Ga naar inhoud


Soort SIM lock op de ontvangers?


rolandroland

Aanbevolen berichten

De Opta heeft volgens mij niet bepaald dat er vrije concurrentie op het netwerk van DVB-T systeem zou moeten toch?

 

Bij GSM heb je ook verschillende concurrenten op het netwerk van KPN Telecom. Volgens mij heeft KPN de meeste MVNO merken op haar netwerk. Dit komt omdat KPN, Telfort heeft overgenomen. Voordat Telfort in handen kwam van KPN Telecom zaten de verschillende MVNO's op het Telfort netwerk. MVNO betekent: Mobiele Virtuele Netwerk Operator.

 

MVNO houdt dus in dat de provider géén eigen netwerk heeft. Voorbeelden hiervan zijn: AH Mobiel, ***geen-reclame*** Mobiel, Dirk Mobiel, Jumbo Mobiel, Kruidvat Mobiel of Tele 2.

 

Tele 2 bood volgens mij ook Digitenne aan.

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan is je KPN ontvanger niet ge-unlockt, dwz hij heeft een/meerdere update(s) gemist. Mijn (Nozema) Digitenne kaartje werkte prima op zowel de (KPN) Samsungs als op de Toppy TF5800k. Aangezien de TF5300d (voldoende) identiek zou moeten zijn aan de TF5300k zou ik verwachten dat ook deze een/meerdere update(s) heeft gemist. Het kan echter zijn dat KPN in haar onmetelijke wijsheid heeft bedacht dat alle ex-Nozema Digitenne klanten over een kam (kaal) geschoren moesten worden.

 

Ik heb nog nooit een update gehad voor mijn Digitenne ontvanger (5300d). Ik heb dan ook nooit problemen gehad met mijn ontvanger in tegenstelling tot de KPN klanten :)

 

De firmware is dus inderdaad verschillend met de KPN firmware en deze accepteert dus geen KPN kaart. Maar ik heb er gelukkig ook geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Opta heeft volgens mij niet bepaald dat er vrije concurrentie op het netwerk van DVB-T systeem zou moeten toch?

 

Bij GSM heb je ook verschillende concurrenten op het netwerk van KPN Telecom. Volgens mij heeft KPN de meeste MVNO merken op haar netwerk. Dit komt omdat KPN, Telfort heeft overgenomen. Voordat Telfort in handen kwam van KPN Telecom zaten de verschillende MVNO's op het Telfort netwerk. MVNO betekent: Mobiele Virtuele Netwerk Operator.

 

MVNO houdt dus in dat de provider géén eigen netwerk heeft. Voorbeelden hiervan zijn: AH Mobiel, ***geen-reclame*** Mobiel, Dirk Mobiel, Jumbo Mobiel, Kruidvat Mobiel of Tele 2.

 

Tele 2 bood volgens mij ook Digitenne aan.

 

Ik lees wat je schrijft, maar het ontgaat me kompleet wat je ermee bedoelt of waar je op doelt.

 

Een simlock is puur een beveiliging tegen het verloren gaan van een investering/subsidie gegeven door de verstrekker van het toestel, het heeft niks met het netwerk te maken.

Simlock vrije telefoons zijn altijd duurder dan dezelfde telefoon geleverd via een provider. Dat komt omdat de Simlock vrije telefoon direct betrokken wordt van de producent via

importeur en de detaillist wiens oogmerk het is om winst te maken op het product zelf, daar waar een provider winst wil maken op de dienst die hij levert en niet op 't toestel zelf.

Het toestel dient enkel als lokkertje en kan daardoor goedkoper aangeboden worden. Simlock heeft niets te maken met het selecteren van een netwerk, dat zit nl al in het SIMmetje zelf.

 

Simlock is niet waterdicht want met een ander abonnement van dezelfde provider doet ie 't waarschijnlijk ook maar het is oa een manier om het duurder doorverkopen van 't toestel

te verhinderen of op z'n minst heel onaantrekkelijk te maken.

