Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan er, met wallbanger of ander log programma, een log voor mij maken van EMM commando's van een premiere S02 kaart. Graag zie ik ook de initialisatie van de kaart zodat ik de EMM's kan herkennen. Ik denk dat een log van 30-45 minuten genoeg is. De log graag mailen naar Ronaldd@sat4all.com

Deze info wil ik gebruiken voor het AU maken van premiere kaarten op de dreambox. Ik mis nog een klein stukje van de puzel. Wat ik nog moet weten is hoe een EMM paket uit de transport stream herschreven moet worden als kaart commando, dus als iemand daar een idee over heeft, dan hoor ik dat graag.

PS ik kan zelf niet loggen omdat ik geen prem. kaart heb.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Geplaatst:

ik had al wat logfiles zien voorbij komen bij satkinder en deep space nine file-Wormhole forum...

die zijn er al...

vooal van een initialisatie en keywissel zijn natuurlijk van interresse zoals daar te lezen valt...

loggen is echter met de nieuwe s2 kaart volgens de loggerprofi's daaro niet zinvol omdat de software niet eens weet wat er gelogged moet worden... (is hun opmerking)

wel is de Dbox met scsi mooi uit te lezen zodra de linux neutrino erop draait...

ook die logs zijn al op het web verschenen.

ik zal eens speuren maar kan niks beloven.

ik kan tzt wel eens een lappie met season eraan hangen (maar dat zou volgens de experts niet alles laten zien wat je nodig hebt)

cheers

Why

Annie Lennox

Geplaatst:

Wat ik voornamelijk wil weten is hoe exact een EMM commando dat naar de kaart gaat eruit ziet. Ik kan zelf al met irdeto/beta commando's een kaart initialiseren. Ik heb wel een documentje wat 'precies' beschrijft hoe eem EMM commando eruit moet zien. Het kleine stukje wat ik nog niet weet is hoe vertaal een een EMM uit de transport stream naar een juist commando. Voorbeeld:

Dit zie ik in de stream als een willekerig prem EMM:

00 82 70 6D D3 B8 10 83 01 00 04 65 05 01 81 00

98 AE 5D 23 17 D9 08 D7 5A 95 E6 85 10 13 9B BD

00 EB 65 4D 97 86 CA D4 83 29 1C 58 74 D3 2B CB

24 DF 6C 4A 50 A0 66 4D 9D 51 CE F9 D7 DF BB 6F

C4 9C A7 7B 44 81 F9 5A 86 2A 26 41 F0 FE 26 9E

5B 7C 0B FA C1 A3 0A 36 CC B3 9F FA 3A A7 46 71

95 8B 9C 7B A2 EE AD 79 6A C8 ED AC 17 51 D7 5C

2A

Nu moet ik deze EMM vertalen naar een irdeto/beta commando. Als ik een log zie dan kan ik waarschijnlijk wel de vertaalslag maken. Het gaat mij dus niet om keys, laat die maar lekken in de kaart ziten.

Als iemand precies weet waar deze bytes voor staan, dat zou uiteraard ook mooi zijn.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Geplaatst:

goh ik had vanmiddag nog zitten loggen...

op pw

een uurtje later en ik had een activering kunnen loggen...

want nu is mijn kaartje opgewaardeerd... jammer dat ik het niet vooraf wist.

zou wellicht erg interressant geweest zijn hou de emm's varieren bij een activering.

cheers

Why

Annie Lennox

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen