Ga naar inhoud


Bruine vlek links onder in beeld


Gast Ringo

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen met het volgende?

 

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een JVC 28P37SUE breedbeeld TV (D.I.S.T)

 

Nu is er alleen 1 probleem..

Heel af en toe krijg ik een bruine vlek links onder in beeld te zien wat meer zichtbaarder word als er ondertiteling bij is.

Dit probleem is niet dagelijks maar komt wel regelmatig voor..

 

Nu ben ik gaan zoeken...

Heb de speakers al verder weg gezet, ontvanger verder weg maar probleem blijft..

Zowel met het afdraaien van een DVD als satelliet bekijken.

Aan een scart kan het dus niet liggen omdat ze beide een ander scart hebben.

 

Nu heb ik eens de DVD video essentials gedraaid en zodra een wit beeld in voorkomt zie je die bruine vlek duidelijker worden en soms groter worden..

 

Wat ik ook merk is dat het beeld meer naar links staat en niet in het midden (dat is merkbaar als de beeld met een circel in het midden getoond word)

 

Wie weet wat het zou kunnen zijn?

Of wordt het weer een rit naar de winkel?

 

Greetzzz

 

Ringo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is een statische lading ergens van, kunnen bepaalde soorten gordijnen zelfs veroorzaken. Heb het hier ooit gehad met een blaupunkt TV 4:3 die dicht bij het raam stond. Daar waar ook de gordijnen die uit nylon en andere soorten materialen zijn vervaardigd.Hier lag het aan de gordijnen. Dus het kan van alles zijn , maar daar heb je niets aan. Toch hoop ik een steentje bijgedragen te hebben.

Greetz:Josje01

Als Humax eens wist wat wij weten wilden, dan wist Humax wellicht meer!! OEPS wat NOU !!!

Greetz:josje01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar zat ik ook al aan te denken..

 

en had dus ook JVC gesproken maar die vertellen dat gewoon kan niet meneer ga maar eerst naar de winkelier om alles uit te sluiten..

 

Het is gewoon vreemd dat het vooral voorkomt als er veel witte beelden in voorkomen.. dan word het probleem steeds erger..

 

Het kan ook weer opeens helemaal weg zijn en dan is er niks aan de hand..

 

Wat het is ik weet het niet...

 

Greetzzz

 

Ringo

Link naar reactie
Delen op andere sites

GA dan ook naar de winkel waar het ding is gekocht..

 

ga zeker niet zelf experimenteren

je betaald voor service en garantie

je betaald zelfs voor slechte productie en dus gratis vervanging..

 

doe het zo snel mogelijk anders kun je weer weken gaan wachten op die gasten.

 

cheers

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een wit beeld als dit erger word. duidt vaak op een voeding probleem. bij een wit beeld word er aanzienlijk meer van de voeding gevraagd dan een donker beeld. slechte elco's, slechte hoogspanning, het kan heel veel zijn. demagnetisatie zal dus niet uitmaken.

 

Ik zal als ik jou was maar terug gaan naar de winkel. en een ander exemplaar vragen. want van dit toestel krijg je alleen maar ellende.

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag naar de winkel geweest en kreeg het volgende antwoord:

 

Het is een bekend probleem dat vele televisie's hebben.

Hier is dan ook niks aan te doen al zouden we de tv voor u omruilen.

Onze monteurs kunnen hier ook niks mee doen of laat staan oplossen het is maar hoe u er op let.

U moet er maar niet zo opletten of je moet echt pietluttig zijn....

Mocht het echt problemen gaan geven en het beeld gaan inbranden komt u maar terug dan vervangen we het toestel..

 

Dat was dus het antwoord van Expert hier in de buurt waar de TV vandaan komt.

 

 

Wat zouden jullie na bovenstaande reactie van de verkoper?

 

Tot slot zag ik op de forum voor tv callibiratie (ofzow)

Dat de kontrast niet te hoog mag staan.. klopt dat?

 

Want als ik de instellingen bekijk van deze JVC en de opties gebruik van hun staat de kontrast geheel open..

