Ga naar inhoud


monoblock defekt of wat?


kaher

Aanbevolen berichten

bij de sat configuratie gelijk na het flashen van een een nieuwe image heb Ik me vergist en hotbird als diseqc AA gekozen en astre als AB .

 

mijn monoblock was juist andersom geinstaleerd zonder problemen , nou dacht Ik dit fout makkelijk te kunnen herstellen en astra als AA geselecteerd en hotbird als AB. maaaar toch geen beeld meer .ook een auto. multisat scan geeft aan ( waiting for tuner lock on ) en kan geen enkele zender vinden.lijst handmatig uploaden naar de dreamm box helpt ook niet.

 

is mijn monoblock nu defekt , of kan Ik nog wat proberen?

hopelijk is er niets mis met de tuner self.

dreambox 7000 triax 88CM met een MTI High line serie 0.2 dB AP8-T2NRC en Stab hh 100

Link naar reactie
Delen op andere sites


een defect monoblock zou kunnen maar is dan puur toeval en komt niet door het omwisselen van AA en AB.

 

wat ik zou doen is: erase image, gewoon image, flash erase en het nog een keer proberen.

 

na gecontroleerd te hebben of schotel en monoblock er nog staan en je coax ook in orde is.

 

bromtol

mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lukt niet.SNR blijft op 45 staan wat Ik ook doe.

 

dat het een toeval is denk Ik niet.3 minuten daarvoor deed ie het gewoon en Ik heb alles via de pc en de afstandbediening gedaan en de box self niet aangeraakt.

dreambox 7000 triax 88CM met een MTI High line serie 0.2 dB AP8-T2NRC en Stab hh 100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kaher,

 

Probeer de 22v stekker eens uit je ontvanger te halen om zo de boel eens helemaal op nieuw op te starten,

 

Als je een dreambox hebt raard ik je daarna zeker een flash erase aan.

Tijdens het starten van de box de beide toetsen links van het display ingedrukt houden.

 

Hierna heb je weer een schone configuratie.

 

Gr Tag,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

voor flash erase hoef je alleen maar linksboven knopje in te houden tot je flash erase ziet staan.maar dat soort info is beter in het dreambox forum te vinden..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is wat Ik deed

 

1-erase image uploaden met dream up

2-laatste hydra image uploaden ook met dream up

3-restarten en erase flash

 

bij sat conf. heb Ik 2 stas via diseqc A/B gekozen daarnade astra als AA en hotbird als AB ingesteld.

 

4-automatic multi scan en bij astra en hotbird heb all gekozen.

 

dan gaat ie zoeken maar vind ie helemaal niets en tijdens de hele zoek actie geeft ie aan:

waiting for tuner lock on please wait

-de laatste joske a/h geupload , geen beeld en het snr geeft aan 45%

 

is het nu tijd om een nieuwe monoblock aan te schaffen of valt er iets anders te doen

dreambox 7000 triax 88CM met een MTI High line serie 0.2 dB AP8-T2NRC en Stab hh 100

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weet je zeker dat je monoblock een DiSEqC A/B instelling voor 2 satellieten heeft? Zelf heb ik een duo monoblock gehad die in het sat configuratie scherm als 4 satellieten via DiSEqC optie A/B moest worden ingesteld.

Ik weet niet of er ook (zoals bij jou) monoblocks met 1 aansluiting zijn die je ook zo moet instellen.

Als dat bij jou wel zo zou moeten heb je het misschien in de consternatie over het hoofd gezien.

Succes in ieder geval bij je verdere pogingen!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...