Ga naar inhoud


composiet geen kleur


mr|repel

Aanbevolen berichten

Hallow ,

 

Ik heb mij zojuist een 15" Nfrem 1500ma TFT scherm gekocht met composiet en S-video in. Nu het probleem:

Sluit ik de Dreambox aan composiet ( PAL ) krijg ik z/w

Sluit ik de Dreambox aan composiet (NTSC ) krijg ik kleur maar de verhoudingen kloppen niet

Sluit ik de dreambox aan S-VHS ( PAL ) ook z/w

Sluit ik de dreambox aan S-VHS ( NTSC) kleur maar de verhoudingen kloppen weer niet

 

Sluit ik het scherm aan op mn DVD speler ( composiet of svhs PAL ) krijg ik 100% beeld , idem voor NTSC

 

Sluit ik het scherm aan op een camera composiet ( PAL ) krijg ik ook perfect beeld

 

Conclusie : probleem met mn Dreambox

 

Het scherm geeft aan PAL monochroom en af en toe flitst het beeld in kleur. Een keer heeft ie kleurenbeeld gegeven op compossiet PAL en de juiste verhouding.

 

Als ik op de composiet uit van de DB een tv aansluit geeft de ene tv wel kleur en de andere niet

 

Weet iemand wat het probleem is ? Ik zit zelf te denken aan het signaal nivo van de kleur , omdat hij het op de ene tv wel doet en de andere niet. Weet iemand hoe dit software/hardware matig kan oplossen ?

 

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Domme vraag misschien. maar staat de dreambox in de setup wel goed. want ik weet uit ervaring dat als je RGB uitstuurd en je op de compensiet wat aansluit dat je ook zwartwit krijgt.

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...