Ga naar inhoud


Topfield J-tag op mainboard?


JBnl

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zat inmiddels in een topfield 4000 te kijken ivm flash en nu zie ik dat er ook plek is voor een connector zoals in een humax 5400 gebruikt wordt voor de z-boardjes. IS er iemand toevallig bekend omtrent j-tag met een topfield ?

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je je samsung tot topfield wilt ompatchen, is dat wel de aangewezen connector. Met de jtag zou je de bootloader moeten kunnen vervangen (en daar zit ook de ID in).

 

Wel tricky natuurlijk, maar als je toch een JTAG hebt kun je 't ook wel repareren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik was teovallig met een fta strongetje bezig en ben ergens achter gekomen.als je de precieze aansluitingen van een jtag wilt weten en je hebt geen schema dan moet je eens zoeken naar de datasheets van de processor die erin gebruikt wordt.daar staat gegarandeerd de jtag aansluitingen op.als er een STi5518 gebruikt wordt dan stuur me maar een PM,dan stuur ik je die wel op.als er een ander proc opzit moet je gaan zoeken.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is geen sti5518 maar een power pc processor van ibm. Naar mijn weten zit er ook een soort van processor in de dreambox en die heeft ook jtag dus ik zal eens verder gaan pluizen. Want de enige mogelijk die ik nu zie is de flash eruit solderen en extern flashen, wat opzich ook geen probleem is maar als het via jtag kan is het natuurlijk leuker en ook evbentueel voor andere gebruikers van de topfield.

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...