Ga naar inhoud


Receivers (DVB-C, DVB-T, DVB-S)

Forums

  1. Dreambox

    Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

    376.8k
    berichten
  2. M7 / Pace / Philips

    Vragen over CanalDigitaal en TV-Vlaanderen receivers

    48.4k
    berichten
  3. Vu Plus

    Vragen en informatie over Vu Plus receivers

    71.5k
    berichten
  4. Xtrend

    Alles over de Enigma2 receivers van Xtrend!

    12.8k
    berichten
  5. Overige merken

    Hier vragen over alle overige receivers

    354.1k
    berichten


  • Berichten

    • Neen dat is niet onveilig maar dit is een privé sessie geworden met de browserbeveiliging voor online banking en daarmee kan er niets lekken via de browser en cookies.
    • misschien deze         of kleiner natuurlijk
    • Uiteindelijk is ze helemaal naar de Ziggo winkel in de stad gelopen en heeft daar haar beklag gedaan. Met spoed (als compensatie voor die brutale helpdeskmedewerker) heeft ze een nieuwe router gisterenavond gekregen en die heb ik haar dan ook geïnstalleerd en geholpen met haar wachtwoorden aanpassen. Opgelost.
    • Ik zal het (kort) stap voor stap proberen uit te leggen;   Het belangrijkste is dat de paal waarop de motor / schotel gezet wordt, 100% waterpas staat, bij voorkeur in alle richtingen, maar zeker in de Oost/West richting! De Noord/Zuid richting kan worden gecompenseerd met de elevatie van de motor op de paal, maar de in de Oost/West richting wordt het nagenoeg onmogelijk om te compenseren.  Dus.... Eerst dit goed controleren, en niet tevreden zijn met "bijna perfect" of "aardig". Het moet zo perfect mogelijk zijn! Ik kan dit niet genoeg herhalen. Paal moet perfect verticaal staan. Geen concessies!   Als de paal recht staat, volg dan deze stappen;   - Sluit de motor aan op de coax kabel die uit de ontvanger komt. Doe dit alleen met de stekker van de ontvanger uit het stopcontact. Je kan namelijk onbedoeld sluiting maken, en dat kan je de ontvanger beschadigen... - Stel op je ontvanger de motor in als "USALS" en zet de juiste lengte en breedte graad in de instellingen. - Geef met je ontvanger een "GOTO 0" commando. Check op je motor of je schotel mount pijp draait, en dat de pijl op de as nu naar "0" wijst - Stel de motor in volgens de handleiding. In deze draad is al een aantal keren aangegeven onder welke (motor elevatie) hoek de motor op de paal moet worden gezet. - Hang nu de schotel aan de motor, en zorg ervoor dat de schotel "recht" op de motor staat. Met de motor in de "0" positie, moet de schotel dus parallel aan de motor staan. Er staat op de motor buis een lijn (waarschijnlijk) welke je kan gebruiken om de schotel precies op "0" graden t.o.v. de as te zetten. Zie de handleiding van je motor! - Zet de elevatie van de schotel volgens de instellingen die al eerder zijn gegeven in deze draad.   Alle bovenstaande stappen kan je doen met de motor in een willekeurige azimuth hoek op de paal!   Nu komt het laatste deel van de afstelling; - Stel op je ontvanger een FTA kanaal in op een "sterke" satelliet. Zorg ervoor dat de juiste satelliet is geselecteerd, dus als je besluit een sterk FTA signaal op een van de Astra 1 satellieten te gebruiken, controleer dan dat de satelliet instelling voor 19.2 oost is. Je kan ook een kanaal op Hotbird, op 13.0 oost pakken, maakt niet uit, zolang de satelliet maar zichtbaar is voor de schotel. (Dus geen boom in de weg enzo) Technisch gesproken kan het "beter" zijn om een kanaal te selecteren op een satelliet die zoveel mogelijk "pal zuid" staat. Dat is voor de meeste mensen in NL en BE een kanaal op Astra 4A op 4.8 oost.... (Zie https://www.lyngsat.com/Astra-4A.html voor de mogelijke FTA kanalen)   - Zodra je het FTA kanaal selecteerde, ging de motor automatisch draaien. Dat moet ook gebeuren! Draai nu de gehele combinatie van motor en schotel langzaam op de paal, totdat je ontvanger beeld geeft. Controleer of het inderdaad het kanaal is wat je verwacht te ontvangen! Als dat het geval is, draai de combinatie terug totdat je geen beeld meer hebt. Markeer op de paal de positie waar je net signaal verliest. Draai de combinatie weer terug naar het beeld, en blijf draaien totdat je weer beeld verliest. Markeer deze positie op de paal. Draai nu de combinatie terug naar ongeveer halverwege tussen deze twee markeringen. Je zou weer beeld moeten hebben.Zet nu de motor handvast op de paal, zodat de combinatie niet meer kan bewegen. - Maak nu de bout van de elevatie van de schotel los, zodat je relatief eenvoudig de elevatie kan instellen. Doe hetzelfde als je net hebt gedaan voor de hoek op de paal; Vind de twee punten waar je beeld verliest, en zet de elevatie vast halverwege deze twee punten. - Wissel nu met je ontvanger van kanaal. Ga naar een FTA kanaal op een andere satelliet toe. Als je Astra 4A hebt gebruikt om de initiële uitrichting te doen, ga dan naar een FTA kanaal op hotbird. De motor gaat nu draaien, en hopelijk heb je nu meteen beeld. Controleer je elevatie afstelling van de schotel op de motor. Die zou nog steeds goed moeten wezen (dus halverwege de twee punten waar je signaal verliest) Als je op dit punt bent beland, dan ben je er bijna...! Gebruik deze post om het fijn afstellen te doen...   Maar wat nu als je geen beeld kan krijgen op je eerste FTA kanaal, en het draaien van de combinatie op de paal niet helpt? Controleer dan als eerste de "elevatie" instelling van de motor op de paal. Ga een klein beetje (zeg 1 a 2 graden) meer voorover of achterover. De openingshoek van jouw schotel is zo groot dat je bij een mis afstelling van 1 graden nog altijd beeld zou moeten kunnen krijgen. En probeer dan de combinatie langzaam te draaien op de paal. Normaal gesproken zou je binnen een paar graden moeten zijn, dus misschien 1 of 2 keer aanpassen, en je zou beeld moeten hebben.   Mocht het nog steeds niet lukken, dan denk ik dat de enige oplossing is de hulp van een mede forumlid te krijgen, want misschien is er iets anders aan de hand....   Succes!  
×
×
  • Nieuwe aanmaken...