Funfreak Geplaatst: 6 augustus 2004 Geplaatst: 6 augustus 2004 Topfield 4000pvr (special edition) met 80gb geeft de volgende problemen: 1. Reageert niet meer op afstandsbediening én ook niet meer op de toetsen op het apparaat zelf; 2. Harde schijf maakt tijdens de opstart een tikkend geluid dat later minder wordt. In de eerste maanden was er niets hoorbaar. De Topfield is voorzien van een Magic CI module 1.04 voorzien van Penta 1.05 software en een fun4 kaart. Als het apparaat eenmaal aanstaat, speelt het wél op Nederland 2, maar kan dus niet op een andere zender gezet worden omdat geen enkele toets reageert. Kan het met de warmte van de laatste dagen te maken hebben? Het apparaat wordt behoorlijk warm. Het apparaat is pas 3 maanden oud en er zit dus nog garantie op. Maar voordat ik hem weg breng, zou ik willen weten of er meer mensen zijn die dit probleem hebben of kennen. Misschien kan iemand mij aangeven wat de oorzaak is of kan zijn? Alvast dank voor alle hulp en tips.
voyager Geplaatst: 7 augustus 2004 Geplaatst: 7 augustus 2004 Als ik jou was zou ik hem gewoon morgen lekker mee terug naar de winkel nemen. Warmte zal het niet zijn omdat je topfield meteen na het starten al niet reageerd. Warmte problemen doen zich meestal voor als het apparaat al een tijdje aan staat Het vreemd tikken van je harddisk kan van alles zijn, een hard disk die stevende is kan idd tikken, voor het zelfde geld staat je topfield een beetje onzinnig data te harken van je schijf, ook dan zal je hem horen. Je kan hem met een gerust hart terug brengen, niets wat je fout gedaan kan hebben, soms heb je maandag morgen monsters. Regards Sebastiaan,-
Gast Geplaatst: 7 augustus 2004 Geplaatst: 7 augustus 2004 Wellicht is je HD naar de K* en kan de firmware niet gelezen worden. Zelf 80 Gig geplaatst? Of zegel verbroken? Dan heb je geen garantie meer helaas. Succes!
Funfreak Geplaatst: 7 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2004 Staat de firmware op de harddisk dan? Nee niet open geweest, deze serie Topfield 4000 special edition werd geleverd met gratis 80gb.
Murdock Geplaatst: 7 augustus 2004 Geplaatst: 7 augustus 2004 Is een defecte harddisk. Op het moment dat de HDD niet goed functioneerd blijft de TF zoeken naar de HDD, waardoor de besturing blokkeerd. Als je bijvoorbeeld timeshift hebt uitstaan en je laat je HDD ineens spinnen dan is de TF ook een seconde of 2 geblokkeerd. Er zijn de laatste tijd wel meer problemen met de HDD's in de Topfields. In de meeste gevallen zal je dealer de ontvanger terugsturen naar de groothandel of importeur. Die vervangt de harddisk en plaatst de garantiezegel terug. Wanneer je dealer dat zelf gaat doen, let er dan goed op dat je een zelfde garantiezegel terugkrijgt, als deze verbroken is kan ik de toekomst de fabrieksgarantie vervallen en kan je dealer doen alsof zijn neus bloed! Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 7 augustus 2004 Geplaatst: 7 augustus 2004 Citaat: Er zijn de laatste tijd wel meer problemen met de HDD's Niets over gelezen Murdock... Welke merken en waarom?
Murdock Geplaatst: 7 augustus 2004 Geplaatst: 7 augustus 2004 Topfield en HDD's... Er is vanuit Korea een stapel swap-drives richting Nederland gekomen.. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Murdock Geplaatst: 7 augustus 2004 Geplaatst: 7 augustus 2004 Tja, die dingen gebeuren... Electronica met mechanische onderdelen blijven nog steeds kwetsbaar. Ga maar eens in een computerwinkel kijken hoeveel harddisks dat ze terugzien binnen een bepaalde garantieperiode. In sommige gevallen komen die dan uit eenzelfde serie. Meestal gaat het fout tijdens transport via het vliegtuig, ivm luchtdruk etc... Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Funfreak Geplaatst: 12 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2004 Er is tijdens het opstarten wel even een 'tikje' twee maal te horen, maar daarna werkt alles gewoon. Na enkele tijd c.q. uren reageert niet meer en kan het apparaat niet meer uitgeschakeld worden. Ook zenders wisselen of menu oproepen lukt niet meer. Zowel via de afstandsbediening als rechtstreeks met de knoppen op de Topfield zelf. Volgens mij is het een warmte-probleem, het apparaat wordt echt heel warm. Nauwelijks meer vast te houden. Is dit eem manco van dit model (Topfield 4000pvr special edition met standaard 80gb)? Wat kan de importeur hier aan doen? Ventilator bijleveren? Of zou er echts iets kapot zijn? Zowel de voedingszijde als de HD zijde worden heet.
Hoogste veldje Geplaatst: 13 augustus 2004 Geplaatst: 13 augustus 2004 Het lijkt mij dat je sowieso iets moet doen om de hitte te verminderen (ventilator; zie andere draden). Echter, als iets niet meer goed werkt als het warm wordt, ligt dat meestal aan een slecht soldeercontact ergens op je printplaat. Het lastige is het vinden van zo'n slecht contact. Goed kijken naar verdacht uitziende soldeerverbindingen en soms wil een busje koudespray een slechte verbinding zichtbaar maken. Een ander gevolg van (extreme) warmte kan zijn dat je harddisk bij die temperatuur niet meer helemaal spoort (letterlijk dus!).
voyager Geplaatst: 13 augustus 2004 Geplaatst: 13 augustus 2004 Mzzz het is gewoon garantie werk. Regards Sebastiaan,-
Gast Geplaatst: 13 augustus 2004 Geplaatst: 13 augustus 2004 Hmm.. Las in een ander topic dat je een Tpfield bestwel op z'n kant kunt zetten.. En dat van die warmte kwam wel goed... Volgens mij zijn die dingen daarvoor niet ontworpen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen