Ga naar inhoud


CCN Headline, ontvangst miserabel...!


Gast

Aanbevolen berichten

Nou, daar had ik me echt over verheugd.<BR>CNN Headline News rechtsstreekts uit Amerika zonder Europees filter.<BR>Maar, ofschoon de signal quality 100% en signalstrength 45% is, is de beeldkwaliteit typisch Amerikaans. In feite waan je je op een Amerikaanse hotelkamer te zijn...! laugh.gif" border="0 <BR>1) Het beeld valt iedere keer in brokken uiteen, gaat naar zwart, komt weer terug, bevriest van tijd tot tijd, etc.<BR>2) Geluid is totaal a-synchroon met het beeld.<BR>3) Geluid valt telkens weg<BR>4) Beeld is kontrast-arm met veel te veel chroma.<P>Wat kan er nog meer fout aan zijn...?<BR>Ontvangst zoals boven vermeld is op mijn<BR>Humax 5k4. Op mijn HumaxF1VACI heb ik dezelfde ontvangswaarden, maar het beeld is kontinu ingevroren.<BR>Dat ik onderaan een zwarte balk heb komt door de 525 NTSC overdracht, daar kan CCN niets aan doen.<BR>Zijn er anderen onder ons die met dezelfde problemen zitten..?<BR>Ik ontvang hier met een 1,20 parabool in de buurt van Frankfurt/M.<P>Groet confused.gif" border="0shocked.gif" border="0<P>[ 05-08-2001: Message edited by: svetik ]<P>Sorry, nog wat vergeten: voor degenen die het willen proberen: Telstar 37,5° west,<BR>Freq. 11,461 GHz (H), SR 2314, 3/4<p>[ 05-08-2001: Message edited by: svetik ]

Link naar reactie
Delen op andere sites


CNN Headline News wordt door mij in Zuid-Nederland ontvangen met een EchostarAD3000IP via een 90 cm offset schotel.<P>ad 1) Geen enkele onderbreking in het beeld.<BR>ad 2) Geluid is volledig synchroon met het<BR> beeld.<BR>ad 3) Geluid valt nooit weg.<BR>ad 4) Ook hier een contrastarm beeld<BR> met veel chroma.<P>Een zwarte balk heb ik niet behalve dan zo eentje die er bewust is geplaatst en waar je standen van sportwedstrijden, beursberichten en dergelijke op kunt zien.<P>Ik vermoed dat de slechte ontvangst op de<BR>Humax te wijten is aan het NTSC protocol<BR>waarin wordt uitgezonden.<P>In een testrapport over satellietontvangers<BR>heb ik gelezen dat de ene ontvanger beter met de NTSC signalen overweg kan dan een andere ontvanger.<BR>Dat lijkt mij dan ook de oorzaak van de geconstateerde problemen te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog vergeten te vermelden dat de beeldkwaliteit ongeveer gelijk is aan de 6 VHS generatie (haha).<BR>Maar nu even zonder grap, weet er misschien iemand een oplossing.<BR>Ik had vroeger als eens City TV/Toronto, ik geloof via dezelfde satelliet in goede NTSC kwaliteit, zei het dan met met die zwarte balk onder in het beeld en NTV Russia doet het ook prima in NTSC.<BR>Het zal wel een niet DVB conform signaal zijn en mijn ontvangers zijn niet zeer tolerant.<P>(Als dit topic bij Humax of ergens anders had moeten staan, dan mijn verontschuldiging) blush.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn Humax 5400 heb ik dezelfde verschijnselen als u beschrijft maar omdat het signaal zo sterk is heb ik mijn oude Lemon volksbox eens ingeschakeld en buiten de overdadige kleuren valt erverder niets op te merken beeld valt niet uit geluid en beeld zijn prachtig syncroon.Het zal wel een tekort koming zijn in de Humax. smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...