 

Greetzzz

 

Ringo

Link naar reactie
Delen op andere sites

de ptc weerstand in dit toestel wil door slechte solderingen wel eens niet meer werken.daardoor vind er geen demagnetisatie plaats voor de beelbuis tijdens het opstarten.een tweede mogelijkheid zou ook kunnen zijn dat je de tv steeds uitzet met de a.b. en op st/by laat staan,dan vind er geen demagnetisatie plaats.Daar het een nieuw toestel is zou ik een andere eisen en er niet zelf aan gaan werken.desnoods even JVC bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

mijn collega had precies hetzelfde probleem met een philips ( ca 2 jaar terug)

 

een donkere vlek bij een lichte of witte achtergrond onder in beeld

 

en terug naar de winkel dus

 

tv terug maar probleem niet verholpen

 

toen een andere nieuwe tv (erg vriedelijke en goede service)

ook weer niet verholpen

 

al met al schijnt het dus een veelvoorkomend probleem te wezen waar ca. 2 jaar geleden diverse breedbeeltoestellen last van hadden.

en wat achteraf ook niet te verhelpen is.

 

naar mijn idee gewoon een kinderziekte van de breedbeeldtoestellen

 

het mooiste en strakste plaatje komt naar mijn mening nog altijd van de klassieke beeldbuis

 

maar ja de consument wil anders dus daar springt de industrie op in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort een Sony breedbeeld, en ook deze heeft een beetje gelige verkleuring, maar dan in de linker bovenhoek. Ook schakeld de tv zichzelf soms uit (standby?) waarna hij na ongeveer 5 seconden weer aanschakeld. Als er geen signaal binnenkomt schakeld hij zichzelf in standby, dit lijkt me normaal maar het doet zich ook voor als er wel beeld is.

Ik heb een E-mail gestuurd naar de winkel waar ik het apperaat heb gekocht en deze zouden een fax naar sony sturen, dus afwachten maar wat die te melden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

sowieso de uitspraken van de verkoper even schriftelijk laten vastleggen.

 

Dit is wel degelijk een garantie geval.

 

philips en jvc (breedbeeld) gebruiken veel dezelfde componenten.

 

ps

de kwaliteit wordt er met de tijd niet beter op, eisen voor en andere tv anders geld terug.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook nog wel een antwoord maar mijn ervaring is dat als het bij wit beeld steeds erger wordt dan is de straalstroom te hoog en warmt het raster op en gaat vervormen zodat de kleuren niet meer landen op de juiste plek...daar is niets aan te doen(heb dat met een philips 70 cm ook en heb dat probleem voorgelegd en ze zeiden "U moet het contrast niet te hoog zetten")...is gewoon een kwestie van dat ze maar een betere beeldbuis bouwen....naar mijn smaak....en philips heeft de laatste jaren nou niet echt goede buizen gebouwd!!!!!!....maarja als ik geheel fout zit verbeter mij dan maar...ben ook maar een leek....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen een nieuwe JCV gekregen en hier lijkt het probleem te zijn opgelost...

 

Geen vreemde vlek meer in het beeld..

 

Heb dan zelf ook de contrast behoorlijk naar beneden gezet..

 

Wat me wel opvalt met de nieuwe tv's je hebt inderdaad strak beeld als het stilstaande beelden zijn maar zodra er beweging komt ga je het toch zien dat het minder scherp wordt...

 

JVC heeft dan wel van die leuke opties zoals digipure ect,,

Maar als je die aanzet worden de dunne lijnen onrustiger en zie je alles..

Nu zie je bij de topfield toch al gauw dat het wat blokkerig beeld is maar dat zal denk ik aan de mpeg2 kwaliteit liggen..

 

Zet je digipure op minimaal dan is het een stuk minder..

 

Voor de rest een leuk ding en ze zeggen dan wel dat deze tv klaar is voor HDTV omdat deze tv 1250 beeldlijnen heeft maar ik moet het allemaal maar eerst zien en dan kan ik oordelen..

 

Greetzzz

 

Ringo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...