Ga naar inhoud

Audio/TV/Mediaspeler apparatuur

Alle informatie over Audio, TV en Video.


8.156 onderwerpen in dit forum

    • 6 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 1 reactie
    • 775 weergaven
  1. xvid op ps2

    • 0 reacties
    • 655 weergaven
  2. regiovrij maken

    • 1 reactie
    • 981 weergaven
  3. Vraag over een dvd programma

    • 2 reacties
    • 657 weergaven
  4. easy cd creator DVD edition.

    • 0 reacties
    • 534 weergaven
  5. bad macro block

    • 2 reacties
    • 1,3k weergaven
  6. Nero vision expres en DVD plugin

    • 0 reacties
    • 648 weergaven
  7. ondertitels

    • 3 reacties
    • 684 weergaven
    • 5 reacties
    • 628 weergaven
  8. dvd2one

    • 0 reacties
    • 603 weergaven
  9. Probleempje

    • 2 reacties
    • 841 weergaven
  10. DVD2ONE NERO

    • 3 reacties
    • 1,2k weergaven
  11. Twee films op 1 dvd

    • 1 reactie
    • 577 weergaven
  12. muziek dvd kopieren waarmee

    • 4 reacties
    • 590 weergaven
    • 1 reactie
    • 826 weergaven
  13. sony dvdwriter dru w10a

    • 4 reacties
    • 1,7k weergaven
    • 3 reacties
    • 653 weergaven
  14. dvd+r 4.7 gb

    • 9 reacties
    • 1,2k weergaven
    • Sat4all vriend

    Rare stippels op tv

      • Sat4all vriend
    • 12 reacties
    • 7,7k weergaven


  • Berichten

    • Destijds mijn mooie CN-100P/RF , blikseminslag vlakbij , gevolg: videokant doet het nog , maar de RF uitgang naar de jakkamakka !! Destijds mijn analoge VHF K11 TV-zendertje (toevallig ontdekt) !!    
    • De stelling was dat je vaste kosten (dus die je betaald als je niets verbruikt) hoog zouden zijn en dat valt wel mee.   Dat is in Vlaanderen dus zo'n 80 tot 100 euro per jaar + 2,5x capaciteitstarief (die je sowieso betaald) en dan komt je op iets van 225,00 per jaar.   Als je dan NIETS verbruikt, betaald je geen verdere kosten. Totaal niet reëel natuurlijk, maar dat was de stelling ook niet. Reëel is wel dat als je een accu met dynamische energietarieven gaat inzetten om te laden als het goedkoop is (en er geen zon is) en als er wel zon is natuurlijk laden met je panelen, je ook geen belastingen betaald over die (niet verbruikte) kilowatts. Het is dan natuurlijk zaak om zo efficient mogelijk gebruik te maken van de zon en de energie uit je accu alleen naar verbruikers in je huis te leveren (niet injecteren) en er ook voor te zorgen dat je niet boven de 2,5kW uitkomt met het capaciteitstarief (peak-shaving). Daarnaast, voor mij minimaal even belangrijk: 1. bij stroomuitval geen ellende. 2. Als er weer iets gebeurt op deze planeet dat de energietarieven enorm opdrijft, draai ik op moment volledig elektrisch, grotendeels op de zon en heb ik van die dure tarieven weinig last.
    • in belgie betaal je altijd tenzij je offgrid gaat.Netkosten en staatstaksen blijven bestaan en als je verbruikt betaal je tig keer meer dan je terugkrijgt voor wat je op het net zet (waar je ook weer op betaald).Nog een paar jaar en zonnepanelen zonder grote thuisbatterij kosten je geld tenzij je offgrid zou kunnen gaan. De reden waarom ze iedereen naar die digitale teller willen sturen zodat ZIJ controle hebben en als er in een straat teveel wordt op het net gezet van zonnepanelen dan  .......
    • Tja Tonski, gezonde verslaving zeker. Bovendien zie je op de foto's nog de rechterkant niet , twee 4K schermen met aangesloten TBS USB ontvangers. 🤣
    • Op een kilowatt die je niet verbruikt betaal je ook geen belastingen.   De vaste kosten blijven hetzelfde, alleen capaciteisttarief heb je wel invloed op want die zal zakken als je in een tijdspanne van 15 min minder kW gelijktijdig verbruikt. Een accu kan 'peak shaving' doen en er natuurlijk voor zorgon dat je aanmerkelijk minder energie verbruikt en dat drukt natuurlijk wel degelijk aanzienlijk de rekening.   Ik zeg niet dat een batterij (nu) per definitie rendabel is. Ikzelf plaats een thuisbatterij (victron 3 fasen met c.a. 20-25kWh capaciteit en 15kVA vermogen)  voornamelijk om 'redundant'  te zijn en klaar te zijn voor een besparing zodra tarieven weer absurd gaan stijgen. Bij mijn ouders een kleine 5.12kWh Marstek. Die zorgt er voor dat als ie overdag weer vol geladen kan worden, ze in de avond en nacht geen stroom verbruiken, precies wanneer de tarieven van hun dynamische energiecontract heel hoog zijn. Overdag wordt de accu gevuld met zonne-energie en in de winter wanneer de zon schijnt, de tarieven zeer laag zijn, of gewoon niet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...