Ga naar inhoud


Soort SIM lock op de ontvangers?


rolandroland

Aanbevolen berichten

[.]

@DigitenneFreak, kun je eens even kijken welke nummers er dan wel op die nieuwe kaartjes staan en dat even hier terugmelden?

 

Zelf dan maar even gemaild naar 'geen_reclame.nl' en de nieuwste KPN smartcards zijn van serie 014 5xxx xxxx en ze werken ook in de Topfield TBC5000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Edje,

 

Weet je ook waarom hiervoor gekozen is? Eerder gaf KPN aan dat de aanpassing niet mogelijk zou zijn! De single tuner zonder opname functie (type nummer heb ik hierin eerder genoemd) weet ik niet of die ook werkt. Die heb ik nog niet getest. Maar, daar is volgens mij ook geen update voor gekomen of zit dit in het netwerk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Ik liep met een soortgelijke vraag maar dan wat betreft de smartcard van EDPnet in een KPN ontvanger (Samsung SMT1000T en SMT1100T) en het gebruik van KPN smartcards als 2e en/of 3e kaart, dit is wat EDPnet me terugschreef:


"Bedankt voor uw interesse in onze produkten. Normaal gezien, kunt u de
harware van KPN met onze smartcards gebruiken, omdat het dezelfde type signaal
is. Voor de 2de en 3de TV toestellen dient u extra smartcards bij ons te
bestellen, want met die van een andere leverancier zal dat niet lukken."

 

Jammer is dat ze wel veel goedkoper zijn dan KPN (€7,07 t.o.v. €12,50 per maand) maar dat ik per extra smartcard dan weer (eenmalig) €20,35 per kaart moet betalen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EDPnet kaarten werken NIET in de Samsungs van KPN!

 

Bekijk hier welke KPN ontvangers andere kaarten accepteren.

 

Dank je Ed, alleen de Samsungs (die nog ouder zijn) staan niet in het overzicht.

 

Wel jammer nu ik er net van een paar de voeding wil repareren kan ik er niks mee (voor de gecodeerde zenders via EDPnet dan).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EDPnet kaarten werken NIET in de Samsungs van KPN!

 

Bekijk hier welke KPN ontvangers andere kaarten accepteren.

 

Uit die website begrijp ik, dat een TF6000 met systeem-ID 30654 wel andere kaarten kan accepteren.

 

Nu heb ik een TF6000 met systeem-ID 39652 staan, met op het moment softwareversie 1.50.

 

Valt die te updaten naar softwareversie 1.68?

Of betekent die systeem-ID, dat het een andere hardwareversie is, die niet verder geupdatet kan worden?

 

Er komt ook geen melding, als ik 'm weer aansluit, dat er een nieuwere softwareversie beschikbaar is.

 

Weet iemand of een update naar S/W 1.68 met deze ontvanger mogelijk is?

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 30652 wordt volgens mij niet meer geüpdate. Hier zat als ik mij goed herinner een bug in de loader waardoor die niet meer te updaten is Over The Air. En dus zal er ook geen nieuwe software meer komen denk ik.

 

OK, bedankt, jammer dan.

 

Zit er ook op de printplaat geen mogelijkheid om er een nulmodemkabel aan te hangen, zodat hij geupdatet kan worden via een computer? Of is ook daar die bug in de loader een probleem?

De website van topfield geeft geen firmware meer van deze ontvanger, zo te zien.

En ook op google zag ik niet zo gauw een oplossing; alleen oudere topfields hadden ook een seriele poort?

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@edjekroketje: Bedankt!

 

Ik had de ontvanger ook nog even opengemaakt.

Geen plekje te zien met aansluitmogelijkheden voor een seriële DB9-plug, die ik in andere ontvangers wel zag.

Er zat nog wel een plek op de printplaat, waar een plugje ingestoken kan worden, met vier pennetjes geloof ik. Maar het is onduidelijk, waar die aansluiting voor is.

 

En als de software ook niet eens op het internet staat, houdt het op.

Nieuwere software komt er dus niet meer in.... ;-(

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EDPnet kaarten werken NIET in de Samsungs van KPN!

 

Bekijk hier welke KPN ontvangers andere kaarten accepteren.

 

Heb een met systeem-ID 30654 maar met software 1.50 ,krijg hellaas geen updates en bij het installatie menu blijft het software update knop grijs.

 

Ik kreeg deze tuner vanwege een defekte voeding ,was eenvoudig te repareren en dacht deze tuner te kunnen gebruiken met een online kaartje ,hellaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...