Ga naar inhoud


De CI module van Canal+


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik (en met mij meerderen) heb het volgende probleem en dat al vanaf half januari 2004.

 

Ik heb een Force D-Master 1144S satelliettuner. Oftewel een CI ontvanger en dus niet door C+ goedgekeurd. Maar alles draait perfect, behalve dat de EPG maar niet goed wil werken.

 

Bij de door CDS doorgegeven kanalen (ik heb het totale pakket) zijn er slechts een stuk of 10 zenders waar de EPG goed werkt. Behalve dat ik geregeld als onderwerp "geen informatie beschikbaar" zie staan.

 

Bij een flink aantal kanalen (Eurosport - NGC - Discovery - Cartoon - TCM - TMF) en nog enkelen, zie ik (bijna) nooit EPG informatie, maar altijd de eerder genoemde mededeling.

 

RADIO: hier had ik voor januari wel EPG op de door CDS doorgegeven zenders, maar sinds januari is daar de EPG bij mij totaal verdwenen.

 

Dan nu (pas) de vraag: er is sinds kort een door C+ goedgekeurde module voor CI ontvangers te koop (of moet hij nog komen?).

 

Is er iemand van jullie die er zo een heeft bij een CI ontvanger? En hoe is dan de EPG? Ziet het er dan (ook bij de radio) wel goed uit?

 

Als de EPG daar wel goed op doorkomt, denk ik eraan om die aan te schaffen. Schijnt een Euro of 140 te (gaan) kosten.

 

Kijk, het kan natuurlijk ook in de software van mijn ontvanger zitten, maar dat geloof ik niet. Ik heb er de laatste versie inzitten en bovendien heeft het allemaal goed gewerkt.

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Alfons,

 

reken maar dat het aan de firmware van de Force ligt..

helaas (hier ook geen radio epg meer)

 

de nieuwste versie firmware die in januari uitkwam heeft namelijk een paar bugs verweiderd en er deze bug voor terug gebracht in je Force..

 

de EPG voor radio werkt niet daardoor..

 

de EPG voor TV werkt echter wel als je maar een paar dingetjes in de gaten houdt.....>

 

1) nl zenders allemaal voorin de kanalenlijst (bij de eerste 250 kanaalnummers)

2) op frequenties van de nl zenders in het frequentieoverzicht de EPG aanvinken

3) de EPG ophalen middels timer om 11:55

 

de canal digitaal module zal je geen grote voordelen brengen ten opzichte van bijvoorbeeld een aston 1.05 of een MR

 

en wat betreft de prijs die je noemt heb je der twee MR's voor.

 

 

als je met de channeleditor de kanalenlijst wilt bewerken kan dat sinds januari ook, hetgeen natuurlijk voor veel zenders editeren een handige methode is..

 

cheers

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch,

 

Leuk je weer eens "aan de lijn te hebben".

 

Dat het toch de laatste softwareversie is, had ik niet verwacht. Maar nu je het zegt: die kwam inderdaad zo'n beetje uit toen het probleem begon.

Overigens heb ik dit EPG probleem in de afgelopen maanden al diverse keren gelezen en ik denk niet dat dit allemaal Force gebruikers zijn. Ik denk dat er misschien toch meer aan de hand is.

 

En dan die 3 voorwaarden die jij noemt. Dat heb ik ook, behalve dat ik elke dag de EPG om 04.00 uur in laat lezen. Maakt dat wat uit? 04.00 of 11.55 uur?

 

Groet, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi alfons,

 

ja het maakt zeker iets uit, pas om 11:55 je epg op te halen..

 

zet je clock ( C ) op de frequentie maar eens een dag op

11954 astra

de volgende dag op

11766 hotbird

de daaropvolgende dag op

12456 1 west

en als laatste dag op

11977 5 oost (erg afwijkende time setting)

 

en programmeer de timer op EPG ophalen om 05:00 's morgens

 

je zult zien dat er mbt het EPG ophalen en de functionaliteit ervan erg grpte verschillen zullen zijn

 

probeer hetzelfde met de timer op 11:55 's morgens en je zult een duidelijk verschil zien.

 

het een en ander is destijds door Frank Damgaard uitgezocht en is uitgebreid beschreven door hem in het deens forum.

 

De Force leest niet de EPG per kanaal tijdens het zenderzappen maar leest het hele "volle" EPG in het geheugen 's morgens, alleen now and next wordt tijdelijk getoond bij het zenderzappen echter de now and next wordt niet opgeslagen..

 

Ook zul je zien dat als je zenders die verborgen zijn (hidden) toch hun invloed hebben op de werking van die opgeslagen EPG.

 

Ook dat is te testen door eens de zenders van Premiere World "in gebruik of niet" en de pro7 te verplaatsen naar achterin de zenderlijst. Deze hebben namelijk zoveel data dat je geheugen snel vol is. Indien je die Premiere zenders toch niet gebruikt raad ik je aan deze helemaal achteraan te plaatsen.

 

Hopelijk komt Force binnenkort met een oplossing voor de EPG op radio middels een nieuwe firmware.

 

cheers

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch,

 

OK, ik zal mijn vrouw zo even bij de TV wegslaan en de EPG tijd op 11.55 uur zetten.

 

Overigens las ik jouw EPG opmerking zojuist in het Engelstalige Force Forum. Jouw punt 3 herken ik dus ook, mits je alleen de CDS radiozenders bedoel. De EPG bij de Duitse en ook de Engelse radiozenders (28,2 Oost) doet het bij mij namelijk wel. In ieder geval de now / next.

 

Groets, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...