 

 

 

Ik heb nog nooit een update gehad voor mijn Digitenne ontvanger (5300d). Ik heb dan ook nooit problemen gehad met mijn ontvanger in tegenstelling tot de KPN klanten :)

 

De firmware is dus inderdaad verschillend met de KPN firmware en deze accepteert dus geen KPN kaart. Maar ik heb er gelukkig ook geen last van.

 

Dat is dus de verklaring voor de Toppy. Kan je voor de fun ook even je hard- en firmware versie hier even melden?

 

En hoe zit 't nou met je KPN ontvangers, die ook geen 'Digitenne' kaartje accepteren?

 

 

@DigitenneFreak, kun je eens even kijken welke nummers er dan wel op die nieuwe kaartjes staan en dat even hier terugmelden?

aangepast door BeefRWijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik op doel is het volgende:

 

Bij Digitenne kun je verschillende merknamen nemen zoals Scarlet, Telfort, Tele 2, EPNet et cetera. Dit zelfde heb je ook bij het KPN netwerk waarop verschillende merknamen opzitten zoals Telfort en Kruidvat Mobiel werken ook op het netwerk van KPN. Bij Digitenne heb je dus Telfort, Tele2 die gewoon via datzelfde netwerk gaan.

 

Echter de Opta heeft aangeven dat het goed is dat de provider na 1 jaar de unlock code geeft van een GSM. Echter de ontvanger van Digitenne: Daarop is geen wetgeving geregeld bij GSM in wezen ook niet.

 

De ANALOGE kabel zou moeten worden opengesteld aan concurrenten. Zo zou je Tele 2 kunnen nemen om een kabel abonnement te hebben. Dat signaal is EXACT hetzelfde als je het via UPC of Ziggo zou nemen. Zo ook met het GSM netwerk van de MVNO providers. Als jij via Tele 2 Digitenne afneemt dan heb je EXACT hetzelfde signaal als je KPN zou nemen. De kabel zou opengesteld worden door de Opta. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd. Digitenne is volgens mij op EIGEN initiatief open gesteld door KPN. Door middel van Wholesale producten. Dus mag KPN gewoon een blokkade op de ontvanger zetten zodat het niet mogelijk is dat er concurrerende smartcard in gaat. Bijvoorbeeld van Scarlet.

 

Of stroom afnemen: Als jij nu stroom/gas afneemt bij de Nuon, Essent of Greenchoice het is en blijft dezelfde stroom. Eigenlijk wacht ik nog af op dat je water kunt afnemen bij de concurrent dat is nog niet geliberaliseerd, maar dat terzijde.

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik op doel is het volgende:

 

Bij Digitenne kun je verschillende merknamen nemen zoals Scarlet, Telfort, Tele 2, EPNet et cetera. Dit zelfde heb je ook bij het KPN netwerk waarop verschillende merknamen opzitten zoals Telfort en Kruidvat Mobiel werken ook op het netwerk van KPN.

 

Bij Digitenne heb je dus Telfort, Tele2 die gewoon via datzelfde netwerk gaan.

 

Ze gaan niet via het zelfde netwerk, ze zijn gewoon wederverkopers van KPN Digitenne onder eigen naam.

 

Echter de Opta heeft aangeven dat het goed is dat de provider na 1 jaar de unlock code geeft van een GSM.

Echter de ontvanger van Digitenne: Daarop is geen wetgeving geregeld bij GSM in wezen ook niet.

 

Geen wonder want Opta heeft ook niks met SIM-Locks te maken tenzij iedereen de markt met SIm-Locks probeert te domineren,

maar dat is dus niet zo. Mobiele telefoons zijn vrij verkrijgbaar voor wie dat wil. Die 1 jaar werkt averechts want daarmee maak je

juist contracten inclusief toestel voor langer dan een jaar onmogelijk, daar wordt niemand blij van.

 

De ANALOGE kabel zou moeten worden opengesteld aan concurrenten. Zo zou je Tele 2 kunnen nemen om een kabel abonnement te hebben.

Dat signaal is EXACT hetzelfde als je het via UPC of Ziggo zou nemen.

