Gast Geplaatst: 23 augustus 2004 Geplaatst: 23 augustus 2004 @All, ik heb een LNB die nu ongeveer 5 jaar oud is. Ik heb overigens geen idee hoelang dat zo'n ding mee kan gaan. Maar zoals in een eerder bericht van mij komt Multivision op hotbird niet meer door. Men droeg toen aan dat de lnb misschien op zijn eind aan het lopen is. Ik kan natuurlijk de lnb's gaan wisselen en dan kijken of bijvoorbeeld multivision wel door komt. Maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in. Is er een andere mogelijkheid om 1 lnb te testen zonder allerlei kapriolen uit te halen. mvg Olav
prutsie Geplaatst: 23 augustus 2004 Geplaatst: 23 augustus 2004 Iemand "regelen" die er een spectrum analyzer aanhangt. Dan zie je in 1 oogopslag of de LNB nog goed is of dat je het apparaat beter kan gaan vervangen. Voor 8 eurie heb je trouwens tegenwoordig al een nieuwe LNB. Voor zo'n bedrag zou ik echt geen armoe gaan lopen lijden. Wil je een beetje betere dan ben je voor 15 tot 18 eurie klaar. Advies: gewoon vervangen dus. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
clemens2 Geplaatst: 31 augustus 2004 Geplaatst: 31 augustus 2004 ik ken jou ontvanger niet maar bij de meeste is het mogelijk om de signaal sterkte van een satelliet op de televisie zichtbaar te maken. dus bij hotbird ingeven de frequentie en verdere gegevens van de zender die je wilt zien en kontroleren wat de signaal kwaliteit word. oude gegevens noteren en later weer terugzetten sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
prutsie Geplaatst: 31 augustus 2004 Geplaatst: 31 augustus 2004 -Op geen enkele ontvanger kan je de AGC uitzetten. Noodzakelijk voor een accurate meting. -Wat nu als een klein stukje van het spectrum het niet helemaal lekker doet ? Bijvoorbeeld een of twee transponders horizotaal hoog ?? Er is echt maar 1 methode, spectrum bekijken en zelfs dat is een "hobbymethode". Alleen in de fabriek kunnen ze dat echt goed. De meetapparatuur is gewoon veel te duur. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Moderator Matchless Geplaatst: 31 augustus 2004 Moderator Geplaatst: 31 augustus 2004 ergens in een nokia 9500 firmware zit een ,weliswaar onzuivere,soort spectrum analizer.weet alleen niet meer welke menu dat was en welke firmware. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 6 september 2004 Geplaatst: 6 september 2004 @All, bedankt voor de reacties. Maar wat jullie voorstellen is dat met een Dreambox ook mogelijk??? mvg Olav
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen