Ga naar inhoud


Force D-Master 1122s aansluiten op Sanyo PLV-Z2


Gast Megapearl

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben al weken aan het "klooien" om mijn satellietontvanger (Force D-Master 1122s) aan te sluiten op mijn Sanyo PLV-Z2 projector over een afstand van 30 meter.

Ik heb het eerst via composite video geprobeerd, dit beeld ziet er gewoon niet uit, dus maar naar andere mogelijkheden gekeken... dan maar s-video, ook dit over 30 meter kabel lukt niet geweldig, geeft zwart-wit beeld, na 2 min. wachten uiteindelijk kleur, maar ook de kwaliteit hiervan vond ik niet geweldig, beeld verschuift af en toe van links naar rechts zo om de 5 sec...

Nou hoorde ik dat r g b uiteindelijk de beste kwaliteit moet geven, en dat dit ook over langere afstanden goed te transporteren is... dus ik heb 3 dikke (c12) coax kabels onder de vloer getrokken, maar totaal geen beeld, mis ik iets van een synchronisatie signaal? kan iemand mij hier iets meer over vertellen??

Op de satellietontvanger zitten 3 scart uitgangen, waarvan de 1e (tv) ook het rgb signaal moet ondersteunen...

Ik heb deze scart pinout gebruikt: pin 15 en 13 voor rood, pin 11 en 9 voor blauw en pin 7 en 5 voor groen...

Klopt het dat het synchronisatie signaal mee word gevoerd over groen? of is dit per apparaat weer verschillend?

 

Weet iemand een oplossing voor dit probleem??

Bij voorbaat dank,

 

Groeten,

Donald.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, dit lukt niet meer, omdat de kabel van de lnb naar de satellietontvanger al 50 meter is, als ik dit nog langer ga maken houd ik helemaal geen signaal meer over...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee afstanden kunnen niet korter, de schotel staat op 14 meter hoogte in een mast, en de enige weg naar binnen is door een schoorsteen die niet in gebruik is, daar gaat 'ie naar de ingang van het huis waar een inkoppeling zit op de rest van de kanalen, zodat overal in huis vanaf elke tv naar de schotel gekeken kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar moet ik die sync dan op aansluiten? en vanaf welke pins uit de scart connector?

Op de projector zit alleen een R, G, en B cinch aansluiting en een composite video aansluiting, volgens de handleiding van de projector zou ik met 3 cinch cinch kabels er moeten zijn... maar dit werkt dus niet... en zonder sync zou je toch iets beeld moeten hebben (een lopend niet stilstaand beeld) ik heb totaal niets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt groen en blauw verwisseld.

Zie deze site: http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html

Daaruit blijkt, als ik het goed lees, dat je de sync uit de

composite kunt halen.

Je hebt gelijk dat je met slechts RGB iets zou moeten zien,

maar sommige apparaten doen nou eenmaal niets zonder sync.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groen en Blauw verwisseld? bedoel je hiermee dat de sync over blauw zou moeten worden meegevoerd?

 

Als ik sync uit pen 17 en 19 kan halen uit de scart connector zou ik dan 2 draadbrugjes moet solderen van pen 19 (sync out) naar 7 (blue out) en van pen 17 (sync return) naar 5 (blue return) of hij krijg ik anders die sync meegevoerd? ik heb maar 3 aansluitingen op de projector zitten, dus moet ik die sync over 1 van die 3 mee voeren........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gebruikt:

pin 15 en 13 voor rood, pin 11 en 9 voor blauw en pin 7 en 5 voor groen.

 

Maar op de bovengenoemde site staat:

7 Blue out 7 Blue in

5 Blue return 5 Blue return

11 Green out 11 Green in

9 Green return 9 Green return

15 Red out 15 Red in

13 Red return 13 Red return.

Het moet dus zijn pin 11 en 9 voor groen en pin 7 en 5 voor blauw.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad... zoals ik het omschreven had heb ik een typfout gemaakt... in de scart adapter zelf zit het goed aangesloten, de kabels zitten ook juist aangesloten, maar hoe krijg ik die sync er nou bij ingekoppeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonski:

Met een kort kabeltje (1,5 meter) werkt het prima via s-video, zelfs met een hoge kwaliteits kabel van 10 meter geen problemen, maar bij 20 meter kabel beginnen de problemen te komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wammeswaggel:

Dit zou dus betekenen dat ik 4 coax kabels zou moeten trekken naar de projector (dit word weer een uur onder de kruipruimte mijzelf naar voren slepen) ;-) dus 3 kabels voor r g en b en 1 kabel voor sync, die ik uit pen 17 en 19 haal uit de scart connector en aansluit op de composite in op de projector?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...