Gast Geplaatst: 28 januari 2005 Geplaatst: 28 januari 2005 Wie kan mij helpen? Ik installeer volgens instructies nfs1.1 op mijn pc. Ik heb dit al eens werkend gehad maar op de een of andere manier wil de nfs server niet meer starten op mijn pc. Als ik bij services ga kijken dan vind ik daar wel de truegrid nfs service maar als ik die handmatig start dan krijg ik de volgende errormelding: 'Kan de trueGrid NFS Server-service op Lokale computer niet starten. Fout 1067: Het proces is onverwachts beeindigd.' Weet iemand hier een oplosing voor? Rico29
Barabas Geplaatst: 28 januari 2005 Geplaatst: 28 januari 2005 Citaat: Wie kan mij helpen? Ik installeer volgens instructies nfs1.1 op mijn pc. Ik heb dit al eens werkend gehad maar op de een of andere manier wil de nfs server niet meer starten op mijn pc. Als ik bij services ga kijken dan vind ik daar wel de truegrid nfs service maar als ik die handmatig start dan krijg ik de volgende errormelding: 'Kan de trueGrid NFS Server-service op Lokale computer niet starten. Fout 1067: Het proces is onverwachts beeindigd.' Weet iemand hier een oplosing voor? Rico29 Waarom installeer je geen CIFS op je Dreambox. Dit praat gewoon met Windows. Het enige wat je moet doen is een Windows share aan te maken en de Dreambox met de juiste user/passwoord/werkgroep dmv CIFS te laten mounten. Dat zeg ik... lezen!
Getyours2008 Geplaatst: 28 januari 2005 Geplaatst: 28 januari 2005 Je heb waarschijnelijk in etc in het export filetje de laaste regel niet open gelaten na /dreambox -path=c:\dream\hdd\movie
Gast Geplaatst: 28 januari 2005 Geplaatst: 28 januari 2005 Misschien kun je me iets opweg helpen. Ik heb net uitgezocht welke instellingen ik moet gebruiken voor CIFS. Vervolgens heb ik een share aangemaakt op mijn pc met de naam dreambox. In die share staat ook een map HDD en die vul ik in bij sub-dir. Bij ip-adres heb ik zowel het ip van de pc als het ip van mijn netwerkkaart geprobeerd. Vervolgens heb ik nog de optie rw gekozen en de regel erna leeggelaten. Ik heb een username van mijn pc gebruikt en geen password ingevuld aangezien de user geen wachtwoord heeft. Toch krijg ik nu de melding failed to mount ip-adres/dreambox /hdd Doe ik ergens iets fout?
Barabas Geplaatst: 29 januari 2005 Geplaatst: 29 januari 2005 Lees eens verder vanaf dit draadje. Je zou er wel eens een passwoord op moeten zetten. Met het handje mounten doe je zo: (vul wel de juiste zaken in) /var/bin/mount.cifs //ip.van.de.server/share /hdd -o user=xxxx,password=yyyy,nolock //server/share is het ip adres van de windows machine. Maak daar een share aan met de naam dreambox. Zorg dat jou user account lees en schrijfrechten heeft op deze nieuwe share. Maak ook een directory movie aan in deze share. De share met de naam dreambox wordt nu gemount aan de /hdd directory van de dreambox. Ook de movie directory is er dan al! - Zet wel delen bestanden en printers ook aan bij de eigenschappen van je netwerk. - Zet ook even de firewall uit van je windows pc! Ik heb het voor je getest. Ik kan zonder problemen met CIFS een Windows share mounten aan de /hdd directory in de dreambox. Dat zeg ik... lezen!
