Ga naar inhoud


Netwerkprobleem


Gast Armand

Aanbevolen berichten

zoals reeds velen nu zelf ook een probleem met het netwerkgedeelte ,gebruik de db sedert eind 2002 en update altijd via (adsl)internet en dreamuplan, geen enkel probleem gehad, vervolgens overgegaan van kpn adsl op BBned demon adls,en sindsdien geen internet (key)update meer, gebruik een zyxel modem, hierachter een 4p sweex router en hierachter een sweex 8p switch/hub waarop de db is aangesloten, ik heb 4pc's + db in mijn netwerk draaien die allen te onderling te pingen behalve db ,ip adressen 192.168.2.100 t/m 103, instellingen db .192.168.2.104 /255.255.255.0/LAN/192.168.2.1/192.168.2.1/Enable network/poort 80, draai nu laatste Ronald, fire wall alleen op modem ingeschakeld,bij disable ook ook geen update, verbinding op switch/hub geeft aan dat verbinding normaal werkt, op Sjerom en forum wel goede info echter oplossing nog niet gevonden, wie komt dit probleem bekend voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ziet er goed uit. Als je met 192.168.2.1 ook de settings van je router kunt instellen, moet dat goed zijn. Als dat ip adres anders is, moet je dat ip nummer in je DB gebruiken. DHCP mag niet ingeschakeld zijn.

Wat je ook kunt proberen is de DM een hogere ip te geven, zoals 192.168.2.105

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit alles ook al geprobeerd, ben zelf nu meer aan het denken dat de netwerkkaart niet meer werkt ondanks dat een verbinding op de hub/switch goed is,

Link naar reactie
Delen op andere sites

modem staat op bridge, standaard instelling van Demon,

ik heb nog mijn oud kpn modem "speedtouch 510"ertussen gehad en deze op bridge ingesteld met hetzelfde resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens:

 

1. DHCP op de modem expliciet uitzetten. Want die heb je toch niet nodig als je met statische IP's werkt.

 

2. Spanning van de switches en modem af halen. Ik heb wel eens gehad dat blijkbaar m'n switch het verkeerde IP aan 't MAC-adres had gekoppeld nadat ik wat kabeltjes had verwisseld.

 

3. Een 1-op-1 verbinding tussen modem en dreambox. Ik geloof dat 't voor de modem niet uitmaakt of je een cross of gewone kabel gebruikt.

 

4. Toch maar een hardgecodeerd IP van de DNS in je dreambox zetten. Werkt perfect bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
DHCP mag niet ingeschakeld zijn.

Waarom niet? als ik deze uitvink in mijn dreambox en met de hand alles invul wil mijn draytek hem niet accepteren. Met DHCP aan krijg ik van mijn router alle instellingen en kan zo internet op met de droomdoos zonder dat ik wat in de router hoef in te stellen, en van buitenaf kom ik er niet bij alleen als ik bepaalde poorten openzet in de router.

 

Groetjes ......

Dreambox 8000HD, Breambox 800HD, Wave Frontier TD90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zat de goede oplossing er niet bij , inmiddels ook al geprobeerd met een orginele fabriekskabel en een orginele cross cable geprobeerd rechtstreeks af modem, router en hub/switch verbinding te maken,

kan de instelling van NGrab hier invloed op hebben?

enigste mogelijk om software te updaten die ik nu heb is via dreamuplan serieel of usb stick, echter kan hiermee niet de keys updaten, via ftp kan ik de box niet benaderen, derhalve ook geen nieuwe keys erin zetten, zijn hier andere mogelijkheden om de keys erin te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

type eens in

 

onder de command prompt van windows

route print

opschrijven

en daarna

ipconfig /all

opschrijven..

 

en effe hier terugmelden..

 

die 192.168.2.1 wat is dat...?

het modem ? waarom ? staat in het modem de dns van de internet provider?

 

cheers

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hebik mijn instelling staan op de dreambox.

 

 

IP=ip van je dreambox

netmasc=25.255.255.0 communicatie instelling

------------------

type=lan

namserve=ip van je router

gateway=ip van je router

netwerk x port 80

==========================

ngrab server instellingen

-----------------------------------

srvip=ip van je router

srv port=4000

srvmac= mac adres detecteren




 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zo hebik mijn instelling staan op de dreambox.


IP=ip van je dreambox
netmasc=25.255.255.0 communicatie instelling
------------------
type=lan
namserve=ip van je router
gateway=ip van je router
netwerk x port 80
==========================
ngrab server instellingen
-----------------------------------
srvip=ip van je router
srv port=4000
srvmac= mac adres detecteren


Netmasc moet zijn 255.255.255.0 Is dat de typefout?

Bij ngrab niet het ip van je router gebruiken van het ip adres van de pc waar je films op wilt opnemen. Dan zal ook het macadres gedecteerd worden. Nu niet als het goed is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...