Ga naar inhoud


Wissen van een CD-RW


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik heb een wav file op een cd-RW gezet en die "afgesloten" om in een cdspeler te beluisteren...

 

Aangezien het een RW is kan ik die wave file toch wissen???

Ik heb geprobeerd er weer een RW van te maken met 572 Kb beschikbare opp... en ze in een UDF formaat te krijgen...

Gebruik InCD en Nero daarvoor.

 

Als ik die terug in de writer breng en ik vraag de inhoud: 49.152kb aan gebruikte opp en 539Mb (565.706.752Bytes)vrij... in plaats van 572 Mb vrij???

Wat doe ik verkeerd en hoe rechtzetten? Blijkbaar is die wave file nog aanwezig, maar kan ik er alleen niet aan?

Of kan een RW die afgesloten is toch niet gereset worden door wissen??? Is dan geen RW meer volgens mij?

Dus maw had ik die CDRW volgeschreven, en afgesloten, dan kon die niet meer gereset worden???

 

Een "maagdelijke CD-RW" in UDF geformatteerd geeft:

64 kb (65.536bytes) gebruikt (FAT) en 572 Mb beschikbaar (600.309.760 bytes)

 

Als er in een gebied geschreven wordt om af te sluiten, waar een "normaal programma niet meer "aan" kan; zijn er programma's die dat kunnen wissen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geprobeerd, soms blijven hangen, soms lukt het...

Gaat niet zoals je het zou verwachten!

Het enige is blijven aandringen met INCD, soms bleef die ook hangen of vloog ik eruit... op den duur toch gelukt...???

Heb zelfs als die gewist was, geprobeerd om er een data cdrw van te maken, en er 635Mb aan fils op te pompen, je zag tegenover het licht op de cd dat die mooi egaal gebrand was... met nero wissen: zei is een cdrw, deed het en dan met INCD om hem als "HDD" te gebruiken, en drag en drop, te gebruiken...

Maar steeds die 539Mb ipv 572!

Zoiets intrigeert me!

Probeer het ook eens? CDRW Plextore PX4824TA en CDRW Octron 4-12x 700Mb-80min

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...