Ga naar inhoud


kan niet meer FTPen naar dreambox Samba werkt wel


jamon

Aanbevolen berichten

Tijdens een DCC sesie is er iets misgegaan. Ik kan nu niet meer FTPen naar mijn dreambox. Kan wel via Samba een mount maken. Ook hangt de dreambox gewoon aan internet. Heb het image (hydra poseidon) er al opniew via Dreamup en rs232 opgezet maar geen resultaat. Wie kan me helpen?

 

alvast bedankt Jamon

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ik al geprobeerd. Als ik bv een mount maak met mijn PC \\ipadres werk het gewoon. Dus het IP adres bestaat nog. Ook kan ik met DCC mijn netwerk scannen en vindt hem dan gewoon. Alleen op het moment dat ik wil FTPen gaat het niet meer. Zelf heb ik het idee dat de user en/of het password niet bekend meer is.

wat kan ik nu doen?

 

Jamon

Link naar reactie
Delen op andere sites

eh twee zaken zijn belangrijk..

 

je hebt ofwel de http authentifiation aangevinkt

(in

menu

expert settings)

 

of je hebt juist in de PC de internet options

gewijzigd mbt

 

security

internet

custom

onderaan

anonymous logon..aangevinkt staan

 

alleen als poort21 en authentificatie kloppen/passen op elkaar zal een verbinding tot stand komen

 

als die authentificatie niet gevraagd wordt is er altijd een verbinding mogelijk (als de firewall dat toestaat)

 

wellicht sp2 firewall die alleen uitgaand verkeer blokt.

 

cheers

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tijdens een DCC sesie is er iets misgegaan. Ik kan nu niet meer FTPen naar mijn dreambox. Kan wel via Samba een mount maken. Ook hangt de dreambox gewoon aan internet. Heb het image (hydra poseidon) er al opniew via Dreamup en rs232 opgezet maar geen resultaat. Wie kan me helpen?

alvast bedankt Jamon


Ik denk dat je /var/etc/passwd file is overschreven of verminkt. Een flash erase zou kunnen helpen, dan wordt er weer de orginele passwd file neergezet.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...