Ga naar inhoud


kaart omruil seca!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gast

Aanbevolen berichten

Eind dit jaar komt Spanje en Frankrijk aan de beurt met het eerste omruil van kaarten<BR>zal wel weer tegen de kerst zijn.<BR>(kios en Taq?)<BR>Nederland komt pas begin volgend jaar omdat ze eerst willen zien hoe snel het nieuwe systeem gekraakt wordt en daar de fouten mee kan corrigeren. <P><BR>Vraag nou niet waar deze info vandaan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En ik zweer je: dat stond niet alleen 5 weken geleden op dit board. Dat stond om zo ongeveer precies dezelfde tijd maar dan vorig jaar ook op dit board. En ik durf bijna te voorspellen wat er volgend jaar staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Originally posted by Toxic[Q]:<BR>[QB]van dit board zo'n week of 5 geleden misschien? laugh.gif" border="0<P>Dat kan wel kloppen wegens dat ik he eerste nieuws had uit gebracht maar dit is geen geintje ik heb met een source gesproken van C+ en die gaf me de nieuws en nog iets ****** gaat nog 5 jaar door me uitzending.<BR>Goed nieuws voor de pace mensen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij niet erg logisch om nieuwe kaarten<BR>in twee grote landen in te voeren om te <BR>kijken of en hoe snel het gekraakt kan worden.<BR>Invoering op kleine schaal in een klein land<BR>lijkt mij meer logisch, als het een fiasco<BR>wordt heb je maar relatief weinig kosten gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontwikkelingskosten zullen inderdaad het zelfde zijn, maar als je er van uit gaat dat zo'n kaartje een tientje kost dan maakt het wel wat uit of je er een half miljoen van laat maken of 5 miljoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie vergeten daarbij dat het onaantrekkelijk is voor hobbyisten om een systeem te gaan kraken voor een kleine groep ... Dus kan het heel lang duren op kleine schaal voordat het gehacked wordt.<P>Voeren ze het daarna alsnog op grote schaal in, wordt het binnen een mum van tijd toch gehacked en staan ze voor lul aangezien ze zullen melden met de lancering dat dit systeem nog steeds niet gekraakt is en dus zeer moeilijk te kraken is ...<P>Nee grote schaal testen om het voor de hackers aantrekkelijk te maken en dan van fouten leren ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

-----Oorspronkelijk bericht-----<BR>Van: Abonnee Canal+ [mailto:abonnee@cplus.nl] <BR>Verzonden: donderdag 25 oktober 2001 8:47<BR>Aan: 'xxxxxxxxxx'<BR>Onderwerp: RE: Vraag over kaartwissel 1 kwartaal 2002<P><BR>Geachte abonnee,<P>Wij hebben uw email ontvangen en in behandeling genomen.<P>Er wordt inderdaad gesproken over een eventuele kaartswop om piracy <BR>tegen te gaan. Een exacte datum is nog niet vastgelegd. Op uw vraag of <BR>de nieuwe kaarten ook met een Astron module foutloos zullen <BR>functioneren is voor ons vooralsnog onduidelijk. Dit heeft te maken <BR>met het feit dat Astron modules niet officieel getest en goedgekeurd <BR>zijn door CANAL+ Technologies in Frankrijk.<P>CANAL+ Technologies draagt zorg voor alle door hun goedgekeurde <BR>producten. In dit geval zal de leverancier van de Aston modules zorg <BR>moeten dragen voor het blijvend correct functioneren van deze <BR>producten. Helaas hebben wij daar geen inzage in en kunnen daarom ook <BR>geen binden uitspraak over doen.<P>Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd,<P>CANAL+ Mailcenter Customer Service,<BR>xxxxxxxxxxx.<P>-----Original Message-----<BR>xxxxxxxxxxxxxxxxxxx [xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx]<BR>Sent: dinsdag 23 oktober 2001 9:36<BR>To: Abonnee Canal+<BR>Subject: Vraag over kaartwissel 1 kwartaal 2002<P>> Geachte Canalplus medewerker,<BR>><BR>> Uit meerdere bronnen krijg ik te horen dat er medio 2002 een <BR>kaartwissel<BR>> gaat gebeuren dit om piraterij tegen te gaan, hier ben ik natuurlijk <BR>als<BR>> betalend Canalplus abonnee een groot voorstander van. Wat houd deze<BR>> kaartwissel in voor mijn common interface ontvanger (Nokia 9902 <BR>ontvanger)<BR>> met een aston seca cam v.1.05 ik mag toch hopen dat ik deze <BR>hardware<BR>> gewoon kan blijven gebruiken ? Ben niet lang geleden overgestapt van <BR>een<BR>> Canalplus box naar een common interface ontvanger vanwegen de <BR>beperkingen<BR>> (niet draaibaar te maken).<BR>><BR>> Groeten,<BR>> xxxxxxxxxxxxxxxx<P>**********************************************************************<BR>This email and any files transmitted with it are confidential and<BR>intended solely for the use of the individual or entity to whom they<BR>are addressed. If you have received this email in error please notify<BR>the system manager and contact us. In that case we also request<BR>you to destroy the email and to neither use the contents or disclose<BR>them in any manner to third parties because the message may contain<BR>confidential information which may be protected under Dutch law.<P>This footnote also confirms that this email message has been swept by<BR>MIMEsweeper for the presence of computer viruses.<P>CANAL+ Nederland B.V.<P>Nu ook op Internet op <A HREF="http://www.canalplus.nl" TARGET=_blank>www.canalplus.nl</A> <BR>**********************************************************************

