Ga naar inhoud


Geen C+ Irdeto meer op het eind van het jaar..?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Satvrienden.....<P>Ergens in het board las ik dat C+ met Irdeto ophoudt.<BR>Klopt dit werkelijk of is dit een gerucht.<BR>Misschien trap ik een open deur in, maar kan iemand dit ophelderen...?<P>Groet confused.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij heeft C+ met de invoering van Seca / Mediaguard zich verplicht om Irdeto te blijven uitzenden zolang abonnee's receivers hebben staan die het nieuwe systeem niet aankunnen.<P>Of C+ moet een oplossing gevonden hebben om deze abonnee's een passend kosten-neutraal alternatief te bieden (e.g. omruil kast, CI, vrijwillige beeindiging abonnement etc.)<P>Daarom was ik ooit (en eigenlik nog steeds) zo benieuwd hoe SCT dit voor elkaar gekregen heeft met de switch van Irdeto -> Irdeto 2 -> Viaccess binnen een paar maanden.<P>c-ya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doen ze toch allang! Ze proberen natuurlijk om via een omruilactie de mensen met een C+ abbo om te krijgen naar SECA. Als dat nu lukt dan kunnen de knop omdraaien voor C+1 en C+2.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by viewer:<BR><STRONG>van de omruilacte is mij niets bekend, dat wil niet zeggen dat hij er niet is.</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Canal+ is met een proef bezig in midden-Nederland, waarbij 2000 mensen met een Irdeto-machine een aanbod krijgen. Die luidt: lever de Irdeto-machine (niet defect) in bij ons, en neem een Strong mee voor 550 gulden...<BR>Slimme actie, kan Strong 2x winst mee maken. EN ze verkopen veel eigen dozen, EN ze verkopen de Irdeto-dozen weer in het buitenland... Heeel handig. <BR>Maargoed: als deze actie aanslaat, gaat het volgens mij door naar ALLE irdeto-abonnees... En daarna zal het dan snel afgelopen zijn met het Irdeto-kijken.<P>Ik voorspel dat de Irdeto-codering per april 2002 (volgend jaar dus) ten einde is, aangezien ze dan de nieuwe super-encryptiekaart ingevoerd willen hebben....<P>Bink

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bink;<P>Okay, dat wist ik niet, zo zie je maar weer.<P>ennuh... ik neem aan dat de stong ook weer een GW kaartje kan slikken ?<P>nou dan is het inderdaad een vooruitgang voor de consument, want seca biedt meer kanalen in het pakket.<P> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kan me niet voorstellen dat ze die oude bakken dan weer ergens in het buitenland slijten. Lijkt me sterk hoor.<BR>Zoveel Irdeto is er in het buitenland nu ook weer niet te zien, behalve Pink, Zee-TV, het Griekse pakket en Stream houd ook al op met Irdeto zo snel als het maar kan, dus wat blijft er nou nog over...?<BR>Het lijkt me het beste dat als het echt zover mocht komen, we met z´n allen die Irdeto dingen bij Canal + zo voor de deur flikkeren. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

het blijft inderdaad jammer dat de enige betaal tv opperator in nederland een service geeft aan klant en dealer die slechter is dan die van welke organisatie dan ook.<P>ik denk dat we er allemaal verstandig aan doen om geen mediagard ontvangers meer te kopen en deze met alle middelen die we hebben af te kraken bij nieuwkomers op de markt, en wel om 2 redenen:<P>1. dan mist canal+ zijn inkomsten op mediagard ontvangers<BR>2. kun je in ieder geval via de common interface overschakelen op een ander codeer systeem als canal+ er mee ophoud, of weer eens besluit over te gaan op een ander codeer systeem.<P>het is natuurlijk een leuke gedachte om mensen met een pace, tegen een aantrekkelijke korting een seca ontvanger aan te bieden, maar doe dat dan in samenwerking met de betrouwbare dealer, geef voorgenoemde dealer een provisie voor elke ingeruilde irdeto ontvanger of laat mensen die een canal+ abo hebben in irdeto, hun oude ontvanger na aanschaf naar c+ opsturen, waarna zij een bedrag krijgen gecrediteerd op hun rekening.<P>gsm telefoons worden ook via de dealers aan mensen aangeboden met een subsidie regeling van het netwerk.<P>C+ en ook multichoice in het verleden, kennen echter die service niet, en hebben het alleen recht, waarvan ze op grote schaal misbruik maken.<P>het zou mischien beter zijn dat wij met z'n allen mailtjes richten aan de NOS, HMG en SBS om hun erop attent te maken dat C+ misbruik maakt van hun systeem, en dat mensen om naar hun zenders te kunnen kijken, steeds zaken moeten doen met een organisatie die niet weet of wilt weten hoe je service geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by cgok:<BR><STRONG>nieuwe super-encryptiekaart ??<BR>kan iemand mij uitleggen wat c+ van plan is?<BR> frown.gif" border="0</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Tja, cgok, daar is een hele discussie in "nieuws en informatie" aan gewijd. Spit die eens door zou ik zeggen. smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...