Ga naar inhoud


Humax 5400Z met meer dan 4 vaste schotelposities


arie kanarie

Aanbevolen berichten

Het zal beslist weleens behandeld zijn, maar is het mogelijk om met meerdere diseqc 4 switchen een cascade opstelling te maken waarbij 6 (of meer) vaste satelliet posities geschakeld kunnen worden met de Hum5400.

Een draaibare opstelling is niet mogelijk, omdat ik vanuit iedere positie wel door eoa gehinderd wordt.

Bij de dreambox bijv is deze cascadeschakeling tot 16 schotels) wel mogelijk.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb wel eens gelezen dat het met bepaalde ToH soft kon, maar sowieso vereist dit bepaalde typen diseqc switches (Spaun SUR )

 

Het simpelste is een 12V switch te kopen die voor Humax werkt. (ik heb er nog 1 over) Dan kun je tot 8 LNB's switchen. Schakeltijd van de ene naar de andere diseqc switch is dan wel iets langer dan binnen de switch zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bigfoot

Aan een "simpele" 12V switch/schakelaar had ik nog niet gedacht, die hou ik zeker in gedachten.

 

Misschien is er toch nog iemand, die toch ervaring heeft met meer dan 8 schotel-posities, voor het geval ik in de toekomst wil uitbreidden. Als ik nu de aanpassing ga doen, doe ik het liever zo optimaal mogelijk.

 

grtz arie

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk, komen alle suggesties van jullie op het eerste antwoord van bigfoot uit.

 

Hiermee ga ik voorlopig concluderen dat 8 het max haalbaar is.

 

Toch bedankt voor jullie inzet. Lukt het mij om toch meer dan 8 posities te verkrijgen, dan zal ik het zeker hier kenbaar maken

 

grtz arie

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat moet meer kunnen ik weet nu niet hoe maar ik heb het gelezen dat er 16 sat opstellingen op een wafe frontiere waren die werkten ik moet dit zowiezo uitzoeken omdat ik met trust en satpeer zo'n opstelling ga maken een minder een dus minder

ik denk aan hispa astra1 astra 3 hotbirt sirius eutel thor telstar het huis staat ons niet toe de middelste zenders toe te voegen

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...