Ga naar inhoud


Wlan en authenticatie


adam76

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil graag op mijn wifi verbinding een authenticatie maken zodat ik sommige mensen toegang kan geven en sommige mensen niet. dit wil ik hebben op wachtwoord niveau, nou zijn er wel pakketten, maar ik ben op zoek naar een kant en klaar iets, Ik heb dit het liefste onder linux natuurlijk.. is er iemand hier die dit al eens gedaan heeft

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedoel je wachtwoord voor het internet of file-shares of helemaal toegang op het hele wifi netwerk?, dat laatste zal dan in je AP geregeld moeten worden. Als het om internet gaat kun je een proxy-server gebruiken en daar accounts instellen, op file-shares het zelfde via rechten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel gezegt.

 

Wifi

 

( router ) > --- > Authenticatie database

 

( DHCP server )

 

( router ( internet )

 

Wat dus inhoudt.

 

in zo een geval, Toegang tot het netwerk. Nee niet de file shares ed ed. Het gaat me enkeld en alleen om een groep mensen die ik toegang wil verlenen op wlan en niet met een de zelfde sleutel werk en of mac adressen

 

proxy server kan je omzijlen.. Ik weet dat er methode's voor zijn. heb ze zelf werkend gezien. dat je jezelf eerst valideerd via een webpage. en vervolgens verder het netwerk / internet op kan

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn bijzonder veel oplossingen. De mooiste:

 

802.11x

 

AP met 802.11x ondersteuning en een Radius server. Draait allemaal onder linux.

Ik heb het zelf nog nooit aan de praat gekregen (heb me er ook nooit heel erg in verdiept). Maar dan kan je alles en een radius db gooien en je bent klaar.

 

andere veel gebruikte oplossing is op mac adres nivo.

 

groeten.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...