the boss Geplaatst: 6 februari 2005 Geplaatst: 6 februari 2005 Kan een Asscom ontvanger 2 lnb`s aan ,met originele firmware ? Grtz. [color:"red"] Onderwerp aangepast! [/color] Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
gerrit B Geplaatst: 6 februari 2005 Geplaatst: 6 februari 2005 ja hoor geen probleem via menu optie 7 ga je naar instellen diseqc dan staat onderaan [color:"red"] Toets B [/color] voor antenne instellingen stel dan de astra 1 op 1 en kies voor de andere LNB 2 overige en je ontvanger is gereed voor 2 LNB's Let echter op Scan je de Astra geheel af dan heb je al aardig wat zenders en is het geheugen meestal al niet toereikend Scan je vervolgens ook nog een andere satelliet af dan is het geheugen zeker te klein. Hier is echter een truukje voor. Verwijder eerst alle kanalen die je toch niet wilt zien. Scan de nieuwe satelliet (wel even de 2e LNB selecteren) en hou de balk in de gaten tot hoe ver hij nieuwe zenders inleest. Is hij klaar met scannen verwijder dan weer de ongewenste kanalen. Laat de ontvanger opnieuw scannen (kanalen toevoegen), maar verwijder direct de antenne kabel. Wacht tot hij ongeveer daar is waar hij is gestopt met nieuwe zenders te vinden en sluit de antennekabel weer aan. Nu vindt hij weer nieuwe zenders en kun je de rest scannen. Mogelijk moet je dit een paar keer herhalen. 1 ding is in iedergeval zeker als je dat zo voor 1000 kanalen hebt gedaan dan loopt je een paar dagen rond zonder gevoel in je duim van al het drukken. nog een tip Ga niet een hele vracht zenders in 1 keer verwijderen, maar sla de wijzigingen tussentijds regelmatig op. Helaas is de software niet zo stabiel bij het wissen en wil de ontvanger wel eens vast gaan zitten, je hebt dan 2 keuzes heel lang wachten en hopen dat hij vanzelf weer goed gaat, of ontvanger uit en aan en weer opnieuw beginnen. suc6 gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gast Geplaatst: 4 maart 2005 Geplaatst: 4 maart 2005 Hoi, Heb ooit eens een handleiding op dit forum gezet maar was wel met de allcam versie van de asscom. Zoek even op dit forum dan zul je deze wel vinden. Ik denk dat je hier wel wat aan hebt want ik heb behoorlijk wat problemen gehad voordat ik het aan de praat had. Dacht nl dat je met een diseq module beide lnb's tegelijk kon uitrichten. Dit werkte dus niet je moet sowieso de LNB's apart uitrichten zonder diseq module ertussen en daarna als je beide (Astra, Hotbird) hebt gevonden de Diseq ertussen zetten. Hoop dat je wat aan deze info hebt. Groet Patchit
the boss Geplaatst: 5 maart 2005 Auteur Geplaatst: 5 maart 2005 Bedankt voor de antwoorden,ik ga het binnenkort proberen bij mijn broer. Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen