Ga naar inhoud


Vervangende afstandbediening PVR4000


Willem Jan

Aanbevolen berichten

De Medion MD41169 universele afstandbediening met leerfunctie, momenteel tijdelijk aangeboden bij een bekende discount supermarkt voor net geen 7 euro, kan goed dienen als vervangende afstandbediening voor de Topfield PVR 4000. De voorgeprogrammeerde codes voor SAT apparaten bevatten drie codes voor Topfield, waarvan 506 de juiste voor de 4000 lijkt te zijn. Een paar functies die ontbreken kan je met de leerfunctie van de afstandbediening erbij programmeren. Daarvoor is wel de originele topfield afstandbediening nodig als "zender".

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor iets meer geld, 70 euro heb je een AB die alles kan en ook een hoop slimmigheden aan boord heeft.

 

ik heb nu juist 7 ab's vervangen door de OneforAll ( URC-8060 )

Deze staat genoemd in de Satellite van deze week, toevallig had ik het apparaat net in huis.

Gekocht bij MM in duitsland.

 

Alles kan ie. Download via internet werkt perfect. Echt simpel. Daarmee is de codelijst uitgebreid. Ik kan alle apparatuur uiteindelijk via code's aansturen. Ze komen dankzij de update via internet allemaal tot leven. Daarnaast zit er een leer functie in dus als je de originele ab hebt kan je gewoon alles wat je wilt. Er zit ook een macro functie in dus alles in 1 x uitzetten gaat ook perfect.

 

regelrechte aanrader. Die goedkopere ab's zijn leuk voor de slaapkamer maar niet voor de freak die een complete HIFI set heeft en op zoek is naar een goede oplossing voor de afstandbedieningen !!

 

PS de 8060 is de 6 in 1, er is een goedkopere 4 in 1.

de ab is erg robuust, kan niet kapot zo lijkt het gebouwd.

Zijn opvolger is er ook, die is bij de duitse MM 99 euro maar die vond ik minder mooi !

 

OneforAll Kameleon 6 in 1 is de oplossing !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas blijken diverse toetsen (o.a. afspelen, stop, opname, snel vooruit etc.) niet te werken en ze zijn ook niet programmeerbaar vermoedelijk omdat er automatisch intern twee apparaten worden bediend).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Helaas blijken diverse toetsen (o.a. afspelen, stop, opname, snel vooruit etc.) niet te werken en ze zijn ook niet programmeerbaar vermoedelijk omdat er automatisch intern twee apparaten worden bediend).


Je hebt gelijk, dat komt door de zgn "punch through" functie. De truc is dat als je de vervangende afstandbediening in gebruik neemt je NOOIT iets moet programmeren onder de "vcr" mode-toets! Als je dat wel doet worden de videorecorder-achtige functies van afspelen, stoppen, snel vooruit, etc. altijd "doorgeschakeld" naar het VCR apparaat. En je kunt dat niet meer ongedaan maken, een eenmaal ingevoerde code kun je alleen door een andere vervangen.

Ik heb alleen de "***geen-reclame***" toets met code 506 geprogrammeerd, en dan werken de de play, stop, etc toetsen wel degelijk.
Een paar andere toetsen (o.a. de gekleurde toetsen, channel + en channel -, en de mute toets) heb ik er vervolgens met de learn functie erbij geprogrammeerd want die werkten niet zoals het moet.

Maar ja, voor nog geen 7 euro kun je ook geen wonderen verwachten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je vraag wel, je wilt weten of er een aparte code is voor aan, en een aparte code voor uit, want de huidige code is alleen maar een schakelaar die het systeem uit zet als hij aan stond en aan zet als hij uit stond. Inderdaad onpraktisch als je een macro wilt maken die alle apparatuur uitzet ongeacht of deze nu wel dan niet aan staat.

 

Maar de originele Topfield afstandbediening heeft geen aparte functie's voor uit en aan, dus hoogstwaarschijnlijk zal deze er niet zijn. Je kunt het proberen bij Topfield zelf, maar ik geef je weinig kans, ik kreeg ruim een half jaar geleden wel een bevestiging dat ze een (andere) vraag van mij ontvangen hadden, maar verder nooit meer wat gehoord...

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 7 maanden later...

Voor diegenen die de Medion universele afstandbediening MD41169 alsnog voor de Topfield willen programmeren, inclusief de play/stop/REW/FF/Pause etc toetsen: gebruik voor de satontvanger (mode toets ***geen-reclame*** op de afstandbediening) de code 642. Deze code "disabled" de Punch Through functie. Hierna kun je alle gewenste toetsen programmeren met de learn functie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

 

citaat: OneforAll Kameleon 6 in 1 is de oplossing !!

 

Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb de kameleon 10-1 (grote broertje, maar verder het zelfde als de 6-1) gehad en ik vond het een ramp. het touchscreen is erg gevoelig voor vette vingers en invallend (zon-)licht, waardoor je de matig oplichtende toetsen bijna niet meer kunt zien. Ik heb nu de 6-1 (ook van one-for-all, maar zonder touchscreen) en deze bevalt perfect! Ligt ook lekker in de hand en is ook helemaal te programmeren.

 

Groeten Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...