Ga naar inhoud


Fout diagnose bekend? Panasonic TX-36PL35F


xinetic

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wellicht is bij jullie de volgende diagnose bekend en kunnen jullie mij wel raad geven over de oorzaak, ernst en wat ik kan verwachten van de fabrikant, de tv is 5 maanden oud.

 

De fout is niet te regenereren, maar eens in de zoveel keer (soms 1 a 2 x per dag) zie ik verschillende variaties van het defect voorbij komen.

Het is telkens maar een fractie van een seconden en misschien komt het dan vaker voor dan ik kan zien:

 

Soms lijkt het wel of het beeld een beetje inklapt, links en rechts wordt het beeld hol,

Soms lijkt het wel of de beeldbuis een degaus krijgt, maar dan zonder het (boing) geluid en zonder dat het beeld trilt, maar de kleuren verschieten dan wel zoals bij een degaus.

Soms lijkt het wel of het beeld over het gehele scherm onscherp wordt, soms samen met kleur verschiet.

En soms is het een variatie van alles hier boven.

 

Er zit wel een voorgeschiedenis aan deze tv vast, het is al mijn 2de tv.

De eerste tv was al direct defect en had een zeer onscherp gedeelte in het rechter gedeelte van de beeldbuis.

Heb dan ook gewoon een nieuwe gekregen, maar die had bij aflevering rechts onder in de beeldbuis hoek een groene vlek.

Volgens de servicedesk van panasonic was het een magnetisch gestoord stukje van de beeldbuis wat waarschijnlijk veroorzaakt was door opslag/transport en zou binnen een paar dagen weg zijn.

 

Maar de vlek bleef en er is inmiddels al een monteur langsgeweest en heeft de beeldbuis handmatig met een apparaat gedemagnetiseerd (degaus) maar hielp niet en heeft wat magneetjes geplakt op de achterzijde van de beeldbuis.

Groene vlek weg = ok, dacht ik.

Maar nu een aantal weken verder is het me opgevallen dat waar de groene vlek zat, nu bij ondertiteling de ondertiteling links wit is en hoe verder je naar rechts leest waar de groen vlek zat, de ondertiteling steeds minder wit is.

 

Morgen komt er alsnog een monteur langs, afwachten wat hij er aan gaat doen?

Maar moet ik met een reparatie akkoord gaan of kan ik weer een nieuwe TV eisen omdat in alle 2 de gevallen de tv een defect vertoonde tijdens levering.

 

Een heel verhaal, maar alvast bedankt voor het lezen er van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 jaren later...

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar had inmiddels al ontdekt wat het probleem was, het probleem lag aan de buren, had er eigenlijk geen contact mee, maar toevallig kwam het 1 en ander te spraken.

Blijkt, zij hebben ook een tv op precies dezelfde plaats staan als ik, maar dan aan de andere kant van de muur (oude huisjes met gehorige dunne muren)

En wat blijkt als zij de tv aanzetten, dan gaat deze natuurlijk ook eerst degausen en dat is wat ik bij mijn tv te zien krijg.

 

Oud probleem, oude oplossing, maar kwam toevallig mijn oude topic tegen en dacht, laat het nog maar eens weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze kende ik nog niet. Dit is inderdaad een klacht/oorzaak, waar je naar kunt blijven zoeken, tot je een ons weegt.

 

Ik ken wel de klacht uit de allereerste kleuren tv's, dus ongeveer in 1967, die veroorzaakt werd door de tram op de Nieuwerzijds Voorburgwal.

Daar bleek de oorzaak, de bovenleiding voedingskabels, die langs de gevel liepen, met aan de andere kant de ktv.

Elke keer, wanneer er een tram langs kwam, werd de lucht groen en het gras blauw....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...