 

Maar dat is niet de bedoeling. Ook dat is gewoon wederverkoop. Open stellen is dat concurenten ook hun eigen content over de

kabel kunnen sturen. Bij kabel kan dat waarschijnlijk ook nog wel enigszins. Bij terrestrial schijnt dat een stuk moeilijker te zijn.

 

Zo ook met het GSM netwerk van de MVNO providers.

Als jij via Tele 2 Digitenne afneemt dan heb je EXACT hetzelfde signaal als je KPN zou nemen.

 

Precies: Wederverkoper. Die kopen gewoon abonnementen op KPN Digitenne in bij KPN.

 

De kabel zou opengesteld worden door de Opta. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd.

 

Digitenne is volgens mij op EIGEN initiatief open gesteld door KPN. Door middel van Wholesale producten.

 

In goed nederlands: doorverkoop.

 

Dus mag KPN gewoon een blokkade op de ontvanger zetten zodat het niet mogelijk is dat er concurrerende smartcard in gaat.

Bijvoorbeeld van Scarlet.

 

Absoluut niet. Die ontvanger is van mij, daar blijven ze van af.

't Zou wat zijn dat Simyo ineens een simlock zou zetten op mijn SIM-lock vrije telefoon omdat ik via hun netwerk bel.

Dat is dus de markt domineren.

 

KPN verkoopt content, ze hebben niets te zeggen over waarmee ik hun content kan ontvangen, tenzij ik er voor kies om een

apparaat beneden kostprijs bij hen te huren of in bruikleen krijg of tegen gereduceerde prijs bij hen inkoop. Ik betaal al via

een abonnement, ook voor eventuele huur of huurkoop, dus als ik een smartcard van Scarlet in die ontvanger steek wordt

KPN daar heus niet minder van.

 

Of stroom afnemen: Als jij nu stroom/gas afneemt bij de Nuon, Essent of Greenchoice het is en blijft dezelfde stroom.

 

Ook dat is niet waar. Alleen kun je 't verschil niet zien, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Maar stel je nou eens voor: gesimlockte verwarmings ketels, geysers? Gasmeter?

 

Eigenlijk wacht ik nog af op dat je water kunt afnemen bij de concurrent dat is nog niet geliberaliseerd, maar dat terzijde.

 

 

Definition of: SIM lock

 

(Subscriber Identity Module lock) A function in GSM cellphones that restricts the phone's use to a particular cellular carrier

(a particular SIM card).SIM locks are used to ensure subscribers finish their service contracts when the phones are heavily

subsidized by the carrier. SIM locked phones may be unlocked by entering a code.

 

Definitie van: SIM-lock

 

(Subscriber Identity Module slot) Een functie in GSM mobiele telefoons welke de telefoon het gebruik beperkt tot een bepaalde

provider (in dit geval een vastgelegd type SIM-kaart). SIM-locks worden gebruikt om ervoor te zorgen dat abonnees hun service

contracten af maken wanneer de telefoons zwaar worden gesubsidieerd door de provider. SIM-vergrendelde telefoons kunnen

worden ontgrendeld door het invoeren van een code.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor

BeefRWijker

 

Dus volgens u krijg je andere soort gas of stroom binnen als u gas of stroom afneemt bij Oxxio of de Nuon?

 

Digitenne: Al sluit je via Online of Tele 2 Digitenne af: Het gaat wél via hetzelfde netwerk. Volgens u niet. Online, Scarlet, Tele 2, of Telfort gaan volgens u niet via het zelfde netwerk? Wilt u hiermee beweren dat Tele 2 eigen zenders heeft welke Digitenne doorgeven? Iemand welke abonnement heeft bij Digitenne via Online stemt gewoon af op hetzelfde kanaal als een KPN abonnee. Er is te weinig ruimte in de lucht om alle providers hun eigen zender te geven. Concurrentie op het spoor: Het zou wat zijn dat elke concurrent een eigen spoorweg zou gaan krijgen!

