Ga naar inhoud


Afspelen oude opnames.


Opa 70

Aanbevolen berichten

Keer op keer is gezegd geworden dat bij het afspelen van oude opnames, de seca kaart autorisatie verandert naar de tijd van die oude opname en daarna pas weer voor gewoon gebruik beschikbaar is na het afspelen van een recente opname die de autorisatie weer terug verandert.

 

Vandaag dus niet!!!

 

Bij géén enkele recente opname afspelen kwam die autorisatie terug.

 

Wat ging er fout ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een gecodeerde opname afspeelt van meer dan twee maanden terug, pakt de kaart de nieuwe datum niet meer. Dan speel je eerst een opname van een maand terug, dan is de datum weer een maand oud, dan zal hij als de ontvanger op een Ned zender staat, bijv SBS6, weer goed zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je een opname afspeelt die veel ouder is (heb het een keer gehad met 5 maanden) dan kun je het herstel alleen bereiken als je van alle tussenliggende maanden een opname hebt liggen, dan moet je van iedere maand een opname afdraaien. Bovendien moet die opname toch een redelijke duur hebben, tien minuten is vaak niet voldoende, ik heb het een keer gehad dat ik een opname van bijna een uur moest afdraaien voordat hij de update pakte. Kan wel met 4x speed afdraaien, dat wel.

 

Dus nogmaals, wanneer je nu bijvoorbeeld een film gaat bekijken die je op oudejaarsavond hebt opgenomen, dan zul je een opname van januari, één van februari, één van maart, en één van april af moeten draaien voordat je kaart weer in staat is de update van mei uit de lucht te plukken. Of je belt even met Canal+ voor een update, dat kan ook....

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je een oude opname afspeelt, de kaart (of cam) eruit trekken dus, dat kan je veel ellende besparen...

 

Als de opname gecodeerd is, dit gebeurt als je tijdens de opname zapt of een ander programma afspeelt, kun je de opname 'decoderen' door 'm af te spelen en dan op te nemen (staat ook in je handleiding), eventueel versneld. Voor het afspelen van de kopie die je zo maakt heb je dan geen kaart nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voor je een oude opname afspeelt, de kaart (of cam) eruit trekken dus, dat kan je veel ellende besparen...


Uiteraard, ik bedoelde alleen dat ik in momenten van volslagen verstandsverbijstering weleens vergeet die kaart eruit te halen, en dan volg ik dus voornoemde procedure...

Overigens, zoals al eerder gemeld in dit forum, heb ik deze kwestie bij onze vrienden in Korea neergelegd, het kan dus zijn dat hier een echte oplossing op komt. Als dat zo is dan ben ik nog tevredener over mijn 4000PVR dan ik nu al ben (en dat is héél tevreden!).

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voor je een oude opname afspeelt, de kaart (of cam) eruit trekken dus, dat kan je veel ellende besparen...


Dit is dus niet meer nodig als je de opname hebt gecopieerd, dan is n.l. de codering eraf.

[color:"red"] Dus wel de kaart er uit trekken lees hieronder bij WWW ,
de opname is dan wel niet meer gecodeerd,
maar de update puls is er nog steeds. [/color]

succes

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PeHa: Dus ook bij ongecodeerde opnames van enkele maanden oud, de kaart eruit halen !!!!!!!

Het gaat er niet om of de opname gecodeerd of ongecodeerd is, de kaart ontvangt een update puls van je (oude) opname die enkele maanden oud is, en dan je datum terug zet van je kaart. Dan zit je met de shit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ook ik heb vaak last dat de datum terug springt met mijn Topfield 5000PRV bij oude opnames.

Ik heb hier een XCam, in het menu zit een blokker functie (FRC:on/off), werkt dit voor een seca kaart? Ik vraag mij dus af, als de blokker op on staat kan dan de C+ kaart geen updates meer ontvangen? Dan is hier het probleem met de datum ook gelijk opgelost. Dan hoef ik alleen maar aan het begin van de maand FRC even op off te zeten om de maandelijkse update te ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat FRC nu precies doet is mij niet helemaal duidelijk. Het zou wel prettig zijn dat het zo zou werken als jij zegt. Ik heb de digitaal kaart nog maar net. Hoe ik het ook geprobeerd heb, ik krijg het trouwens niet voor elkaar dat mijn kaart geupdate (dedowndate) wordt met oude keys. Ik heb diverse opnames van november en december geprobeerd, met de digitaal kaart ook in de magic module maar geen oude keys die op de kaart verschijnen.

Ik denk dat dat komt doordat de digitaal kaart (de groene die ik heb in ieder geval) een aanvangsdatum heeft van het moment dat je hem activeert. Keys van voor die datum krijg ik er niet op binnen. Totaal geen last dus met oude opnames. Dat moet nog gaan komen als ik de kaart al een aantal maanden heb. Hopelijk dat dat FRC verhaal klopt, zou heel prettig zijn.

Als de kaart wel keys voor de activeringsdatum binnen zou kunnen krijgen kun je terug in de tijd. Als een soort tijdmachine. Films decoderen die je al had opgenomen toen je nog geen abonnement had. Decoderen met keys die je binnen kreeg doordat je oude opnames je nieuwe keys overschreven met oude keys. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand die wel eens keys van voor zijn aanvangsdatum van zijn abonnementsperiode heeft ontvangen op zijn digitaal kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...