Ga naar inhoud

Feedhunters

CNN reporter live gezien? Hier melden!

85.978 onderwerpen in dit forum

• 0 reacties
    • 392 weergaven
  1. [23,5ºE] Sport ice-hockey

• 0 reacties
    • 596 weergaven
  2. [24.5ºW] Stieren-gevecht

• 0 reacties
    • 476 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 13 reacties
    • 3k weergaven
    • 0 reacties
    • 726 weergaven
    • 1 reactie
    • 543 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 7 reacties
    • 1,4k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 0 reacties
    • 537 weergaven
    • Sat4all vriend

[01ºW] Voetbal uit Denemarken

• Sat4all vriend
    • 0 reacties
    • 654 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 0 reacties
    • 2,8k weergaven
  3. [01ºW] HD 6 nations Rugby

• 0 reacties
    • 524 weergaven
    • 4 reacties
    • 586 weergaven
  4. [34.5 W] Testkaart

• 1 reactie
    • 598 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 671 weergaven
    • Sat4all vriend

[27.5 W] Feeds ivm Ierse verkiezingen

• Sat4all vriend
    • 4 reacties
    • 674 weergaven
    • Sat4all vriend

[10ºE] Protestbetogingen in Croatie

• Sat4all vriend
    • 0 reacties
    • 537 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 0 reacties
    • 463 weergaven
    • 0 reacties
    • 319 weergaven
    • 0 reacties
    • 426 weergaven
    • 0 reacties
    • 402 weergaven

• Plaatjes   klik   De Vm 700 was een mooi instrument, ik heb er indertijd ook mee gewerkt.   Textronix had goede manuals voer het hoe en waarom.   Uitleg vectorscope NTSC   Uitleg vits testsignalen vanaf blz 71.   Vits generator
    • Duidelijk en een heel ander issue want het ging om absolute looptijd. En dat leidt tot faseverschil in het moduleren van kleursignalen. Ik nooit iets aan de studio kant gedaan behalve wat kabel TV. In de analoge TV transmissie ging het alleen maar om de relatieve looptijd binnen de CVBS bandbreedte van 5 MHz (of tussen laag en 4.43 MHz). Dat was allemaal VM 700 werk met lijn 17 en Sin x/x wellicht bekend.
    • Hier nog een foto van een schuif omrekenings lineaal die ik van Grass Valley kreeg.  Daarmee kon je makkelijk alles uit of omrekenen.  Gebruik ik zelfs nu nog af en toe:      
    • Cees heeft het bij het juiste eind.  In bijvoorbeeld een studio met een beeldmixer moeten de video signalen aan de ingang van deze mixer allemaal synchroon aankomen. Gebeurde dat niet had je een fase (tijdsprong) bij het omschakelen tussen de bronnen. En bij grote tijdverschillen had je een horizontale sprong en bij kleine verschillen had je een kleurfout.  Daarom had iedere studio, CER, Master Control Room of het hele TV complex een looptijdschema waarmee de studio’s in overeenstemming moesten komen.  Ik heb er heel wat in bedrijf genomen en dat was een tijdslopend werk.  Diezelfde synchronisatie is nodig bij routingswitchers en zelfs op patchpanels.  Tegenwoordig is dat niet meer nodig omdat bij beelmixers iedere ingang een framestore zit die die looptijden corrigeert. Met als nadeel een langere latency.  Bij analoge video heb je het over nanoseconden, bij digitaal gaat het over micro/milli-seconden of zelfs seconden. 
    • Wanneer je analoog video gaat bewerken in een beeldmixer dient ook de fase van het 4,43 Mhz. chrominantie signaal gelijk te zijn. In onze faciliteit hadden alle coax kabels in de VTR room een lengte van 30 meter, dat was de langste afstand tussen de video verdelers/routing switchers en de verst verwijderde VTR.   Bij die lengte ging ook de Ohmse weerstand van het koper een rol spelen, voor de lage frequenties. Daarom had elke Hedco versterker extra compensatie regeling bijgebouwd voor het recht leggen van de karakteristiek.   Natuurlijk kan je ook de chroma fase naregelen op de bron VTR, maar dat betekent dat je bij elke nieuwe setup van je edit configuratie correcties moet uitvoeren.        
  • Nieuwe aanmaken...