 

Bij de GSM netwerken heb je 3 eigen netwerken: Vodafone (was Libertel) T-Mobile (was Orange/Dutchtone) en KPN (was PTT Telecom). Er waren er ooit 5 netwerken, maar dat ter zijde. (Telfort netwerk is uitgeschakeld en overgenomen door KPN, Telfort bellers bellen op hetzelfde netwerk als van KPN en Orange netwerk is uitgeschakeld en opgegaan in T-Mobile)

 

Bij Digitenne heb je één netwerk namelijk van KPN Broadcast. Het zou ook te gek zijn dat Online of Tele 2 nog een keer een eigen netwerk zou beginnen voor TV zenders. Ik zou dat ether vervuiling vinden. Bovendien is in de ether ook geen ruimte voor 3 netwerken met daarop TV zenders. Inderdaad wederverkopers, van hetzelfde netwerk. Wel goed dat KPN dit doet omdat de wederkopers goedkoper dan KPN zelve zijn.

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Scarlet doet geloven dat ze wel een "eigen" netwerk van Digitenne hebben zoals op hun site staat vermeld:

 

Deze zenderindeling gaat in op 01 juni 2011.

** Scarlet heeft een aantal werkzaamheden aan haar netwerk afgerond. Als gevolg hiervan is vanaf 1 juni 2011 voor het grootste deel van onze klanten het bonuspakket beschikbaar. De planning is dat praktisch al onze klanten rond augustus 2011 het bonuspakket kunnen ontvangen.

U kunt de beschikbaarheid van zowel Scarlet Digitale TV als het bonuspakket bekijken op ons

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wat "K" PN schrijft van de "service" desk:

 

 

Naar aanleiding van uw vraag over het uitwisselen van de smartcards kan ik u als volgt informeren:

 

Op de apparatuur zit geen sim lock. De reden waarom een andere smartcard dan die van Digitenne niet werkt is omdat dit mogelijk geen conax kaart betreft, maar een ander type smartcard.

 

Verder kan het zijn dat de software van de Topfield tuner de smartcard van een andere provider niet ondersteunt. Mogelijk kunt u via Topfield een softwareupdate krijgen om dit op te lossen.

 

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

Kirsten S. KPN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevraagd aan verschillende providers hoe het zit met deze Smartcardlock:

 

Scarlet kwam als eerste met antwoord:

 

In antwoord op uw vraag kunnen wij u als volgt informeren:

 

Voor zover wij weten gaan onze smartcards niet werken in andere decoders.

In onze decoders is het ons niet bekend welke smartcards er gaan werken

anders dan die van Scarlet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij nog een antwoord gehad van ConsuWijzer:

 

OPTA heeft geen verplichting aan Digitenne opgelegd om zijn netwerk te openen voor andere aanbieders. De reden is dat Digitenne geen monopoliepositie in de televisiemarkt heeft. Daarom is het op dit moment een commerciële keuze van Digitenne welke bedrijven op Wholesale niveau toegang hebben tot zijn netwerk. Voor zover het bij ons bekend is, zal deze situatie op korte termijn niet veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer informatie gevraagd bij KPN over de camlock:

 

 

Dat KPN zijn tuners voorziet van een CAM-Lock is meer dan normaal, andere providers doen dit ook.

De cam-lock wordt geplaatst zodat de tuners die KPN uitgeeft niet door andere providers gebruikt worden.

 

KPN is ook niet verplicht om klanten er op te wijzen dat op de tuners een cam-lock zit, dit is wel verplicht bij mobiele telefonie.

De cam-lock is ook niet te verwijderen door ons.

 

Mocht u dus DVB-T willen kijken via een andere aanbieder dan KPN, dan dient u een tuner aan te schaffen die niet door KPN is uitgegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kan het bericht van RolandRoland bevestigen. Scarletontvanger werkt niet met KPN- of Digitennekaart.

Lijkt hetzelfde te zijn, maar is niet zo.

 

Kan alx dit nog even herbevestigen aangezien dit niet was wat RolandRoland zei maar eventueel wel van belang kan zijn voor mensen die abonnementen op beide hebben of willen nemen

 

De ontvangers van Online werken nl wel met de KPN kaartjes.

 

http://www.sat4all.c...ost__p__2056023

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...