Ga naar inhoud


noodweer


Gast

Aanbevolen berichten


Het is niet zozeer de regen, maar de atmosferische reflectie. Denk aan een beetje sneeuw op de LNB (verstrooiïng) en dikke regenlaag en electrische ontlading. Voorts hoeft een buitje bij de ontvanger niet de oorzaak te zijn, maar kan ook 'naar' weer in Luxemburg of ander uplinks station roet in het eten gooien.... En UPC... Tsja..Hoe lang nog??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het nu ook noodweer,60cm. schotel geen beeld meer maar de 1m.draait nog,zei het minimaal,kan aan de afstelling liggen maar met noodweer zo als dit redt volgens mij geen enkel 60 cm. schoteltje het.<P> greetings goto.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, we praten over frequenties van meer dan 10GHz. Dit is extreem gevoelig voor alle soorten demping.<P>Als je een proffesionele meter pakt en deze een paar keer gebruikt, dan zie je de grote verschillen al wanneer er telkens wolken 'voor de satelliet' schuiven en daarna weer helder weer wordt.<P>De offset schotel is gevoeliger voor regen dan de primefocus. De primefocus heeft meer last van sneeuw dan de offset (omdat de sneeuw erin blijft liggen). De primefocus heeft een scherper richteffect dan de offset.<P>We moeten dus compromies maken....<P>Ik gebruik hier een 88cm schoteltje op een rotor. Hiermee kan ik alle satellieten waar uberhaupt iets interessants op is te zien bekijken. Wanneer het regent is er niets aan de hand, wanneer het extreem statisch is tijdens een regenbui (komt vaak voor in de zomer na een extreem warme periode) dan is het knudde, maar ik denk dat dan schotels van 3m er zelfs moeite mee hebben...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Murdock,<P>Ik heb het noodweer overleefd. Alles back to normal...!<BR>Kun jij mij misschien uitleggen waarom een prime focus minder gevoelig is voor regen dan een offset.<BR>Ik heb namelijk zowel een 1 mtr. offset (staat vast op Astra uitgericht) en een 1,20 mtr. prime focus parabool. (is draaibaar)<BR>Als ik nu die 1,20 mtr ook op Astra draai en ik ga vergelijken, dan wint ie 1,20 mtr. het bij alle weersomstandigheden.<BR>OK, in de winter blijft er inderdaad vaak sneeuw in liggen, maar diezelfde sneeuw valt altijd precies op de bovenkant van de LNC in de offset-spiegel en veroorzaakt al gauw meer demping dan die kwak sneeuw in mijn prime-focus.<BR>De LNC in de prime-focus "kijkt" naar beneden en is zodoende niet van de sneeuwval betroffen. rolleyes.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...