Gast Geplaatst: 1 maart 2005 Geplaatst: 1 maart 2005 Hallo allemaal, Bedankt voor de vele reacties. Ik ben enkele dagen bij de oosterburen geweest, vandaar dat ik nu pas reageer. Ik moet zeggen dat het af en toe voor mij acacadabra voor mij is. Ik heb net enkele dagen de DM500 en ben er dus nog niet los op. Bv. met telnet kom ik bij de dreambox maar daar wordt een wachtwoord gevraagd. Het klinkt misschien lullig maar ik heb diverse wachtwoorden geprobeerd maar wordt er steeds na 3 keer uitgeflikkerd. Dus bedankt voor de bestanden, maar hoe krijg ik die in var/tuxbox/config. Het zal ongetwijfeld zeer simpel gaan, maar je zal het meer niet weten, dan lukt het dus niet. Ik heb jaren en nog steeds met Humax5400 gewerkt. Maar wil wel eens wat weten van de dreamboxwereld. Voor wat betreft het weinige geheugen van de DM500. Daarvan was ik mij bewust toen ik deze kocht. Wanneer ik een beetje ingewerkt ben in het dreamboxwereldje koop ik een DM7020. Maar eerst dus nog wat leren. In ieder geval doet het mij goed dat er zovelen zijn die mij op weg helpen. Groet, Maarten.
Gast Geplaatst: 1 maart 2005 Geplaatst: 1 maart 2005 dreambox loginnaam en wachtwoord: root dreambox Maar antwoorden op die en de andere vragen zijn volgens mij wel via de search te vinden, niet om lullig te doen, maar ik ben het regelmatig tegengekomen. Anders kun je het ook via Google vinden.
Gast Geplaatst: 1 maart 2005 Geplaatst: 1 maart 2005 Cruzy, bedankt voor het antwoord. Ik heb al verschillende malen in de dreamboxsectie naar seca2 laten zoeken. Wat je dan te zien krijgt wordt je niet vrolijk van. De meeste treats gaan over het aktiveren van de seca2 kaart. En dat is hier niet nodig. Maar je hebt gelijk. Door te zoeken ben ik al aardig veel te weten gekomen. Maar de treat die jij aangaf heb ik dus niet gezien. Ik zal de files in de dreambox zetten. Bedankt daarvoor. Maarten.
Gast Geplaatst: 1 maart 2005 Geplaatst: 1 maart 2005 Cruzy, je mag het noemen hoe je wilt maar ik krijg het niet voor elkaar. Met telnet IP kom ik een hoeveelheid commando's tegen waar het waarschijnlijk wel mee kan, maar de commando's zeggen mij niets. Wanneer ik met explorer naar het ip ga kom ik "in de dreambox" daar kan ik naar root/tuxbox/config, maar dat laat geen file's zien. En ik zou dus ook niet weten hoe daar de twee file's naar te kopieren. Dus graag nog wat advies.
Tonskidutch Geplaatst: 1 maart 2005 Geplaatst: 1 maart 2005 maarten01, gebruik je inmiddels al de DCC dat staat voor dreambox control center.. een programma met goede tools en hulpmiddelen telnet en ftp zitten er ook bij. te downloaden bij sjerom.. hier dus als link dan kijk je eens even doormiddel van het ftp gedeelte van die DCC naar alle directories en krijgt een beetje gevoel voor de directory structuur. ik kan natuurlijk ook meteen verraden waAr die horen te staan maar dan leer je niet omgaan met dat DCC proggie.. en zelf zoeken/denken (sorry, denken doen we natuurlijk allemaal wel,,, maar het leggen van een verband waar wat hoort) cheers Take Me Baby Jimi Tenor
Gast Geplaatst: 2 maart 2005 Geplaatst: 2 maart 2005 TonSkiDutch, Na wat navraag bij enkele collegas ben ik te weten gekomen wat ftp is. Ik heb redelijk veel verstand van computer hardware. Van software en webpagina's heb ik weinig tot geen verstand. Dat hoop ik te gaan leren. Ik ga in ieder geval Linux leren. Ik heb mij later vertellen dat dat geen overbodige luxe is wanneer je wat wilt doen met de Dreambox. Bedankt voor de link. Ik kom er denk ik nu wel uit. DCC heb ik inderdaad nog niet gedownload. Waarschijnlijk worden heel wat kreten duidelijk wanneer ik daarmee ga stoeien. Ik laat weten hoe het afgelopen is. Maarten.
Bigfoot Geplaatst: 2 maart 2005 Geplaatst: 2 maart 2005 Linux is voor de beginnende dreambox gebruiker overbodige kennis. Leer eerst maar gewoon werken met images plaatsen via FTP dat is veel belangrijker.
Gast Geplaatst: 2 maart 2005 Geplaatst: 2 maart 2005 Met DCC is het inderdaad zeer simpel. De file's zijn in de directory gezet en de seca2 kaart werkt uitstekend. Bedankt allemaal voor de hulp. Maarten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen