Ga naar inhoud


Tweede uitnodiging tot bezoek Minister


Gast

Aanbevolen berichten

De Belgian Satellite Hoppers vzw zijn terug uitgenodigd door CD&V om met twee parlementsleden bij Minister Keulen te gaan pleiten voor Vlaanderen op satelliet. Dit op donderdag 4 maart 2004 e.k.Hopelijk gaat de Minister nu begrijpen dat er tal van mensen dit wensen. We houden jullie verder op de hoogte.

Groetjes

Aimé

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een petitie lijkt mij inderdaad een goed id, en mischien dat er mensen zijn die deze eventueel ook bij de lokale satwinkels kunnen hangen, denk dat deze hierbij ook wel baat hebben naderhand.

 

Maar of ze in brussel nu echt rekening gaan houden met het kleine percentage dat hier in belgie een schotel heeft hangen, daar stel ik me vragen bij.

 

Greetz

 

{Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd veel vreemdelingen hebben eens chotel, maar de zenders die zij willen zien zijn reeds aanwezig op de sat, zij tillen niet zo zwaar of nu onze andere vlaamse zenders op de sat komen.

 

Greetz

 

{Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien migreren met L1 ??

Ik bedoel :samen delen van zender?

Wat mij betreft mogen zij dan 20 uur uitzenden en 4 uur voor L1.

Meer dan genoeg voor L1.

Misschien een tip voor O. Wolfs.

Zij zoekt nog sponsors voor L1 op sat te behouden.

Moeten toch eens beginnen met Europeesche eenwording ?

M.v.g. Scarlette

humax 5400,xcam, Vu+Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spirit daar heb je het toch een beetje fout hoor.

De eerste generatie marokkanen wil alleen maar de arabische posten(het enigste dat ze goed kunnen volgen)

De tweede generatie kent veel beter nederlands en kijkt met plezier naar andere posten(lees nederlandstalige).De derde generatie kent over het algemeen perfekt nederlands en soms duits en engels en frans en die kijken gewoon naar alles.Vooral kinderen.Van derpporten(minister van onderwijs) wou iets doen aan de taalkennis mensen zullen sneller een schotelantenne binnenhalen als ze weten dat ook de vlaamse zenders er op kunnen.De kinderen zullen af en toe zappen naar niet nederlandstalige zenders die wel hun programmas uitzenden en zo help je het taal"probleem" ook oplossen.Mijn klein zusje kijkt even graag naar super rtl als naar ketnet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hafiz

 

Dit was louter mijn mening, het kan idd zijn dat er allochtonen ook af en toe naar nederlandstalige televisie kijken. Maar ik denk dat het overgrote deel van de allochtone gemeenschap toch verkiest om naar hun eigen zender te kijken. Ik denk "persoonlijk" dat van deze groep 50% ook wel naar de nederlandstalige televisie kijkt, maar als je op grote schaal ziet voor heel vlaanderen dan heeft maar een klein percentage een schotel, dit denk ik niet dat opweegt tegen de besluitingen van de belgische overheid.

 

Zij hebben namelijk te veel macht op de kabel tv en hieraan hebben ze ook een groot deel van inkomsten, ze zijn ook bezig met de IDTV (interactieve digitale televisie) in te voegen, dit kost ook een bom geld, als ze hierna zouden zeggen we gooien enkele vlaamse zenders op de satelliet, dat er een groot aantal van de belgische bevolking overschakelt op satelliet en de kabelabonnementen afzegt, wat volgens mijn mening dan weer zal lijden tot een (miljarden) verlies van het nieuwe project.

 

Grtz

 

{Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@hafiz

... als ze hierna zouden zeggen we gooien enkele vlaamse zenders op de satelliet, dat er een groot aantal van de belgische bevolking overschakelt op satelliet en de kabelabonnementen afzegt, wat volgens mijn mening dan weer zal lijden tot een (miljarden) verlies van het nieuwe project.


Daar zit het hem juist!
Ik vind het gewoon schandalig dat de Belgische overheid één enkele privaat onderneming met name TELENET miljarden in de schoot gooit en dat de kleine, met moeite overlevende, satwinkels in België dit met lede ogen moeten aanvaarden. Weeral een voorbeeld van "legale corruptie".

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...