Ga naar inhoud


dreambox 500 of 5620


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
"you have to parallel solder a 10k ohm resistance to resistance r109 , this
is the fix for the rgb ...
yes, we work at this ... in the next update it will be fixed ...
"


off topic>
Erik?
uh is dat op schema of foto aan te wijzen,,, waar precies.
want het RGB gebrek vindt ik toch wel erg belangrijk...

als dat te verbeteren is met een kleine soldeer operatie is de dm500 een mooie receiver voor weinig geld

on topic >

wetende dat er niet opgenomen kan worden en dat aspect in je verlanglijst hebt staan DAN is er maar een receiver van de twee die over blijft.

cheers

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kun je de antennecoax makkelijk doorlussen van de 7000 naar de 500 zonder noemenswaardig verlies en is de rotor aan te sturen als de 7000 standby staat?
Hoelang kun je die kabel maken?
b.v.d. ik wil hem ook als 2e hebben voor op de slaapkamer.


De LNB-"uitgang" is eigenlijk bedoeld om een analoge ontvanger op aan te sluiten. Die is dan alleen te gebruiken als de dreambox op uit/standby (dat weet ik niet precies) staat. Misschien dat je er ook een tweede dreambox op kunt aansluiten, maar dan kan er nog steeds maar 1 tegelijk aan staan.

Kun je beter (een) dual lnb('s) nemen. Voor het geld hoef je 't niet te laten.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
"you have to parallel solder a 10k ohm resistance to resistance r109 , this
is the fix for the rgb ...
yes, we work at this ... in the next update it will be fixed ...
"


off topic>
Erik?
uh is dat op schema of foto aan te wijzen,,, waar precies.
want het RGB gebrek vindt ik toch wel erg belangrijk...

als dat te verbeteren is met een kleine soldeer operatie is de dm500 een mooie receiver voor weinig geld

on topic >

wetende dat er niet opgenomen kan worden en dat aspect in je verlanglijst hebt staan DAN is er maar een receiver van de twee die over blijft.

cheers


BTW de 5620 heeft dezelfde problemen met opnemen als de 500, alleen kennelijk doet de RGB het wel.

Hoewel ik dus niks meer los krijg van dmm, vermoed ik dat het voltage op de fast blanking pin van de scart kabel te laag is / niet wordt gestuurd.

Je zou dit als volgt kunnen proberen:

Neem een (bij voorkeur oude) scart kabel, aan de kant van de TV (hoewel het in principe niet uitmaakt) neem je pin 16 los van de scart plug. In plaats daarvan maak je een 1.5 v batterijtje aan pin 16 en massa (bijv. pin 14 of 18). Zorg er voor dat de 1.5 v van het batterijtje niet naar de dreambox gaat, dus het oorspronkelijke draadje EERST losmaken.

Dit alles op eigen risico natuurlijk ;-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Hoewel ik dus niks meer los krijg van dmm, vermoed ik dat het voltage op de fast blanking pin van de scart kabel te laag is / niet wordt gestuurd.

Je zou dit als volgt kunnen proberen:

Neem een (bij voorkeur oude) scart kabel, aan de kant van de TV (hoewel het in principe niet uitmaakt) neem je pin 16 los van de scart plug. In plaats daarvan maak je een 1.5 v batterijtje aan pin 16 en massa (bijv. pin 14 of 18). Zorg er voor dat de 1.5 v van het batterijtje niet naar de dreambox gaat, dus het oorspronkelijke draadje EERST losmaken.

Dit alles op eigen risico natuurlijk ;-)


Fast blanking is een signaal, net zoals video een signaal is. Puur 1,5 volt op de scart zetten gaat dus nooit werken. NIET DOEN DUS!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook wel dat je geen antenne coax op de dreambox kan aansluiten (cai),als je goed gelezen had sprak ik ook over rotor aansturing en die heeft de cai niet.

Men spreekt veel over "de 2e ontvanger voor op de slaapkamer",ik neem aan dat men de coax er niet uithaald als men op de splaapkamer wil kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:

Hoewel ik dus niks meer los krijg van dmm, vermoed ik dat het voltage op de fast blanking pin van de scart kabel te laag is / niet wordt gestuurd.

Je zou dit als volgt kunnen proberen:

Neem een (bij voorkeur oude) scart kabel, aan de kant van de TV (hoewel het in principe niet uitmaakt) neem je pin 16 los van de scart plug. In plaats daarvan maak je een 1.5 v batterijtje aan pin 16 en massa (bijv. pin 14 of 18). Zorg er voor dat de 1.5 v van het batterijtje niet naar de dreambox gaat, dus het oorspronkelijke draadje EERST losmaken.

Dit alles op eigen risico natuurlijk ;-)


Fast blanking is een signaal, net zoals video een signaal is. Puur 1,5 volt op de scart zetten gaat dus nooit werken. NIET DOEN DUS!


Ja en nee.

Het is in principe inderdaad een hoog-frequent signaal waarmee je op pixel-niveau kunt schakelen tussen het interne en externe RGB signaal. Dat is vooral erg nuttig voor teletekst-decoders, hiermee zorgen ze ervoor dat delen van een pagina "doorzichtig" worden, door op bepaalde momenten in het beeld het fast blanking signaal om te schakelen. Voor een scart plug heeft dit allemaal wat minder zin en daarom wordt deze pin meestal ook niet meer zo gebruikt. De TV kijkt gewoon of er een signaal staat op de pin, en zo ja, dan wordt er (permanent) overgeschakeld naar de RGB ingang, totdat het signaal weer verdwijnt.

Dit betekent dat als je een 1.5 volt batterij aansluit, de oude tv het prima zal doen omdat hij gewoon continu extern RGB zal tonen, soms ziet de OSD er wel een beetje vreemd uit. Een nieuwe TV zal ook overschakelen naar RGB stand.

Het signaal is gedefinieerd als 0-2 volt, dus je kunt zowiezo niks stuk maken. Ik heb het zelf getest op een oude TV ("snelle" blanking) en een nieuwe TV ("langzame" blanking).

Maar uiteindelijk is uiteraard iedereen vrij om het wel of niet uit te proberen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik heb een DB500-S , op mijn breedbeeld tv beneden op de Scart 1 werkt RGB keurig ( tv zegt RGB ipv CVBS ) .

Maar op een ander klein samsung tvke zie ik geen verschil bij overschakeling van CVBS en RGB , terwijl dit wel gaat als ik de DM7000 erop aansluit of een andere ontvanger ( powersky/edison ofzo ) ..

Zou die hardware mod dit ook oplossen in mijn geval ? ( weerstandje )

 

Kitt

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...