Gast Thijzel Geplaatst: 29 september 2004 Geplaatst: 29 september 2004 Ik las op dit forum in dit bericht dat de Pace Puma en de Xsat familie van elkaar zijn. In hoeverre zijn ze familie? Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn met maestrolist voor de Xsat 410 de tv en radio lijst (tv1/radio favorieten lijst) op te halen uit de Pace Puma via de seriële aansluiting achter op de Puma en kabel (null-modem?) , de lijst te bewerken op een pc of laptop en de bijgewerkte lijst weer terug te zetten? Het bewerken van de favoriete tv lijst is nogal bewerkelijk op de Pace Puma en ik heb nog geen software hiervoor kunnen vinden.
Dagoe Geplaatst: 2 oktober 2004 Geplaatst: 2 oktober 2004 De XSat 410 en de Puma zijn inderdaad directe familie van elkaar. De XSAt 410 werd aanvankelijk gemaakt door XCom een Frans bedrijf. Dit bedrijf is een paar jaar geleden overgenomen door Pace. Pace heeft de XSat nog een tijdje in productie gehad en werd op laatst verkocht onder het type XSat 415 met het Pace logo op het front. De hardware van de XSat 410 is doorontwikkeld met een tweede tuner en dat werd de Puma. De menu's lijken sprekend op elkaar, er is wel veel gesleuteld in de software. Helaas is die van de Puma zeker nog "af" en zit nog veel hiaten in. De firmware is onderling niet uitwisselbaar, dus ook de favorieten lijst niet. Alle software rond de XSat 410 is door gebruikers en gebruikersgroepen geschreven. In de eerste periode veel door de Belgen, momenteel is dit overgenomen door de Italianen (zie het XSat forum). Bij mijn weten is er nog niemand bezig met de Puma, sterker nog, op de buitenlandse forums wordt hij nergens genoemd. Het verspreidingsgebied ligt hoofdzakelijk in Nederland. Waarom?? ik weet het niet. Ik heb zelf twee XSat 410 ontvangers en ik ben daar meer dan tevreden over. Groeten van Dagoe Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200HzMesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand) Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas Schotel: 65 cm met dual LNB
Tonskidutch Geplaatst: 4 oktober 2004 Geplaatst: 4 oktober 2004 denk niet dat je dezelfde resultaten zult krijgen, en wel omdat, pace heeft met de csd een contract lopen aangaande hun receivers als huurbox voor abonnementshouders, als de pace zoveel zou kunnen (of toestaan) als de xsat zou dat een aanleiding zijn geweest voor csd om een ander merk receiver te benaderen voor die huurbox. ja zelfs al is de puma niet dezelfde receiver als het huurmodel, dat zou reeds reden genoeg zijn voor csd om geen contract aan te gaan met pace. bij een pace zal dus niet een alternatief firmware erop kunnen behalve door pace als OTA uitgestraalde update. er zijn inderdaad heel weinig pace-puma fori te vinden kwam ik zondagmiddag achter.. cheers Niks
Gast Geplaatst: 13 maart 2006 Geplaatst: 13 maart 2006 Zijn de kaartlezers van de Pace Puma identiek aan die van de XSAT 410 ? dan weet ik of een kabeltje kan leggen tussen C8 en C6 voor TV Vlaanderen ...
Its_Johan Geplaatst: 14 maart 2006 Geplaatst: 14 maart 2006 Het kabletje was de oplossing voor canaldigitaal en canaalplus kaartjes. Het schijnt dat er met de tv vlaanderen kaartjes nog een ander probleem heerst. ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat. Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)
Gast Geplaatst: 14 maart 2006 Geplaatst: 14 maart 2006 Ok ik meende dat je in dit topic, Problemen met XSAT CDTV410 en TV-Vlaanderen, geschreven had dat het probleem met TV Vlaanderen voor de XSAT410 was op te lossen, maar dan heb ik dat blijkbaar verkeerd begrepen. Ik heb in ieder geval preecies dat zelfdse probleem, ik zie mooi het smartcardnummer (een mediaguard V1+ kaart) maar geen info over abonnement of wat dan ook.
Gast Geplaatst: 14 maart 2006 Geplaatst: 14 maart 2006 Wat ik ergens gelezen heb is dat sommige ontvangers voorzien van een landcode. Dit zou natuurlijk de problemen kunnen vceroorzaken, niet? Mijn pace puma is gekocht in NL en de Tv Vlaanderen kaart is ook gekocht in NL, maar komt natuurlijk uit B. Heeft iemand verstand van landcode verwijdering? want er zijn ci modules landcode vrij, alleen de pace puma heeft geen mogelijkheid tot een ci module ...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen