Ga naar inhoud


Geen RAI zenders meer op de Nokia9200


DeDream

Aanbevolen berichten

Heb het volgende probleem: ik heb al jarenlang een Nokia9200 - DVB2000 - NoOneManIt met dual lnb op 13° en 19° via de 12V switch.

Een week geleden ben ik verhuisd waar een centrale antenne is opzet aanwezig is met één lnb. De komende dagen wordt een 2e lnb aangebracht voor mij gericht uiteraard op de Astra 19.2.

 

Sinds ik echter de good old 9200 heb aangesloten op de antenne kan ik geen enkele RAI zender meer vinden, bijv. RAI1 op 11766 - V - 27500 - 2/3. Na invoer van deze gegevens blijft het signaal 0. Alle andere zenders werken wel op 13°.

Het leek mij een DVB setting probleem en ik heb al behoorlijk gerommeld met de settings (van 12V naar Disecq etc.) maar tot nu toe zonder resultaat.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

 

 

DeDream

 

Nokia9200 - DVB2000 - NoOneManIt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit die 12 V switch er nu ook nog tussen ?

 

Citaat:
Het leek mij een DVB setting probleem en ik heb al behoorlijk gerommeld met de settings (van 12V naar Disecq etc.) maar tot nu toe zonder resultaat.

 

Heb je dat met DVBedit gedaan of met de AB ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de 12V switch zit er niet meer tussen maar ik denk dat ik eruit ben. Eerst heb ik alle V zenders ingescand en nu kwamen ze ineens wel tevoorschijn.

Het signaal op alle rai zenders is hoe dan ook zwak (ca, 25% of minder) en soms zakt het signaal tot bijna o. In dat geval wordt het signaal op andere zenders ook zwakker maar niet zodanig dat het beeld wegvalt.

Mijn voorlopige conclusie is dat het een antenne probleem betreft en dat de installeur even aan het werk moet.

 

Is bij anderen het signaal op 11766 en 11804 ook zwakker dan andere zenders? Als dat zo is dan weten we zeker dat dat het probleem is en niet de Nokia. In ieder geval bedankt voor de hulp.

 

Saluti,

 

DeDream

 

Nokia9200 - DVB2000 - NoOneManIt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Nog even terugkomend op het probleem van de RAI zenders. Het probleem ligt aan de low en high band switch: de zenders die rond de 11700 grens liggen (RAI 1,2,3 = 11766 V 27500 2/3) hebben een zeer zwak signaal. Op de mm9200 had ik het probleem opgelost door de switch setting te verhogen naar 12800. Dat werkt maar is natuurlijk niet de oplossing. Ander detail: voor mijn verhuizing gebruikte ik een 12V switch en daar trad het probleem niet op.

 

Inmiddels ben ik met mijn “nieuwe” mm9600 aan het prutsen en ziedaar hetzelfde probleem als met de mm9200. Na handmatig de zenders te hebben ingevoerd, heb ik de disecq settings van Trust van enkele maanden geleden bijgepakt en geladen maar het probleem blijft:

 

Menu-8-1 LNB setup: LNB 1/2/3

LOF 1: 9750

LOF 2: 10600

SWT: 11700 (nu dus 12800)

 

Menu-8-2 LNB Control

1 diseqc 1..4

2/4/6/8 14/18V Polar

 

Menu-9-A

1/2/3/4 LNB allemaal : OFF

5 -LT pos/pol/band

6 -COM: 38400 Baud

 

Menu-9-5

4 -RGB out: ON

7 -LNB ext. ON

9 -LNB is normal

 

Menu-9-9

0 -Bit 0:Band

1 -Bit 1: Pol

3 -Channel Mode

6 -Diseqc Adr: 10

7 -22KHz: Band

9 -Burstsmode off (Copyright Trust)

 

Ik heb het idee dat de oplossing in het disecq Menu-9-9 ligt. Iemand een idee?

 

saluti,

 

DeDream

 

nokia mm9600 – dvb2k 1.82.6 – Astoncrypt 1.05 + Zetacam blauw (orig.firmware nog)

lnb1 op 13° en lnb op 19,2° met disecq switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...