Ga naar inhoud


Klein verzoekje aan de FW-makers


Satterdam

Aanbevolen berichten

Allereerst wens ik Iedereen prettige feestdagen.

Mijn verzoekje is het volgende: Zou het mogelijk zijn om in de zaplijst of kanalenlijst een simpel symbooltje op te nemen waaraan je kan zien of een kanaal gecodeerd is? bijvoorbeeld met een dollar of eurotekentje ofzo. Dit lijkt mij heel handig. Dit zag ik bij een andere ontvanger van mij, mischien kan dit ook bij de philips. Ik hoop dat de fw makers hier naar willen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Druk op de + toets en er staat info over het kanaal (o.a ook of het kanaal gecodeerd is)

dat wist ik al, maar die functie werkt niet zo goed. Als je namelijk op een kanaal afstemd en je gaat daarna meteen naar + dan staat er of Free to air of een verkeerde codering bij een gedcodeerd kanaal. Pas na een pidscan staat de daar de juiste informatie.
Dit is ook onhandig bij het sorteren van kanalen. Om noubij ieder kanaal steeds + in te drukken om te zien of deze gecodeerd is kost toch heel veel tijd. Daarom is het toch handiger als het in de lijst zelf staat aangegeven. Het gaat hierbij niet om wat codering, maar gewoon of een kanaal gecodeerd is. De zender zenden een een signaal mee met informatie of deze gecodeerd is.
Ik hoop dat het er toch komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat kan je zelf ook doen. Je laadt de kanalenlijst in de MES settings editor en zet (bijvoorbeeld) voor ieder gecodeerd kanaal een X.

Dan moet je van alle kanalen uit het hoofd weten of ze gecodeerd zijn of niet. De zenders zenden een signaal mee met info over de codering, dan is het toch handiger om daar gebruik van te maken en het gewoon in de firmware op te nemen zodat je het gewoon in dekanalenlijst ziet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Druk op de + toets en er staat info over het kanaal (o.a ook of het kanaal gecodeerd is)

dat wist ik al, maar die functie werkt niet zo goed. Als je namelijk op een kanaal afstemd en je gaat daarna meteen naar + dan staat er of Free to air of een verkeerde codering bij een gedcodeerd kanaal. Pas na een pidscan staat de daar de juiste informatie.
Dit is ook onhandig bij het sorteren van kanalen. Om noubij ieder kanaal steeds + in te drukken om te zien of deze gecodeerd is kost toch heel veel tijd. Daarom is het toch handiger als het in de lijst zelf staat aangegeven. Het gaat hierbij niet om wat codering, maar gewoon of een kanaal gecodeerd is. De zender zenden een een signaal mee met informatie of deze gecodeerd is.
Ik hoop dat het er toch komt.


Hallo, kan iemand vertellen hoe je een pidscan doet?

Alvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...