mr1200s Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 Hallo eds, Ik denk dat je sneller succes hebt door gelijk twee losse LNB's te kopen met een goede kwaliteit switch. Ik heb zelf ook al heel lang zitten klooien met dit phenomeen. Als je twee losse LNB's neemt met een goedkope switch houd je dezelfde problemen. Dit heb ik zelf ook al eens ondervonden.
CEASAR W Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 Hallo eds; ik denk dat je er gewoon een nieuwe tuner in moet zetten je kunt allerlei omwegen verzinnen maar als ik het zo zie heb je een nokia met een rotte tuner en daar is maar 1 oplossing voor. ze kosten in duitsland zon 35 euro gr. ceasar.
mr1200s Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 Een nieuwe tuner is natuurlijk het beste. Kun je mij een adres PM-en waar je die kunt bestellen?
Unetwork Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 Probeer eerst eens zeker te zijn dat het de tuner is voordat je een nieuwe koopt! Tip: Neem de tuner mee of naar een bekende die ook een schotel heeft en sluit hem daar eens aan, of naar een sat-boer.. Suc6 ik hoop dat je probleem gauw is opgelost! Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 uiteraard unetwork, bedankt was mijn idee ook al want zie mijn eerste vraag aan jullie van mijn probleem, dat ik hem al bij een vriend van mij geprobeerd heb, en het daar perfekt doet
Unetwork Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 Ok ik lees het nu! Wel dan hoef je geen tuner te kopen voor de Nokia! Probeer nu eens het signaal beter te krijgen want op sommige zenders heb je 100% signaal en op Ned1 niet. Dat kan ook komen omdat er meerdere Astra's op de zelfde positie hangen en kan het dus zijn waar jouw schotel op gericht staat niet de transponders zijn die Ned1,2 en 3 uitzenden. Dus mocht dat niet werken is er wat loos met je kabel of aansluiting. Ik zou graag even bij je langs willen komen om je te helpen maar Skopje ligt een beetje uit de buurt, mischien is er wel iemand anders van S4A die bij je in de buurt woont? Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
metropar Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 dan schiet er maar weinig meer over kabel of lnb gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
metropar Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 lees net dat je een monoblock lnb hebt het is toch niet zo dat je een monoblock aan het uitrichten bent op de astra ?? dit moet nl op hotbird gebeuren gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
mr1200s Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 @Unetwork Ik weet wel zeker dat het aan de tuner ligt. Ik heb namelijk de tuner print al een keer omgeruild met een andere. De NDT1006 tuner is kloten, je moet een NDT1006A hebben. De foute print had een NDT1006 de goede een NDT1006A. Zie ook de opmerking van Metropar enkele postings hoger. Als je zoekt in dit forum naar tuner vindt je erg veel over dit phenomeen. b.v. http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...&Forum=,,,,,,,,,f17,,,,,,,,,&Words=tuner&Searchpage=8&Limit=25&Main=277260&Search=true&where=bodysub&Name=&daterange=0&newerval=&newertype=&olderval=&oldertype=&bodyprev=#Post278959 Hierin geeft matchless een goede uitleg. Nou heb ik van een collega gehoord dat hij goede ervaringen had door een andere lnb te kopen. Waarschijnlijk draagt ook de lnb bij aan de kanaal scheiding. Ondertussen heb ik een Dbox met rotte tuner een 9500 met goede tuner, een Micronik die ook geen spetterdende kanaalschieding heeft, en een Golden Interstar 8005 die heeft gewoon een perfecte ontvanger aan boord. Die heeft nooit problemen met signaalsterktes. De micronik werkt ook niet geweldig met een monoblock. De interstar doet het gewoon goed.
trust Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 Heb je al geprobeerd de Lnb spanning iets te verhogen ? Met menu-9-5-8 kun je em 0.5 V meer geven , misschien dat je dat net tekort komt met die 60 mtr . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 ja, metropar heb hem uitgericht op hotbird (de lnb welke in het midden hangt, daarna de astra lnb(welke rechts hiervan zit als je achter schotel staat) een paar graden omhoog gedraaid. maar wil van de week nog eens even de lnb welke in het midden zit op astra richten en dan kijken of ik goed signaal krijg.
Gast Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 ja trust heb ik ook al geprobeerd om spanning te verhogen,maar heb maar 20 m kabel ertussen, maar bedankt voor je advies
metropar Geplaatst: 3 augustus 2004 Geplaatst: 3 augustus 2004 kan je niet de lnb van je vriend eens aan jou schotel hangen weet je weer wat meer? wat betreft de monoblock als deze goed is gemonteerd hoeft hij alleen maar op hotbird te worden uitgericht astra moet dan autom. goed staan staat hele beschrijving hier op board met tekening van snurker dacht ik zoek maar eens op monoblock astra moet vanaf de achterkant schotel gezien links zitten als ik het goed heb gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Unetwork Geplaatst: 3 augustus 2004 Geplaatst: 3 augustus 2004 Citaat: @Unetwork Ik weet wel zeker dat het aan de tuner ligt. Ik heb namelijk de tuner print al een keer omgeruild met een andere. De NDT1006 tuner is kloten, je moet een NDT1006A hebben. De foute print had een NDT1006 de goede een NDT1006A. Zie ook de opmerking van Metropar enkele postings hoger. Dat die tuner niet goed is heb je gelijk in maar in dit geval niet omdat zijn Nokia het wel doet bij zijn vriend dus dan is zijn tuner gewoon goed.. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
mr1200s Geplaatst: 3 augustus 2004 Geplaatst: 3 augustus 2004 Het kan best zo zijn dat de tuner het bij de ene LNB wel doet en bij de andere niet. Het is een kwestie van bandbreedte. Ik heb er zelf ook zo'n monoblock aan, maar die geven een veel slechtere kwaliteit dan 2 losse (goede) LNB's. Een 1006 is nu eenmaal gevoeliger voor deze problematiek dan een 1006A. Ik heb wel eens zitten denken om ze allebei eens los te solderen, om te kijken van de verbetering van de A versie is. Het is namelijk een grote ellende als je geen A versie hebt en je kunt bepaalde zenders niet ontvangen. Maar om ze allebei netjes van de print af te solderen is meer een winter klusje. En ik heb het meersal nog al druk. Ik heb ook al eens zitten prutsen met een satslope, maar dat geeft ook niet echt het gewenste resultaat.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen