembeheer openen, dan open je "computerbeheer",

als je computerbeheer hebt geopent zie je links in het menuutje "schijfbeheer" als je hier op klikt zal je al je HD's, CD-Roms etc zien, hierbij kan je ook zien of deze al geofrmateerd zijn ja of nee, als je ziet dat er 1 nog niet geformateerd is klik je met je rechter muisknop erop en dan formateren kiezen

 

Greetz

 

{Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan de snelle vrienden,

 

 

Allemaal hartelijk bedank voor jullie inzet ben benaderd door pillie en wij hebben zamen het probleem opgelost naar de oplossing welke spirit ook heeft aangedragen.

 

gr peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...