Ga naar inhoud


Philips 27CE7590 vervangen geheugenchip


boarder

Aanbevolen berichten


hoi,

 

ben je zeker dat de ic stuk is, het volgende komt ook al eens voor :

 

T.g.v. storingen op de IIC bus, kan de opgeslagen informatie verloren gaan. Monteer zenerdiode (BZX79C5V6 4822 130 34173) tussen punt 5 IC7900 en massa en tussen punt 6 IC7900 en massa (anode aan massa).

 

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vrij zeker dat de ic defect is. Er is een OW-fout en bij het opnieuw instellen van de instellingen staat er geen waarde bij de opties 8 9 10 en 11. Ik kan de waardes wel wijzigen maar ze worden niet opgeslagen met de PP-toets.

Dit schijnt een vaak voorkomende fout bij 3A-chassis. Ik heb nu een andere X2404p maar deze is niet geprogrammeerd voor dit toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

app in service mode zetten d.m.v. mono toets op app,en de wybert toets op de a.b.let op regel 12 dit is de instelling voor de txt,deze moet op 32 staan.na elke instelling het geheugen sluiten met de groene toets.na dit alles het toestel op st/by zetten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optiecode 32 en 40 heb ik beide geprobeerd. Geen of zeer slechte synchro, maar ik denk dat de fout bij de eeprom zit. Is een sloop-ic en met het originele werkt het toestel wel goed. Ik ga nu een nieuwe eeprom bestellen en nog eens proberen. Bedankt voor de snelle reacties en hulp.

 

Boarder

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, met de defecte eeprom ging het vanzelf maar met de nieuwe kreeg ik heel moeilijk synchronisatie. Alleen in de servicemenu bleef het beeld stabiel.Ik vermoed dat de vervangeeprom (afbraak van een GR24-chassis) ook niet goed was. Ik heb nu een nieuwe eeprom besteld. Wordt vervolgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eeprom's gaan haast nooit stuk, de inhoud wordt hoog uit door een storing in de voeding of data lijnen door elkaar gehusselt, dit probleem zul je ook op moeten lossen. Vervang ook de elco's in de 5 volt lijn. ( uitgedroogd en oorzaak van je probleem ) Bij een 3a is ook de flatcable ligging naar het front paneel berucht om het oppikken van statische lading van de beeldbuis, goed wegleggen al valt het dan soms niet mee om het chassis weer op z'n plek te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...