Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39.972 onderwerpen in dit forum

1. ik zoek

• 4 reacties
    • 715 weergaven
  2. plugin verwijderen

• 4 reacties
    • 1,1k weergaven
  3. Kleur LCD scherm... 1 2 3

• 31 reacties
    • 2,6k weergaven
    • 17 reacties
    • 1,8k weergaven
  4. Vreemd probleem?

• 0 reacties
    • 512 weergaven
    • 4 reacties
    • 892 weergaven
  5. mist nederlandse kanalen

• 5 reacties
    • 624 weergaven
    • 1 reactie
    • 1,1k weergaven
  6. internet radio

• 8 reacties
    • 651 weergaven
  7. mp3 player

• 3 reacties
    • 932 weergaven
  8. irc bouncer / eggdrops

• 6 reacties
    • 3k weergaven
  9. zenderlijst plaatsen

• 5 reacties
    • 1,2k weergaven
  10. dreambox

• 12 reacties
    • 865 weergaven
  11. tool/tar.gz

• 5 reacties
    • 888 weergaven
  12. Default homepage Links 1 2

• 16 reacties
    • 1,8k weergaven
  13. rudream

• 2 reacties
    • 523 weergaven
  14. opnemen externe bron

• 2 reacties
    • 703 weergaven
  15. vraag dreambox

• 1 reactie
    • 382 weergaven
    • 18 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 17 reacties
    • 1,8k weergaven

• Iedereen moet een hobby hebben…. TV programma’s zijn ‘ruk’ tegenwoordig dus maar eens mijn oude hobby opgepakt… Programmeren van de (e)Z80 microprocessor. Ooit geleerd in de 70-er jaren. Later de 68000 en de PC’s met de 80x86 processoren….   Heb mijn 41 jaar oude Memotech gerepareerd (elco’s en een defecte 74LS244). Geloof het of niet maar anno 2025 wordt daar nog hardware voor gemaakt. VGA, SD kaart, LAN, 80 kolom video, 512kB RAM. Zelfs oude games in een EPROM.   Vroeger geprogrammeerd voor CP/M en MP/M dus dacht: gewoon voor de leuk nog een keer proberen…   Die oude bak had Basic, ingebouwde Assembler en Debugger/Monitor. Uiteraard ‘toen’ alleen cassette I/O of een peperdure diskdrive (maar die kon ik never betalen).    
    • De VU+Duo 4Kse kan in alle gevallen overweg met Ziggo. Uiteraard dient er wel een kabeltuner (DVB-C) ingebouwd zijn (maar daar ga ik vanuit).   De Quantis 1.3 module met Irdeto kaart kan zelfs zonder module direct werken. Dit is de meest ideale optie. Snel zappen, geen CI+ beperkingen en meerder opnames tegelijk maken. Voor de module (Zowel Nagra als Irdeto) is een ciplushelper nodig. Daarmee werken de Ziggo kanalen ook..   Hier tijden geleden eens getest. Werkt allemaal prima..   Noot: Recent is Ziggo bezig om de uitzendingen te ‘harmoniseren’. In deze reeds geharmoniseerde regio’s is het kanaalzoeken aangepast.   Frequentie:474.000 Mhz Symbol rate: 6900 (was 6875) Modulatie: QAM256 (was QAM64) Netwerk: 05555  
    • Een verzorgingstehuis kan eventueel een eigen kabelnet hebben, maar elke bewoner moet dus een eigen abonnement afsluiten bij Ziggo?    Over welke regio hebben we het hier?  Als dat vm. UPC is zal je de CI+ module moeten gebruiken, maar is het van oudsher Ziggo dan kan je de smartcard uit de module halen en los in de kaartlezer van de ontvanger stoppen en dan met OSCam decoderen. Dat laatste werkt veel soepeler.
    • Hier NRW - nicocoweb.de zijn toekomstige zenders aangekondigd.
    • Als je met een CI+ module met kaart werkt heb je geen Oscam nodig, die werkt mits er CI+ helper in zit perfect werken zonder Oscam.
  • Nieuwe aanmaken...