Jump to content

Zuppelan

Members
  • Content Count

    1,721
  • Joined

  • Last visited

About Zuppelan

  • Rank
    Sat4all Core Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik zou inderdaad proberen te onderhandelen en kijken of ze bereid zijn een Mediaguard-kaart uit te geven om je als klant te winnen.
  2. Het is bekend gedrag dat Canal Digitaal individueel met klanten onderhandelt. Als je het een beetje handig speelt en een verkoper treft met een goede bui kun je veel gedaan krijgen.
  3. Het lijkt me dat Canal Digitaal in zijn overeenkomsten met zenders wel iets heeft staan over storingen in het codeersysteem en noodgedwongen FTA, dat komt van tijd tot tijd namelijk ook voor op hun eigen transponders.
  4. Wou jij zeggen dat Joyne die CI-module aan de consument verkoopt dan? Als ik van een dealer iets koop, heb ik een koopovereenkomst met die dealer en niets met zijn leverancier te maken. De dealer is geen kale kip, daar kan beslist van geplukt worden.
  5. Faillisement van een leverancier is geen geldig argument om garantieverplichtingen te doen vervallen, dat is beslist geen overmacht, maar normaal ondernemersrisico van een dealer. De vraag is of traditionele consumentengarantie van toepassing is: Een CI-module moet de geadverteerde eigenschappen leveren. Er zit wat onzekerheid bij in dat de signaallevering waarschijnlijk een aparte overeenkomst met Joyne zelf was en dus wellicht los gezien kan worden van de CI-module. Dat zijn vragen voor juridisch geleerden om te beantwoorden.
  6. Dat lijkt me kansrijk: Geleverd produkt voldoet immers niet aan de verwachting die geschapen is. Het garantierecht lijkt me dan ook van toepassing en het is degene die aan de consument levert die aansprakelijk is voor de volledige garantie.
  7. Ja, alleen legt die IPTV-aanbieder je ook een dichtgetimmerd kastje met cloudopnemen e.d. op.
  8. Wellicht is Digitenne een optie met evt. binnenhuisantenne.
  9. Recreatieve installaties staan niet permanent uitgericht. Ik zou dus zeggen, andere module erin en gaan met de banaan? Bij permanente installaties heb je de uitdaging dat iemand het dak op moet.
  10. De nalatenschap van Joyne is inderdaad dat de recreatieve markt hersteld is en iedere caravandealer nu satellietapparatuur verkoopt. Dat is wel degelijk een plus voor de satellietmarkt in Nederland.
  11. De twee alinea's die je hier neerzet houden natuurlijk rechtstreeks verband met elkaar. Een recreatieve gebruiker zal een installatie die beeld geeft op 1 zender prima vinden voor de 3 weken dat hij op pad is, een thuisgebruiker heeft, zeker in het Nederlandse satellietlandschap, vaak een uitgebreidere installatie. Ik denk dat de kans reëel zou zijn dat Joyne mij als klant zou hebben gehad als ze een kaart aanboden en dat zou geen abonnement van 13 euro zijn geweest. Alleen te maken met hun CI+-module? Niemand hier die het zo simplistisch stelt, dat ze in de vaste markt amper actie
  12. Het insteek is dan ook niet om Canal Digitaal of andere aanbieders voor eeuwig aan een slecht-beveiligd codeersysteem vast te binden. De insteek is om randvoorwaarden te scheppen tot waar een codeersysteem mag gaan in het beperken van functionaliteit. Door naar de TV-aanbieders duidelijk te maken wat kan en wat niet kan, weten zij binnen welke marge ze moeten opereren en ontstaat uiteindelijk een concurrerender aanbod, hetwelk gewoon in het belang van beide partijen is. Het maakt wel het werk voor de TV-aanbieders en met name codeerleverancier moeilijker, maar ik ben ervan overtuigd dat de bel
  13. Precies, en dan is het waarschijnlijk dat de HD-zenders ongecodeerd worden. Met het ongecodeerde basispakket stoppen is lastiger dan starten, en volgens mij heeft de ACM inmiddels ook besluiten genomen waarin het ongecodeerd basispakket gegarandeerd wordt.
  14. Ja, er wordt altijd het argument van de "doorsnee klant" gebruikt... en je hebt gelijk, tot nog toe is er altijd een oplossing gekomen. Waarom? Omdat het daadwerkelijk omzet zou kosten.
  15. Zo gelukkig hoef je niet te zijn, want Ziggo levert nog steeds Irdeto-kaarten bij CI-modules en er zijn verhalen van mensen in UPC-gebied die een Irdeto-kaart hebben weten te onderhandelen hebben, maar dit laatste schijnt gelukt te hebben. Dat gezegd, zelf in UPC-gebied is de situatie met een CI-module minder klemmend dan bij Canal Digitaal: NED1,2,3, Ziggo Sport zijn in HD ongecodeerd Je kunt dan ook sowieso van NED1,2,3 HD en Ziggo Sport onbeperkt kijken+opnemen in combinatie met 1 gecodeerde zender Mocht je van 2 commerciële zenders tegelijk willen kijken+opnemen, dan kun
×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.