Tonskidutch Geplaatst: 29 januari 2005 Geplaatst: 29 januari 2005 hier heb ik al vaker een paar aandachtspuntjes over geschreven: Lezen cheers The Time Machine Jean-Michel Jarre
Barabas Geplaatst: 30 januari 2005 Geplaatst: 30 januari 2005 Citaat: Oke gaan we meteen uit proberen! En? is het al gelukt? Dat zeg ik... lezen!
patje1 Geplaatst: 30 januari 2005 Geplaatst: 30 januari 2005 Citaat: Citaat: Wie kan mij helpen? Ik installeer volgens instructies nfs1.1 op mijn pc. Ik heb dit al eens werkend gehad maar op de een of andere manier wil de nfs server niet meer starten op mijn pc. Als ik bij services ga kijken dan vind ik daar wel de truegrid nfs service maar als ik die handmatig start dan krijg ik de volgende errormelding: 'Kan de trueGrid NFS Server-service op Lokale computer niet starten. Fout 1067: Het proces is onverwachts beeindigd.' Weet iemand hier een oplosing voor? Rico29 Waarom installeer je geen CIFS op je Dreambox. Dit praat gewoon met Windows. Het enige wat je moet doen is een Windows share aan te maken en de Dreambox met de juiste user/passwoord/werkgroep dmv CIFS te laten mounten. Ik zit er ook aan te denken om cifs te gaan installeren. Kun je me misschien verder helpen hoe dit in z`n werk gaat en waar te downloaden? Ik gebruik hydra zues op een usb stick en de originele image in de flash. DB 7000s. ik heb het nu voor elkaar met nfs, maar zodra ik op mijn DB. een bestant opstart van mijn computer loopt de dreambox vast. Ik kan dus browsen in mijn comp. Gaat browsen beter met cifs? Trouwens opnemen doe ik via de ngrab methode, dit werkt prima. Ik wil alleen graag de mp3tjes op mijn pc kunnen afspelen via cifs. Patje1. Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.
Barabas Geplaatst: 30 januari 2005 Geplaatst: 30 januari 2005 Citaat: Ik zit er ook aan te denken om cifs te gaan installeren. Kun je me misschien verder helpen hoe dit in z`n werk gaat en waar te downloaden? Ik gebruik hydra zues op een usb stick en de originele image in de flash. DB 7000s. ik heb het nu voor elkaar met nfs, maar zodra ik op mijn DB. een bestant opstart van mijn computer loopt de dreambox vast. Ik kan dus browsen in mijn comp. Gaat browsen beter met cifs? Trouwens opnemen doe ik via de ngrab methode, dit werkt prima. Ik wil alleen graag de mp3tjes op mijn pc kunnen afspelen via cifs. Patje1. Ik draai zelf met PLI en kan CIFS gewoon downloaden via de 'blauwe' toets. (install software). Alleen nog een kwestie van configureren. Zodra je CIFS hebt gedownload dan moet je alleen nog een keer je dreambox rebooten. Nu is er naast NSF mount ook de optie CIFS mount aanwezig. Lees ook het Dreambox en NAS draadje eens door! Dat zeg ik... lezen!
Tonskidutch Geplaatst: 30 januari 2005 Geplaatst: 30 januari 2005 Citaat: ik heb het nu voor elkaar met nfs, maar zodra ik op mijn DB. een bestant opstart van mijn computer loopt de dreambox vast. Ik kan dus browsen in mijn comp. bestanden van de PC... moet je niet opstarten je linux dreambox kan niks aanvangen met windows bestanden, BEHALVE dan, deze eventueel bekijken of beluisteren met de juiste plugins.. stel je wilt beeld bestanden bekijken moet je een picviewer plugin hebben geinstalleerd op de dreambox.. cheers The Time Machine Jean-Michel Jarre
Gast Geplaatst: 30 januari 2005 Geplaatst: 30 januari 2005 Nope niet gelukt, ik doe precies wat er uitgelegd wordt maar ik blijf de melding krijgen moint failed. Kan het iets te maken hebben met servicepack 2 van windows xp? Rico29
Barabas Geplaatst: 30 januari 2005 Geplaatst: 30 januari 2005 Citaat: Nope niet gelukt, ik doe precies wat er uitgelegd wordt maar ik blijf de melding krijgen moint failed. Kan het iets te maken hebben met servicepack 2 van windows xp? Rico29 Ja, denk ik wel en dan met name de FireWall functie. Deze moet het IP nummer van de Dreambox naar binnen laten. Dat zeg ik... lezen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen