Ga naar inhoud


Ronald emu: emu_rel107_4_040222a.zip


Ronaldd

Aanbevolen berichten

Hoi Ronald

 

Perfcte image voor mij de eerste die ik makelijk aan de praat kreeg en alles open gaat hartelijk dank daarvoor.

Wat ik wel vaak heb bij Kiosk bijv is als ik over schakel naar een nieuwe zender ik geen beeld heb dan moet ik eerst weer naar de vrije Kiosk en wachte tot ik beeld heb en dan weer terug.

Ook bij mij reset de DB als ik snel zap of hij gaat ineens terug naar kanaal 1

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 214
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ronald,

 

Ik zie op je server de Ronald emu: emu_rel107_4_040222a.zip staan. Ik heb afgelopen zondag de zip zonder achtervoegsel a gedownload. Is er verschil in de versies of kan ik beter wachten tot er een nieuwere versie komt ivm het opnieuw flashen?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is er al iemand die weet hoe het probleem op te lossen is dat na een reboot die diseqc settings allemaalweer door de war liggen??


Was het maar waar. Ik wordt er gek van....

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Y0! en @Aukemuis,

 

Waarschijnlijk heb ik het zelfde probleem gehad als waar jullie mee kampen.

Wat heb ik gedaan, ik heb via sjerom bij wavefrontier (klik hier) gekeken. hier stond iets over een 'complexe' instelling. de instellingen tot en met de 5de LNB heb ik overgenomen uit de schema's en het werkte.

Denk hierbij aan de diseqc 1.1

Nu loopt alles perfekt.

 

Ome Merde gaf een mogelijke suggestie om midas.dll te kopieren, als je met LLama werkt. Dit heb ik geprobeert maar mocht bij mij geen soulaas hebben.

 

Grtz en succes, Arie

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@arie,

 

Bedankt voor de tip, maar het werkt voor geen meter. Op geen enkele manier bewaard de dreambox de satelliet instellingen bij een reboot. Ook niet als ik de wavefrontier methode volg.

 

Ik wordt er knettergek van. Ronald, wellicht kun jij hier eens naar kijken? Is het iets in jouw image of iets algemeens van de 107.4 image? Ik kon bij de officiele duitse site hier niets van vinden.

 

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kiosk probleem in gbox_cs heb ik hier ook. Het camd proces wordt niet opgestart, ik zal uitzoeken waardoor dat komt.

 

Het probleem van het niet opslaan van diseq setting, daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Als dat een bug is in enigma dan zal dat eerdaags wel door dream opgelost worden.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat ik net wel had (en gisteren waarschijnlijk met de timer ook) is dat ie vast liep op de BBC 2 switch toen ie van 16x9 naar 4x3 over ging voor de simpsons aflevering. (of in elk geval voor het bbc2 intro'tje)

Best wel vervelend. Gelukkig heb ik de volgende afleveringen al, waardoor ik wat kan testen.

Lang hoefde ik niet te wachten... volgende epg change en weer het beeld op zwart. Dit met BBC2 en de gbox1_cs. Iets zegt me dat het niet de formaat change maar de epg is van onze grote vrienden.


Vandaag ff wat verder getest. Zelfde probleem bij radegast. Als ik echter de gbox1 selecteer dan blijft ie wel draaien. Opvallend hier is dat de epg dan weer niet door komt.

Zit de epg ondersteuning in enigma? Zo ja dan zegt iets me dat daar de fout te vinden is. (die komt toch bij dream zelf vandaan?)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is er al iemand die weet hoe het probleem op te lossen is dat na een reboot die diseqc settings allemaalweer door de war liggen??


Had je wel een flash erase gedaan na het plaatsen van de image? Heb hier een rotor eraan en de instellingen blijven prima bewaard

Peter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het kiosk probleem in gbox_cs heb ik hier ook. Het camd proces wordt niet opgestart, ik zal uitzoeken waardoor dat komt.

Het probleem van het niet opslaan van diseq setting, daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Als dat een bug is in enigma dan zal dat eerdaags wel door dream opgelost worden.

Ronald


Is dit tijdelijk dan op te lossen door zelf camd te starten of denk ik nu te simpel?

Peter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat de settingsproblemen na een reboot zich vooral voordoen bij een configuratie met meerdere lnb`s.

Een config met meerdere sats op dezelfde lnb, zoals hier, geeft geen problemen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...