Ga naar inhoud

Feedhunters

CNN reporter live gezien? Hier melden!

85.978 onderwerpen in dit forum

• 0 reacties
    • 395 weergaven
    • 10 reacties
    • 913 weergaven
    • 0 reacties
    • 335 weergaven
    • 0 reacties
    • 371 weergaven
  1. [37.5ºW] Kaart Cairo Via2

• 0 reacties
    • 5,6k weergaven
  2. [30ºW] Spaanse reportsters

• 3 reacties
    • 1k weergaven
    • 0 reacties
    • 346 weergaven
    • 0 reacties
    • 747 weergaven
    • 0 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 0 reacties
    • 365 weergaven
  3. [07ºE] Sport-basketbal

• 0 reacties
    • 291 weergaven
    • Sat4all vriend

[12,5ºW] Voetbal Ajax - Anderlecht

• Sat4all vriend
    • 7 reacties
    • 759 weergaven
    • 7 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 0 reacties
    • 330 weergaven
    • 0 reacties
    • 492 weergaven
  4. [01ºW] Nova-Tv reportster

• 0 reacties
    • 1,1k weergaven
  5. [01ºW] Rtv-Utrecht reporter

• 0 reacties
    • 385 weergaven
    • 0 reacties
    • 272 weergaven
    • 0 reacties
    • 486 weergaven
  6. [21.6 E] Reporter in Riyadh

• 2 reacties
    • 878 weergaven

• Nieuwe tv in plaats van een iptv ontvanger is ook een mogelijkheid.    Waar het mij om gaat is of het mogelijk is om bij iptv zenders te bekijken buiten hun eigen applicatie.    Van NLZiet begreep ik dat hun zenders alleen via hun eigen app te bekijken zijn.    Balkan zenders gebruiken app “move”.    Wat ik zou willen is èèn (onafhankelijke) app waarmee ik   NLZiet en Balkan zenders kan  combineren zonder gebruik te maken van hun eigen app.    Zeg maar een app die automatisch die zenders toevoegt en veranderingen ook bijhoudt/bijwerkt.    NL zenders 1 t/m 10 Balkan zenders 11 t/m 20
    • Grass Valley Group was een Tektronix firma en dat zag je ook keer op keer aan de extreem goede kwaliteit.  Er was niets beters te koop. Uiteraard ook peperduur maar daarvoor had je het neusje van de zalm.  Hier bij MBC/Al Arabiya is alles van Grass Valley. Dat was een tijd lang van Belden uit Canada. De camera’s zijn ook de beste ter wereld en worden in Breda gemaakt. Vroeger Philips en de beeldmixers en ander gear komt uit Darmstadt, Duitsland. Vroeger Bosch Fese, toen BTS, Thomson, daarna Grass Valley. Daar worden ook de U-Wagens gebouwd.  Tegenwoordig is ook Avid met Grass Valley een samenwerking aangegaan. Het zijn dezelfde investoren.  De waveforms uit die link zijn VIT’s en VIR’s. Die zijn ervoor om in het lopende signaal metingen en beoordelingen te doen.  Maar bij het inmeten van een TV studio wil je graag de bandbreedte meten van het signaal over H en V en gebruik je geen VITS in een enkele lijn.  Ik geef nog veel instructie cursussen met Grass Valley beeldmixers waaronder de Kayenne. Dat is is wel zo’n beetje het vlaggeschip van alle beeldmixers. En technisch hoogstandje.  
    • Plaatjes   klik   De Vm 700 was een mooi instrument, ik heb er indertijd ook mee gewerkt.   Textronix had goede manuals voer het hoe en waarom.   Uitleg vectorscope NTSC   Uitleg vits testsignalen vanaf blz 71.   Vits generator
    • Duidelijk en een heel ander issue want het ging om absolute looptijd. En dat leidt tot faseverschil in het moduleren van kleursignalen. Ik nooit iets aan de studio kant gedaan behalve wat kabel TV. In de analoge TV transmissie ging het alleen maar om de relatieve looptijd binnen de CVBS bandbreedte van 5 MHz (of tussen laag en 4.43 MHz). Dat was allemaal VM 700 werk met lijn 17 en Sin x/x wellicht bekend.
    • Hier nog een foto van een schuif omrekenings lineaal die ik van Grass Valley kreeg.  Daarmee kon je makkelijk alles uit of omrekenen.  Gebruik ik zelfs nu nog af en toe:      
  • Nieuwe aanmaken...