Ga naar inhoud


Kanalenscan probleem X-Sat 410


tijger10

Aanbevolen berichten

Wat ik ook probeer, het lukt me maar niet om tijdens het scannen ook het Nederlandse zenderpakket binnen te halen. Ik krijg wel heel veel buitenlandse zenders binnen, maar Nederland 1,2,3 RTL 4,5 etc. zijn niet terug te vinden in de gescande lijst. Zou het een hardware- of software probleem kunnen zijn? Iemand ook al eens zo iets meegemaakt met de 410?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat je schotel wel uitgericht op Astra 19,2° Oost???

 

Indien dit zo is moet je eens kijken wat je gaat scannen.

Dit vind je onder scanopties of zo.

Daar moet ondersteunde (supported) zetten. Zo scant de xsat enkel de zender die kunnen gedecodeerd worden door de xsat.

 

Vergeet niet bij de symbolrate 22000, 27500, 29900 en 30000 in te vullen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Puch

Mijn schotel staat goed uitgericht, want met mijn andere ontvanger krijg ik alles keurig op de Astra 1 binnen.

Ook heb ik bij de scan-opties de door jou genoemde waarden ingegeven. Ontvang dus wel alle andere kanalen, maar niet het Hollandse pakket. Vreemd daarbij is, dat wanneer ik scan onder "nit" ik maar 35 van de ongeveer 70 transponders pak. En als ik volledige scan uitvoer, dan pakt die 78 transponders en ongeveer 1100 zenders. Maar alle zenders zet hij twee keer in de lijst, een beetje vreemd dus.

Ik heb al eens rond gekeken of ik ergens een (recente)settingslijst kan vinden, zodat ik die er met de pc in kan zetten, maar kan er nog geen vinden. Misschien kun jij me daaraan helpen, dan wel richting geven?

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben zo een beetje de favorieten man geworden van Xsat en Worldsat Team daar Tilto er niet veel tijd meer in steekt, maar pech voor jou ben ik nu voornamelijk met de CI Box en @SkyBox bezig.

de laatste lijst doet het bij mij nog steeds voor de 410 en is HIER te vinden.

Maestro List en Flash kan je DAAR ook vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het scannen van de satelieten kun je de opties (uit mijn hoofd, dus kan iets anders zijn) 'alle' - 'ondersteund' - 'fta' kiezen, misschien is dat het geval bij je... dat je op de optie free to air staat, dus daarom niet de gecodeerde kanalen ontvangt

>>HIER<< het betreffende schermpje in het frans

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertaald is dit dus 3 keer alles of al.

Een andere oplossing zou zijn om op de frekwentie te scannen, dan zie je meteen of ze zichtbaar zijn.

Op NIT doe ik nooit, en dit betreft al mijn ontvangers.

Zelfs geeft een volledige scan niet altijd alle transponders.

Als het signaal nu juist te zwak is.

Een tip laat de bovenste optie van automatische aquisitie niet op ja staan maar wel op NEEN.

Anders verdwijnen de kanalen ook automatisch wanneer ze een zwak signaal geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

inmiddels heb ik alle adviezen uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Ook de individuele freqeunties heb ik gescand, en op 12343 en 12515 geeft het apparaat aan: geen signaal. Op 12575 krijg ik wel een paar zenders, maar dat zijn geen nederlandse zenders, Het betreft onder andere festival, histoire, quali+ etc. Mijns inziens zijn dat franse (gecodeerde) zenders.

Toen heb ik de favoris van november 2003 er in gepompt met de pc. De kanalen zijn dan inderdaad zichtbaar in de settingslijst, maar als ik er naar toe ga om beeld tevoorschijn te toveren, wordt er aangegeven: geen signaal (pas de signal).

Ik begin er steeds meer aan te denken dat het een hardwarefout is. Oh ja, dat was ik nog vergeten te vertellen, maar vorige week is er een andere voeding in gekomen, wellicht heeft dat er iets mee te maken??!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je soms alleen vertikale zenders binnen ?

 

De polarisatie wordt nl door via de voeding naar de LNB gestuurd dmv 14 /18 volt.

 

Mogelijk is de voeding of de aansturing daarvan niet goed ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puch, niet juist.

 

probeer dit even 12515H 22000

en 12574H 22000

 

Daarmee moet je ze binnenhalen, maar het signaal is zwakker dus zou het wel kunnen dat je parabool toch nietgoed uitgericht is.

 

Wat zijn de waardes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij op 12575 de zenders Histoire festival etc. door krijgt, dan zit je waarschijnlijk op 12581 V SR 22000 FEC 5/6 te kijken, Festival, Histoire, etc. in Seca 2 van CanalSatellite France op Astra 1G/1H at 19.2°E.

 

Hetgeen op zich goed nieuws is, je zit dus op de juiste satelite... maar niet op de juiste frequenties.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Its_Johan,

het is inderdaad geen satellietprobleem, want andere vrije zenders ontvang ik zonder problemen op de Astra. Het blijkt nu, dat ik geen horizontale frequenties kan bekijken. Heb het ook geprobeerd met een kant en klare lijst van internet, dan staan de door mij genoemde zenders wel in de kanalenlijst, maar geven geen beeld.

Ik heb er net ook even een andere ontvanger aan gehangen, er een seca-2 kaart ingedaan en dan ontvang ik alles zonder problemen. Dus vermoedelijk is er iets met de hardware niet in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...