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootste kostenpost zal wel het ontwikkelen van een secure kaart zijn. Het produceren van de kaartjes kost hierna niet veel meer. Of je nu 1 of 1000.000 kaartjes maakt, de ontwikkelingskosten blijven gelijk.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook geen heilig boontje hoor dat niet, maar het wordt wel te gortig ;-). Elke jan doedel kan een illegaal kaartje maken. Er zijn 2 soorten mensen die zich bezig houden met illegale kaarten. De eerste is het te doen om de hobby en heeft een officieel abonnement. De ander is het te doen om zo goedkoop mogelijk daar Canal+ en overige te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VandeBeek<p>Nou ja, je vergeet nog een derde groep, dat zijn namelijk de nederlandstaligen die niet in Nederland wonen, en die dus niet in staat zijn een officieel abonnement op Canaal+ NL aan te schaffen.<p>Ikzelf woon dus niet (meer) in Nederland.

Verleden jaar heb ik lange telefoon gesprekken gevoerd met Canaal+ om officieel aan een kaartje te komen. Ook gesprekken gevoerd met rtl etc. maar het was en is niet mogelijk ivm de de uitzendrechten.<p>Als RTL bijvoorbeeld een film inkoopt om uit te zenden, dan geld dit voor een potentiele kijkerskring van pak weg 16 miljoen mensen.

Als ze het zouden inkopen voor 300 miljoen mensen, dan zouden ze veel meer geld moeten betalen voor die film uit te zenden. Dat was het officiele antwoord van RTL.<p>Dus deze derde groep heeft geen originele kaart, maar ik kan je verzekeren, dat ik toch wel flink wat tijd steek in deze fascinerende hobby.<p>Ik welde dit toch wel effe rechtzetten!!!<p>Greetz<p>Jonas

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als we nu eens gewoon logisch nadenken.

Welke informatie die nodig is om beeld te krijgen staat op de kaart?

Waar vindt de eigenlijk decrypt plaats?

Zolang C+ de cam's en ontvangers niet gaat vervangen

is er geen ingrijpende wijziging in het gebruikte versleuteling/ontsleuteling systeem. Wat zijn dan nog de mogelijkheden: meerdere keys gebruiken is er b.v. een(geen keyupdate OTA maar dan iedere maand nieuwe kaart naar abo's)

Een andere mogelijkheid is een snelle cpu chip en b.v iedere x minuten een keyupdate(weten ze nog wel hoe dat moet bij c+?)

Wat ze ook doen op kaartgebied maakt echt niet veel uit binnen enige tijd zal ook de nieuwe kaart/methode gekraakt zijn.

Een ding is echter een feit de echte hobbyist heeft straks weer wat te doen :--)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...