Ga naar inhoud


BBC op ASTRA 2D


Gast

Aanbevolen berichten

Ik probeer al een tijdje BBC op ASTRA 2D te ontvangen. De signaalmeter slaat wel uit (75% = goed) maar als ik de ontvanger laat scannen krijg ik de melding 'geen zenders gevonden'. Ik zoek 'm op dezelfde positie als waar ik ASTRA 2A op ontvang (28.2 oost). De frequentie heb ik ingesteld op 10773 SR 22000 FEC 5/6 (van de BBC site afgehaald dus moet kloppen).

Wat doe ik fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik 10774/H/22000 5/6

 

Probeer ook is te scannen op :

 

10804/H/22000 5/6

10789/V/22000 5/6

10818/V/22000 5/6

10847/V/22000 5/6

 

Hoe groot is je schotel eigenlijk ?

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie.

Ook op 10774/H/22000 5/6 slaat mijn signaalmeter uit op 75% (da's goed hier) maar tijdens het scannen vindt ie niets. Ik heb een 60cm schotel. Ik ga morgen eens wat fierljeppen met m'n 'mobiele' 80cm schotel, wellicht dat 't dan beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet wel makkelijk kunnen. Heb alles al sinds ze FTA zijn zonder problemen. Als signaal goed is moet het geen probleem zijn. Misschien doe je toch iets niet goed. Je moet gewoon eens op www.lyngsat.com kijken naar de juiste frekwenties. En als je de motor gebruikt weet je zeker dat je alles ook goed hebt staan? Het moet lukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

ken jou ontvanger niet maar als ontvangers zeggen dat ze nix vinden bedoelen ze ook wel eens:

 

- kanaal staat al ergens

en/of

- max kanalen bereikt?

 

verder hier in Amsterdam ook geen probleem met bbc met 80cm

op 10773H, 22000, 5/6 maar

Spect. Inversion staat op On bij mij.. (nog nooit eerder opgemerkt) en ik heb 69% signaal zegt mijn strong

 

met 60cm schotel deed ie het ook trouwens

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...