Toine Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 Hoi, Is iemand hier ooit aan het testen geweest of er kwaliteitsverschil zichbaar is tussen deze 2 aansluitingen op een LCD of Plasma scherm i.c.m. een Dreambox? Ben benieuwd naar je bevindingen. Groet, Toine
spasieba Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 op mijn dreambox is geen component aansluiting te vinden.... DreamBox 500HD Visio Bisat A1-HB-A2-A3 Panasonic TXP50V20
prutsie Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 Op de Dreambox zit wel degelijk een component uitgang. Deze zit gewoon op de scart waar TV bij staat. De tweede scart waar VCR bij staat is niet naar component te schakelen. Aparte tulp, of BNC connectoren voor component zitten er inderdaad niet op. Als je in het menu component selecteert als uitgang dan blijft de Dreambox op deze (bovenste) scartplug ook gewoon in composiet uitsturen. Als je een projector of groot plasmascherm gebruikt welke je component in kan sturen is er zeker een verschil te zien met composiet. Het beeld wordt gewoon scherper. Dit is heel duidelijk te zien met een menu op het beeld. De letters zijn minder vertekend. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Yo! Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 Citaat: Is iemand hier ooit aan het testen geweest of er kwaliteitsverschil zichbaar is tussen deze 2 aansluitingen op een LCD of Plasma scherm i.c.m. een Dreambox? Ja, er is verschil. Helaas niet ten goede. Component heeft veel last van vage kleurstrepen. Zo is bij mij de bovenste paar centimeter van het scherm paarsig. En loopt er horizontaal een veelste rode 'balk'. Ik gebruik overigens een 42" 1024x768 plasma. En een hoogwaardige kabel van scart naar BNC (mijn plasma heeft geen scart ingang). Gelukkig werkt RGB ook heel aardig. Maar mensen die beweren dat de Dreambox het beste RGB beeld heeft, vergissen zich toch echt volgens mij. Heb overigens twee dreamboxen van de 37xxx serie. Ik weet niet of er wellicht verschillen in zitten, misschien is dit probleem inmiddels opgelost in nieuwere versies? Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
Gast Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 Ik heb een DB 7000S aangesloten op de nieuwste 42 inch Philips Plasma scherm met een hoogwaardige vergulde scartkabel. Ik zie duidelijk verschil tussen Composiet en RGB. Ik vind de beeldkwaliteit bij mij met RGB verbluffend goed. Hier kan, voor zover ik kan beoordelen, geen andere ontvanger tegenop.
Yo! Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 Citaat: Ik zie duidelijk verschil tussen Composiet en RGB. Het verschil tussen deze twee is inderdaad groot. Maar de discussie ging niet over het verschil tussen RGB en Composiet, maar tussen RGB en Component. Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
Ron Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 Citaat: Ja, er is verschil. Helaas niet ten goede. Component heeft veel last van vage kleurstrepen. Zo is bij mij de bovenste paar centimeter van het scherm paarsig. En loopt er horizontaal een veelste rode 'balk'. Die paarse "vegen" heb ik ook. Op een Duits board heb ik gelezen dat je dat kunt verhelpen door een componetje (weerstand) te verwijderen of zo. Ik ga zelf niet in mijn boxen solderen, maar als iemand de oplossing weet, post het dan even hier. Begin a.u.b. niet weer over kabels, want mijn kabels zijn 100%:-) Ron
Gast Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 Ook ik heb YUV geprobeerd, helaas gaf dit een slechter beeld dan RGB op mijn DLP projector. Groetjes, Ronald
prutsie Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 @Toxic[Q] Het weerstandje verwijderen helpt niets. Ik heb dat zelf geprobeerd en het effect was nul. Nog steeds een blauw-paarse veeg bovenin het beeld. Het lijkt ook niet minder te zijn geworden. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Ron Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 Er moet "iets" mogelijk zijn. Voor de topfield is er wel een hardware modificatie (iets met een extra condensator) en de topfield heeft dezelde CPU. Volgens Dream Multimedia zou het ook iets met de CPU te maken hebben en zou het met een hardware mod op te lossen zijn. Tox.
Yo! Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 Citaat: Volgens Dream Multimedia zou het ook iets met de CPU te maken hebben en zou het met een hardware mod op te lossen zijn. Waar heb je dat gevonden? Op mijn vragen via email inzake dit probleem heb ik domweg nog nooit een antwoord gehad van DMM... Ze lijken het te negeren. Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
prutsie Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 @Yo, Gewoon, hier op het board :-) groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Yo! Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 Citaat: Gewoon, hier op het board :-) Helaas, dit is voor een ander soort probleem. Het lijkt er wel erop, maar deze oplossing is niet voor het Component probleem. Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
Toine Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Geplaatst: 23 september 2004 begrijp ik hieruit dat iedereen dit probleem heeft? Dus dat niemand zijn/haar dreambox via component fatsoenlijk via component kan aansluiten op een LCD/Plasma TV? Ik had zelf voorheen een CRT-TV met een component ingang en dat werkte prima. Maar ik kan niet zeggen dat ik kwaliteitverschil zag tussen component en RGB. Toine
Yo! Geplaatst: 23 september 2004 Geplaatst: 23 september 2004 Citaat: begrijp ik hieruit dat iedereen dit probleem heeft? Dus dat niemand zijn/haar dreambox via component fatsoenlijk via component kan aansluiten op een LCD/Plasma TV? Geen idee. Ik en Toxic maakt nog niet iedereen ;-) Citaat: Ik had zelf voorheen een CRT-TV met een component ingang en dat werkte prima. Maar ik kan niet zeggen dat ik kwaliteitverschil zag tussen component en RGB. Dan zou ik zeggen: probeer het eens en laat het ons weten. Misschien hebben alleen bepaalde series Dreamboxen er last van, of zie je het alleen op hoogwaardige schermen ofzo? Vergeet niet dat al die nieuwerwetse technieken om het beeld zogenaamd op te poetsen vast een berg van dit soort problemen 'oplossen'. Overigens poetsen die volgens mij ook een hoop andere dingen weg... Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen