Ga naar inhoud


2 x asscom's op 1 LNB zou toch moeten kunnen????


gerrit B

Aanbevolen berichten

vandaag kom ik zo'n probleem tegen waarvan je zegt dat bestaat niet, maar je ziet het met eigen ogen dus het is toch echt waar.

Een kennis van mij heeft een 2e Asscom reference gekocht met extra C+ kaart (niets mis mee lijkt me)

Maar hij heeft deze 2e doorgelust via de LNB uit op de 1e (moet toch kunnen)

Als ik naar de 1e aangesloten ontvanger kijk dan heb ik alle zenders en een signaal sterkte van bijna 5 (nog steeds alles goed)

Zet ik de 2e ontvanger aan dan werkt ned1, ned2 ned3 rtl4 en rtl5 perfect en nog steeds een signaalsterkte van bijna 5 (perfect zou je denken)

Echter ga ik met de 2e ontvanger naar kanaal 6 (SBS6) of wat voor kanaal dan ook daarboven dan krijg ik alleen een rode stip met de zendernaam maar geen beeld.

Ik heb de ontvangers al omgeruild, maar dan heeft de zojuist nog goed werkende ontvanger het zelfde probleem.

Ik heb de kabels doorverbonden met een koppelstukje en heb dan op de 2e ontvanger wel gewoon beeld op alle zenders.

Zet ik de ontvanger beneden op bijv BVN en ook de ontvanger boven op BVN dan moeten ze toch beide met dezelfde polariteit werken, maar geen beeld op de 2e

Kijk ik via menu optie 7 dan heb ik ook op de niet weergegeven zenders een signaalsterkte van bijna 5 ga ik naar de instellingen van de antenne dan staan ze beide exact gelijk.

 

Bij mij gaat dan toch zo langzamerhand het licht uit

 

wat kan dit nu nog zijn?

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan ook maar heel beperkt goed werken.

een lnb geeft telkens 1 van 4 brokken band/polariteit door

 

zodra je in het zelfde stuk blijft gaat het goed (bv laag, horizontaal)

maar als de andere ontvanger naar bv hoog, horizontaal wil krijgen de twee ontvangers ruzie, oplossing een LNB met 2 uitgangen en twee kabels van lnb naar de twee ontvangers

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt en daar is men zich ook van bewust.

maar als ik ze beide op TMF zet dan zitten ze toch beide in het zelfde hoog/laag en ook beide kijken ze hetzelfde vertikaal of horizontaal

en toch werkt dan de 1e ontvanger en de 2e geeft alleen de bekende rode stip met de zendernaam TMF.

 

als jij het dan nog snapt

(dan wil ik graag uitleg hoe, wat en waarom)

 

Suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien zit er een beveiliging in?

bv dat ontvanger 1 detecteerd dat ontvanger 2 ook LNB spanning levert en de handel uitschakelt? ofzo? roep maar wat

kun je de LNB spanning van ontvanger 2 niet uitschakelen?

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik al gedaan, maar geen resultaat.

Bijkomend probleem als de ontvanger beneden uit staat (standby) dan doet die wat boven staat het geheel niet.

Voor de rest kan er toch geen beveiliging in zitten lijkt me.

Waarom zou er anders een LNB in en een LNB uit op zo'n ontvanger zitten en wordt deze ontvanger verkocht met doorlus mogelijkheid?

Ik heb hier zelf 2 Xtreme's staan ook doorgelust en geen enkel probleem, zij het dat je als men op de 1e ontvanger gaat schakelen het beeld van de 2e soms wegvalt omdat je wisselt in hoog/laag of hor/ver

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...