Ga naar inhoud

Feedhunters

CNN reporter live gezien? Hier melden!

85.978 onderwerpen in dit forum

• 0 reacties
    • 357 weergaven
    • 0 reacties
    • 388 weergaven
    • 0 reacties
    • 618 weergaven
    • 0 reacties
    • 597 weergaven
    • 0 reacties
    • 407 weergaven
    • 0 reacties
    • 422 weergaven
    • 0 reacties
    • 277 weergaven
    • 0 reacties
    • 469 weergaven
    • 3 reacties
    • 597 weergaven
    • 0 reacties
    • 662 weergaven
    • 2 reacties
    • 456 weergaven
    • 2 reacties
    • 534 weergaven
    • 0 reacties
    • 634 weergaven
    • 0 reacties
    • 427 weergaven
    • 0 reacties
    • 593 weergaven
    • 0 reacties
    • 543 weergaven
    • 0 reacties
    • 397 weergaven
    • 2 reacties
    • 635 weergaven
    • 3 reacties
    • 764 weergaven
    • 0 reacties
    • 563 weergaven

• Cees heeft het bij het juiste eind.  In bijvoorbeeld een studio met een beeldmixer moeten de video signalen aan de ingang van deze mixer allemaal synchroon aankomen. Gebeurde dat niet had je een fase (tijdsprong) bij het omschakelen tussen de bronnen. En bij grote tijdverschillen had je een horizontale sprong en bij kleine verschillen had je een kleurfout.  Daarom had iedere studio, CER, Master Control Room of het hele TV complex een looptijdschema waarmee de studio’s in overeenstemming moesten komen.  Ik heb er heel wat in bedrijf genomen en dat was een tijdslopend werk.  Diezelfde synchronisatie is nodig bij routingswitchers en zelfs op patchpanels.  Tegenwoordig is dat niet meer nodig omdat bij beelmixers iedere ingang een framestore zit die die looptijden corrigeert. Met als nadeel een langere latency.  Bij analoge video heb je het over nanoseconden, bij digitaal gaat het over micro/milli-seconden of zelfs seconden. 
    • Wanneer je analoog video gaat bewerken in een beeldmixer dient ook de fase van het 4,43 Mhz. chrominantie signaal gelijk te zijn. In onze faciliteit hadden alle coax kabels in de VTR room een lengte van 30 meter, dat was de langste afstand tussen de video verdelers/routing switchers en de verst verwijderde VTR.   Bij die lengte ging ook de Ohmse weerstand van het koper een rol spelen, voor de lage frequenties. Daarom had elke Hedco versterker extra compensatie regeling bijgebouwd voor het recht leggen van de karakteristiek.   Natuurlijk kan je ook de chroma fase naregelen op de bron VTR, maar dat betekent dat je bij elke nieuwe setup van je edit configuratie correcties moet uitvoeren.        
    • Ik ben benieuwd in welke configuratie dat looptijd verschil van nanoseconden van belang was. Ik ken uit de PAL tijd alleen de groeplooptijd tussen luminatie en chrominantie en dat was niet bijzonder schadelijk. Bovendien wijzigde dat (voor zover ik daaraan meette) nauwelijks in een stuk coax.
    • Hij staat er inderdaad tussen. Vreemd want op die site ook al via de zoekfunctie gezocht. Dank je.
    • hoi,        / coderingsnieuws e.d.: * betekent gecodeerd / zal worden gecodeerd. ** WAARSCHUWING - Technisch gebabbel hieronder! ** Astra 2E/F/G - 28,2° Oost: 12.382 H 2/3 29.500 DVB-S2/8PSK TLC HD, TLC+1 en TLC SD zijn weer FTA te ontvangen
  • Nieuwe aanmaken...