Ga naar inhoud


chello met router


Aanbevolen berichten

Beste vrienden, een kennis van mijn heeft chello nu wil hij meerdere computers gaan gebruiken, nu weet ik dat chello staat ingesteld op het mac adres maar hoe doe ik het nu met een router? ik heb iets gehoord over het klonen van het mac adres maar verders weet ik er niets van, graag hoor ik van jullie hoe dat moet.

 

een vriendelijke groet, Teofiles

Dreambox 800HD/ dreambox 800SE- V-BOX II Positioner Schotel Channelmaster 1.20m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens op de site van de leverancier van je router. ( b.v. links*s )

In het menu van je router ( dit bereik je via een IP adres van je router )

staat een optie om je MAC adres te clonen, je kunt ook je modem voor een paar minuten uitzetten dat kan soms ook wel eens werken.

 

Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste bekende merken routers staat er in de handleiding goed beschreven hoe je hem installeert. Vaak vind je op de websites van de fabrikant nog "quick setup gidsjes" waarin staat hoe je hem voor welke provider instelt.

Zorg dat je het eea goed hebt doorgelezen.

 

In het algemeen:

Sluit de router aan tussen de pc die nu verbinding heeft met chello en de kabelmodem.

Start je internetbrowser en type daar het nummer in dat je in de handleiding van de router vind.

Je komt nu in het menu van de router. Volg daar de installatie wizard, waarbij onderstaande de belangrijkste instellingen zijn.

Kies voor verbinding via "cablemodem"

Kies voor "dynamisch IP"

Clone het "macadres" (Dit is dus het macadres van de netwerkkaart in je pc die verbinding heeft met chello.)

 

Opm.:

1 - Bij een COM21 modem heb je een vast IP adres (staat in de chello papieren)en kies je dus niet voor "dynamisch IP" maar voor "statisch IP"

2 - Soms gaat installeren fout omdat mensen de handleiding niet goed hebben gelezen en dus verkeerde instellingen kiezen, of omdat ze teveel gegevens invullen. (Kiezen voor dynamisch, maar vullen gegevens in bij statisch.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPC herkent jou op je netwerkkaart (mac-adres), de truuk is nu dat je het mac-adres van je netwerkkaart, (welke je hebt gekregen van UPC), te geven aan je router.

Dus gewoon het mac-adres van je router gelijk maken aan het mac-adres van je netwerkkaart.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er altijd van overtuigd dat je het mac adres van hardware niet kon veranderen.

Als je verbinding maakt met chello en je hebt een ander mac adres kom je in een soort help scherm van chello.Hier kan je het mac adres van je router opgeven.Dan zou het probleem verholpen moeten zijn.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik was er altijd van overtuigd dat je het mac adres van hardware niet kon veranderen.

Feitelijk heb je gelijk, en kan het niet. Afgezien dan van een aantal apparaten waarbij je het MAC adres met dipswitches instelt.

 

In dit geval wordt het MAC adres softwarematig overschreven, en dat gebeurt veel vaker. Er zijn namelijk netwerk protocollen die voor hun werking afhankelijk zijn van de opbouw van het MAC adres. Daarom kan bij de meeste ethernet adapters het MAC adres softwarematig overschreven worden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...