Ga naar inhoud


== Belangrijk!!! ==


Ron

Aanbevolen berichten

Onze vrienden van <B><I>Irdeto</B></I> hebben ons een brief gestuurd waarin zij ons nog langer verbieden hun merknaam te gebruiken.<BR>Alhoewel wij dit een totaal kinderachtige en belachelijke actie vinden zullen wij hier helaas gehoor aan moeten geven.<BR><B>Vanaf dit moment is het gebruik van de naam <I>Irdeto</I> dus verboden</B> (wij hopen dat <B><I>Irdeto</B></I> begrijpt dat wij hun naam nog één keer moeten gebruiken omdat wij onze leden anders niet op het verbod van de naam <B><I>Irdeto</B></I> kunnen wijzen)<BR>Wij geven natuurlijk direct gevolg een hun wensen en zullen ons volledig van dit bedrijf en daarmee van de naam <B><I>Irdeto</B></I> distantiëren en daarom nu alleen nog maar over b.v. <B><I>Irdioto</B></I> of <B><I>Irdote</B></I> spreken als we het over een bepaald systeem hebben:-))<BR>De naam <B><I>Irdeto</B></I> wordt dus vanaf nu automatisch door de board software vervangen door <B>******</B>, dus gebruik die naam niet meer!<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

oh, ik vraag me wel af hoe je nu iemand uit moet leggen dat een Humax IRCI-5400 een I*d*t* kaartlezer heeft:-)))<BR>Kan iemand hier iets (zinnigs) over vertellen? We willen graag weten of dit juridisch gezien wel allemaal door de beugel kan.<BR>Wij zijn een satelliet board en I*d*t* maakt nu eenmaal systemen die voor satelliet ontvangst bedoeld zijn. Of mag je tegenwoordig op een hobby board geen merknamen meer noemen als dat bedrijf daar geen prijs op stelt?<BR><B>Geen fantasie verhalen a.u.b!</B><P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dit weleens een juridisch leuke vraag kan worden als je het tot een uitspraak zou laten komen.<P>I*d*to is wel degelijk een vastgelegde merknaam. Het gebruik ervan is onderhevig aan de toestemming die verleend wordt door de rechthebbende. In pratijk komt dat neer dat iedereen gewoon deze vastgelegde merknamen gebruikt totdat de rechthebbende aan de bel trekt van het mag niet. Wat dus eigenlijk nooit gebeurd maar in dit geval dus blijkbaar wel.<P>Maar er is ook nog zoiets als vrijheids van meningsuiting, wat in de grondwet is vastgelegd. Je zou nu ook kunnen zeggen dat je in het kader van je mening zeggen wel degelijk gebruik zo mogen maken van die merknaam, Je kan namelijk niet je goed je mening geven over een bepaald onderwerp als je de naam van het onderwerp nog niet eens mag noemen.<P>Mij persoonlijk lijkt me de vrijheid van meningsuiting, wat dus een in de grondwet wordt genoemd als recht van een Nederlander, zwaarder wegen dan het recht hebben op een merknaam zeker omdat hier eigenlijk helemaal niet negatief wordt gesproken over het merk. <P>Kortom echte juristenvoer. Echter is dat wel de moeite waard om zo ver te gaan. Lijkt me een hoop ongein voor eigenlijk niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad totaal onzin.<P>Een trademark (grregistreed of niet) zoals I-R-D-E-T-O mag niet worden gebruikt om produkten/diensten te beschrijven zonder expliciet toestemming van de "eigenaar" (in dit geval Mindport BV). Maar natuurlijk mogen alle trademarks genoemd worden. Het enige die je misschien moet doen is een "acknowledgement" schrijven. Dus ergens op je site "****** is a trademark of Mindport bv" of zoiets.<P><BR>Tjongen jongen wat een stelletje eikels<P>Negeer het gewoon. rolleyes.gif" border="0 <P>Wil je info over trademarks lezen kijk hier: <A HREF="http://www.ggmark.com/" TARGET=_blank>http://www.ggmark.com/</A> (wel Amerikaans maar het geldt toch wereldwijd volgens mij):<P>2old

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reactie en het verbod van de naam ****** te Hoofddorp is natuurlijk een dreigement die juridisch onvoldoende onderbouwd is.<BR>Misbruik van een naam of gebruik van een naam is wel verboden. In het verband waar op deze site wordt gesproken van ****** gaat het om een systeem die op geen andere wijze te benoemen is omdat ze nu zo eenmaal genoemd is.<P>Mijn inziens is het niet slim om de naam niet meer te gebruiken, we moeten ****** lekker in haar sop ta laten gaarkoken. <BR>Er wordt geen misbruik van de naam gemaakt en als er af en toe wordt geschopt tegen het systeem dan is dat een mening van een enkeling of een bepaalde groep mensen waar je in Nederland nog steeds niet voor wordt gestraft.<P>Mijn Ford doet het ook niet helemaal lekker en het zou van de gekke zijn als ik mijn mening en klacht moet delen met het vermelden van een 6e letter, een 15e letter (en zo door) van het alfabet om zo tot de naam te komen die wordt bedoeld.<P>De brief van ****** bestaat maar uit één element, zwakte! Om zelf niet tot de zwakkere te horen, dat zouden ze graag zien bij ******, moeten we niet overgaan tot zelf gekozen namen maar het beestje gewoon bij haar naam noemen.<P>Uit eigen ervaring (zakelijk) weet ik dat ****** al jaren worselt met de problematiek dat er gratis kijkers zijn maar dat is procentueel zo minimaal dat het nauwelijks loont om er aandacht aan te besteden.<BR>Juist door al die aandacht en pubilciteit komen er dagelijks nieuwe schotelbezitters bij die ook wel eens willen zien hoe ze gratis kunnen kijken.....<P>Een naam als Irdioto is natuurlijk een aardige eerste reactie maar laten we ons niet verlagen tot een dergelijk niveau want dan kom je in de hoek waar ****** je in wil plaatsen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig toch allemaal. Vervang het verboden woord gewoon door "yrdeto" klinkt hetzelfde. En al die drukte over of het wel of niet mag..hou toch op, denk om je bloeddruk en ga gewoon verder met de hobby!<P>Groeten vanuit een relaxt Zweden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"SECA" zal ze sowiezo niet lukken want dat is geen trademark dacht ik (is een acroynm van de groep die het maakt, niet de ding zelf - dat heet "Mediaguard"...)<P>Maar ik ben het met je eens. Dit kan een belachelijk precedent scheppen. <P>Trouwens, "Sat4all" is in feite een trademark, hoewel ongeregistreerd (registratie is geen eis). Misschien moet de admin hier een brief sturen naar Irdet-oh-oh Access, Minport, Anal+ enz. dat ze vanaf nu geen toestemming meer hebben om het woord "Sat4all" te schrijven. Dan kunnen ze b.v geen stomme emails meer sturen waarin aan Sat4all wordt gerefereerd...<P>2old

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga ook een paar namen registreren: satellietontvanger, module, satboard etc etc das pas echt geld verdienen als je met dwangsommen gaat werken.<BR>Volgens mij mag geen gebruik maken van logo's e.d. maar omdat irdet* meer een "soort" is mag dat volgens mij wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik gewoon ierdeto of ird. ,dat begrijpen de meeste wel. <P>Het is toch te gek voor woorden dat je anno 2001 leeft in de tijd van de communisten.<BR>Straks moeten we nog morse cursussen gaan volgen. mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...